Hoe belangrijk zijn je Google reviews?

Een aarzeling die bedrijven hebben bij het vragen om online beoordelingen, is de angst om een ​​slechte recensie te ontvangen. Het ontvangen van de vreemde slechte beoordeling is echter niet noodzakelijk een slechte zaak. Actief reageren op slechte recensies en proberen een situatie op te lossen, laat uw nieuwe potentiële klanten zien dat u om uw klanten geeft. Een onderzoek heeft zelfs uitgewezen dat slechte recensies de conversie met 67% kunnen verhogen.

Dus waarom zijn reviews zo belangrijk in een SEO-strategie? In het streven van Google om de meest relevante en voordelige resultaten voor lokale zoekopdrachten te leveren, willen ze niet alleen weten wat uw bedrijf doet, maar ook hoe uw bedrijf wordt gezien. Ze doen dit grotendeels door te zien hoeveel beoordelingen u heeft en wat uw gemiddelde klantbeoordeling is.

Wil je bewijs? De rondleiding die de functies van de nieuwe Google Maps illustreert, stelt ronduit dat de ‘hoogst gewaardeerde’ bedrijven bij u in de buurt worden geretourneerd wanneer u met lokale bedoelingen zoekt. Google heeft onlangs ook de lay-out van de kaartzoekopdracht bijgewerkt om beoordelingen en recensies veel prominenter weer te geven. Bovendien is bij Google inhoud koning; het toevoegen van door gebruikers gegenereerde inhoud op uw site of uw Google plus-pagina is een geweldige manier om nieuwe, frisse en unieke inhoud toe te voegen. De kwaliteit en kwantiteit van reviews op Google is een van de belangrijkste rankingfactoren voor lokale SEO. En wanneer een persoon de zoekresultaten voor een lokaal product of dienst in Google scant, zijn de bedrijfsvermeldingen met klantrecensies meer geloofwaardig en ontvangen ze natuurlijk meer klikken. Als uw lijst met zoekresultaten een beoordeling van 4,5 sterren laat zien met 18 beoordelingen (en uw vermeldingen van concurrenten minder), is dat een sterk sociaal bewijs dat uw product of dienst betrouwbaar is.

Reviews ontkennen heeft geen zin.

Een ander feit om rekening mee te houden is dat, in de huidige tijd, uw klanten uw producten of diensten zullen beoordelen, of u het nu wilt of niet. Zelfs als beoordelingen niet op uw site worden geplaatst, zijn er talloze websites zoals Yelp, Trip Advisor en sociale-mediasites waar beoordelingen verschijnen.

Om het effect van uw beoordelingen te maximaliseren en er zoveel mogelijk controle over te houden, moet het uw eerste prioriteit zijn om uw klanten te vragen beoordelingen over uw bedrijf achter te laten op uw Google+ Lokaal-pagina. Nu we het belang van klantbeoordelingen, met name online beoordelingen, hebben vastgesteld, hoe zorgt u ervoor dat uw klanten beoordelingen voor uw bedrijf schrijven? Ten eerste, en vooral, een geweldige klantenservice hebben. Tevreden klanten betekenen goede beoordelingen en recensies. Ten tweede moet u een actieve strategie hebben om beoordelingen aan te moedigen in plaats van te wachten tot het vanzelf gebeurt.

Een gemakkelijke manier om online beoordelingen te verzamelen, is door familie en vrienden te vragen uw bedrijf te beoordelen. Stel vervolgens een strategie op om zowel bestaande als nieuwe klanten te vragen na hun aankoop; hoe sneller dit wordt gedaan, hoe groter de kans dat u een recensie van hen beoordeelt. En maak het uw klanten zo gemakkelijk mogelijk om een ​​recensie achter te laten, inclusief een voor de hand liggende link op uw eigen website om een ​​recensie achter te laten. Eén waarschuwing: betaal nooit voor beoordelingen. Dat omvat het aanbieden van productincentives in ruil voor beoordelingen (bijv. gratis pizzapunt voor het tonen van een voltooide beoordeling).

Hoewel het misschien de beste stimulans is om om beoordelingen te vragen, is het in strijd met de servicevoorwaarden van Google. Als u ontdekt wordt, zal dit uw Google-ranking enorm schaden. Hoe gemakkelijk is het voor uw klanten om beoordelingen over uw bedrijf achter te laten? Bij Google My Business Hulp kunnen we u helpen bij het opzetten en uitvoeren van een effectieve strategie om meer klantbeoordelingen aan te moedigen, wat uw bedrijf enorm ten goede komt, vooral als onderdeel van een algemene SEO-strategie. Wil je hulp? Ga dan naar onze ik wil hulp met Google mijn bedrijf