Hulp met Google My Business reviews

Hoe te reageren op slechte reviews

Negatieve beoordelingen kunnen prikken. Hoewel niemand een negatieve beoordeling wil, zullen de meeste bedrijven er ooit een krijgen. Hier zijn enkele tips voor het reageren op negatieve beoordelingen:

  • Reageer tijdig. Klanten zullen een snelle reactie op prijs stellen.
  • Blijf professioneel en beleefd. Haal nooit uit en neem de recensie niet persoonlijk op.
  • Begrijp de ervaring van uw klant met uw bedrijf voordat u reageert. Als iemand een probleem met een product of dienst noemt, onderzoek dan wat er mis is gegaan. Wees eerlijk over gemaakte fouten en stappen die je hebt genomen (of gaat nemen) om de situatie te verhelpen.
  • Bied uw verontschuldigingen aan, maar neem geen verantwoordelijkheid voor dingen die niet uw schuld waren. Toon compassie en empathie voor de klant.
  • Bied aan om erover te praten. Als dit het eerste is dat u over de klacht hoort, nodig de klant dan uit om een ​​e-mail te sturen of te bellen, zodat u kunt proberen de kwestie met hem op te lossen.
  • Laat zien dat je authentiek en oprecht bent. Meld u af met uw naam of initialen om te laten zien dat u de zaak serieus neemt en dat er een echt persoon luistert.

Hoewel u misschien wilt dat een negatieve recensie uit uw bedrijfsprofiel verdwijnt, verwijdert Google een recensie alleen als deze in strijd is met ons inhoudsbeleid door iets als valse, illegale of aanstootgevende inhoud op te nemen. Als u denkt dat dit het geval is, kunt u dit altijd markeren zodat Google dit kan onderzoeken

Meer lezen over Google my Business reviews

Hoe verzamel je goede Google reviewsHoe pak je een negatieve review aan op google van een niet klant?Hoe belangrijk zijn je Google reviews
 Waarom is Google Mijn Bedrijf belangrijk voor uw bedrijf?
Hoe schrijf je een Google-recensie voor een bedrijf of attractie op Google MapsHoe wijzig ik mijn Google Mijn Bedrijf-logo?