Hoe pak je een negatieve review aan op google van een niet klant?

Help! Ik heb een negatieve recensie gekregen van iemand die niet mijn klant is.

Als u een kleine ondernemer bent, heeft u dit waarschijnlijk een of meer keren meegemaakt: u heeft een negatieve recensie ontvangen van iemand die niet uw klant is.

 Dus, wat doe je nu? In de meeste gevallen niets. Hoewel je misschien denkt dat dit hopeloos klinkt, kan ik je verzekeren dat het dat niet is. Er zijn een aantal omstandigheden waarin Google actie zal ondernemen en de recensie zal verwijderen, dus als een van deze situaties op u van toepassing is, neem dan contact op met Google om het verwijderingsproces van de recensie te starten .

Hoe valse GMB-beoordelingen te verwijderen

Dit kan via deze pagina; Ongepaste review verwijderen:

Wanneer Google waarschijnlijk zal handelen

Ik wil verduidelijken dat ik “waarschijnlijk” heb gezegd, want zoals de meesten van jullie weten, zijn maar heel weinig dingen met Google absoluut en afhankelijk van met wie je spreekt, krijg je misschien een ander antwoord. Maar uit onze ervaringen hebben deze 3 omstandigheden ertoe geleid dat Google de review(s) heeft verwijderd:

  1. Afpersing
  2. Publieke media aandacht
  3. ex-werknemer

Afpersing

Hoewel afpersing voor een negatieve recensie zeldzaam is, gebeurt het wel. Een bedrijfseigenaar die we hielpen op het Google Mijn Bedrijf-forum , had een ‘recensent’ die $ 600 eiste om de negatieve recensie te verwijderen. Toen de bedrijfseigenaar weigerde, steeg de prijs naar $ 1000 en bewerkten ze de recensie om het nog erger te maken. 

Als je te maken hebt met afpersing, moet je Google-bewijs laten zien dat je wordt afgeperst. Maak een screenshot van alle teksten, e-mails, enz., zodat u ze naar Google kunt sturen om te bewijzen dat de recensie nep is.

Publieke media aandacht

Als uw bedrijf publiekelijk wordt aangevallen en u bewijs kunt vinden, stuur het dan naar Google. Een paar jaar geleden haalde een Amerikaanse tandarts de krantenkoppen toen hij tijdens een safari in Afrika een leeuw doodschoot. We gebruiken dit voorbeeld veel omdat kort daarna zijn Google Mijn Bedrijf (GMB) vermelding werd gebombardeerd met negatieve recensies van mensen uit het hele land. Google heeft deze beoordelingen verwijderd omdat duidelijk is dat ze niets met het bedrijf te maken hebben. 

Hoewel het eerste voorbeeld extreem was, gebeurt dit ook op kleinere schaal. Een ontevreden klant van dit bedrijf stuurde een Tweet waarin mensen werd gevraagd een bedrijf met negatieve recensies te spammen. Net als bij afpersing moet je Google-bewijs kunnen tonen, dus als je zoiets online vindt, maak dan screenshots! Alleen een link naar de Tweet kan averechts werken als de gebruiker besluit de Tweet te verwijderen.

ex-werknemer

Als een ontevreden ex-medewerker een negatieve recensie plaatst, kun je dit melden met het volgende als bewijs:

  • Ze zeggen dat ze daar werkten in de recensie?
  • Openbare bron waaruit blijkt dat ze daar werkten

Nogmaals, zorg ervoor dat u screenshots maakt en deze naar Google stuurt. 

Wanneer Google niet handelt 

Het enige scenario waarin Google niet handelt, is wanneer een gebruiker een beoordeling achterlaat zonder een recensie. Het maakt niet uit of ze “in uw systeem” zijn of niet, Google heeft bewijs nodig en zonder een echte beoordeling is er niets om mee te werken

Maar maak je niet druk!

Deze beoordelingen verschijnen onderaan de lijst in GMB, dus uw echte klanten zullen ze minder snel zien. En op mobiele, ratings zonder beoordeling tekst niet laten zien op alle , dus niemand hen daar zullen zien.

Negatieve beoordelingen helpen uw bedrijf

Het idee van negatieve recensies die uw bedrijf helpen, mag hier niet uit de context worden gehaald. Ik moedig bedrijfseigenaren niet aan om slechte service te verlenen om slechte recensies op hun vermeldingen te krijgen. In plaats daarvan zeg ik dat de meeste consumenten slim genoeg zijn om te begrijpen dat het voor geen enkel bedrijf mogelijk is om elke klant volledig tevreden te stellen. Uit een onderzoek van Power Reviews bleek dat “een consument een product het meest waarschijnlijk koopt wanneer de gemiddelde sterbeoordeling tussen 4,2 en 4,5 sterren ligt. Waarom? Want een perfecte 5.0 rating wordt gezien als te mooi om waar te zijn. Een gemiddelde sterbeoordeling van 4,2-4,5 sterren wordt echter als transparanter en evenwichtiger gezien.”

Het draait allemaal om balans

Als u aan het eind van de dag een negatieve recensie hebt ontvangen van iemand die niet uw klant is en deze niet in de categorie “waarschijnlijk zal worden verwijderd”, hoeft u zich geen zorgen te maken! Blijf uw echte klanten dezelfde uitstekende service bieden en uw echte positieve beoordelingen zullen uw bedrijf helpen een “gebalanceerde” beoordeling te behouden. 

Wil je geholpen worden met jouw google mijn bedrijf? Schakel ons vrijblijvend in via onze aanmeld pagina.