Google Mijn Bedrijf is nu Google Bedrijfsprofiel: alles wat u vandaag en op lange termijn moet weten

Sinds de dag dat Google in maart 2004 lokale bedrijfsprofielfuncties begon te introduceren, zijn ze deze agressief blijven ontwikkelen en hebben ze de naam niet minder dan zes keer veranderd. GMB’s nieuwe naam voor Google Business Profile afgelopen donderdag houdt echter meer in dan een simpele rebranding, dus het is belangrijk om te weten welke veranderingen u kunt verwachten – zowel direct als in de nabije toekomst.

Hier is een kijkje in de primaire functiewijziging, toegang via zoeken:https://www.youtube.com/embed/KyVIM3EDiu8?feature=oembed

Wat zit er in een naam?

Sinds de start van Google Local (ook bekend als Google Local Business , ook bekend als Google Places , ook bekend als Google+ Local , oftewel Google My Business) en tot aan de aankondiging van Google Business Profile vorige week, is de tool een hoeksteen voor lokale marketing geworden, waardoor eigendom en controle over bedrijfsinformatie in zoekresultaten. 

Van MKB’s met een enkele fysieke locatie tot ketens op ondernemingsniveau met honderden franchises, GMB (of GBP zoals we kunnen aannemen dat het afgekort zal worden – in ieder geval buiten Engeland ) staat bovenaan ieders checklist voor een lange tijd. En dat zal niet veranderen, maar sommige details zullen zeker evolueren op zowel de korte als de langere termijn. 

Wat verandert er op korte termijn?

Vanaf vandaag hebben de belangrijkste verschillen die gepaard gaan met de naamsverandering te maken met direct profielbeheer en een verschuiving in hoe Google wil dat je dat doet. Hoewel het al jaren mogelijk is, dringt Google er nu met opzet op aan om bedrijven met afzonderlijke vermeldingen te pushen om hun bedrijf binnen Zoeken of Maps te beheren en niet in de oude Google Mijn Bedrijf -console of mobiele app. 

Google heeft ook een geleidelijke uitrol van nieuwe functies aangekondigd, waaronder: