Hoe schrijf je een Google-recensie voor een bedrijf of attractie op Google Maps

Als bedrijfseigenaar weet u hoe belangrijk het is om uw bedrijf te vermelden op Google, ’s werelds grootste zoekmachine. Zoekers ‘googlen’ uw bedrijf om uw openingstijden te controleren, een routebeschrijving op te vragen, recensies te lezen en foto’s van uw bedrijf te zien – en ze krijgen meestal de snelle antwoorden die ze nodig hebben door het vak te bekijken dat in de rechterzijbalk van de desktop of bovenaan op mobiel verschijnt zoekopdrachten.

Door uw Kenniskaart te registreren of te claimen in een Google Mijn Bedrijf (GMB)-account, kunt u precies bepalen wat zoekers zien wanneer ze dat handige informatievenster bekijken.

Maar wat gebeurt er als uw bedrijf meerdere vestigingen heeft? Is Google slim genoeg om het juiste bedrijf te bedienen op basis van de locatie van een zoeker? Moet u meer dan één GMB-account instellen om andere kantoren te beheren?

We behandelen deze belangrijke vragen en meer in dit bericht. Laten we beginnen met de basis:

U kunt (en moet) meerdere locaties beheren vanuit één enkele GMB “Locatiegroep” -account

Het goede nieuws is dat Google-managers het gemakkelijk wilden maken om uw bedrijfsinformatie up-to-date te houden. Daarom kunt u meerdere bedrijfslocaties beheren vanuit één hoofd Google Mijn Bedrijf-account: een locatiegroepsaccount genoemd .

Waarom het het beste is om gratis zwevende GMB-accounts te koppelen

Degenen onder u die al meerdere accounts hebben die rondzweven, vragen zich misschien af: ” maar kan ik meer dan één Google Mijn Bedrijf-account hebben en meerdere bedrijfslocaties beheren vanuit individuele logins?”

Nou, technisch gezien zou je dat kunnen. Maar…

  • Het is een onnodige last om op meerdere accounts in te loggen. Als een werknemer een account aanmaakt onder zijn persoonlijke e-mailaccount en vervolgens niet op kantoor is of vertrekt, is het lastig om inlogtoegang te krijgen.
  • Gedeelde inloggegevens kunnen voor problemen zorgen wanneer werknemers vertrekken. Zelfs als u de inloggegevens op uw kantoor deelt, moet u, wanneer een werknemer vertrekt, het wachtwoord wijzigen om uw merk te beschermen, waardoor opnieuw verwarring ontstaat over de nieuwe login.
  • Het hebben van meerdere Google Business-accounts voor één hoofdbedrijf kan ook de zoekmachine zelf in de war brengen . De zoekmachine vraagt ​​zich misschien af ​​welke locatie juist is, in tegenstelling tot het besef dat het verschillende locaties zijn onder één bedrijf. In plaats van deze locaties schijnbaar met elkaar te laten concurreren op de pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, verbindt u ze onder één hub.

Door al uw locaties onder één login te koppelen, laat u Google doelbewust zien dat deze bedrijven onder één bedrijf vallen, samenwerken en worden gerangschikt op basis van geografische nabijheid tot lokale zoekers.

Registreer of claim de bedrijven

Gebruik het e-mailadres van uw hoofdbedrijf om een ​​master-account voor locatiegroepen in te stellen , als u er nog geen heeft. We raden aan om van uw hoofdaanmeldingsaccount een gedeeld zakelijk e-mailadres te maken (zoals admin@whatever.com) in plaats van een e-mailadres van een werknemer te gebruiken.*

Beginners moeten zeker ons artikel over het maken van een bedrijfsvermelding lezen , dat enkele eenvoudige stappen bevat om binnen GMB in te stellen.

Als u een van uw GMB-accounts heeft onder een individueel e-mailadres van een werknemer, raden we u aan het primaire eigendom over te dragen met deze Helpcentrum-instructies van Google .

Als u geen andere reeds bestaande locatiepagina’s heeft, zorg er dan voor dat eerst uw hoofdlocatie is geverifieerd

Het belangrijkste dat u wilt doen, is ervoor zorgen dat uw belangrijkste bedrijfslocatie is geverifieerd door Google voordat u secundaire locaties claimt. Waarom is dit zo belangrijk?

Ten eerste is dit uw belangrijkste aanmeldingshub voor GMB – en aangezien u extra locaties aan dit account toevoegt, is het relevant dat de eerste wordt goedgekeurd voordat andere kunnen volgen.

Ten tweede kan het een paar weken duren voordat Google je je verificatiekaart/code voor je nieuwe locatie stuurt (ja, dit is een noodzakelijk kwaad bij het verifiëren van een bedrijf via GMB). Verifieer uw hoofdlocatie zo snel mogelijk, aangezien het enige tijd kan duren voordat alle locaties zijn vergrendeld en op Google zijn geladen.

Als een account ontoegankelijk is of onder een e-mailadres van een werknemer staat, eigendom overdragen

Er zijn een paar redenen waarom een ​​account ontoegankelijk kan zijn. Een ex-werknemer kan de vermelding hebben ingesteld en vertrokken of een huidige werknemer is het wachtwoord gewoon vergeten. Of misschien heb je geen idee wie het heeft opgezet om mee te beginnen.

Hoe u uw bedrijf op de rechterzijbalk van Google kunt krijgen, biedt instructies voor het claimen van een bedrijf, mocht iemand eerder een account hebben gemaakt en u het eigendom moet overdragen:

“Google maakt het gemakkelijk om via e-mail contact op te nemen met de eigenaar van de vermelding en hen toegang te geven tot het account. De procedure van de zoekmachine houdt in dat u de accounthouder een automatisch gegenereerde e-mail van Google stuurt met het verzoek u beheerder te maken of de eigendomsrechten over te dragen. Het begint een beetje hariger te worden als een onbekende e-mail eigenaar is van de vermelding en niet reageert op uw verzoeken. Google geeft de mysteriemaker 7 dagen om te antwoorden, maar als ze dat niet doen, wees gerust! Er is een procedure om hun eigendom te overschrijven en toegang te krijgen van inactieve gebruikers.”

Wat te doen als u meer dan één GMB-account heeft?

Als uw collega’s of een vorige werknemer in het verleden een Google Mijn Bedrijf-account hebben gemaakt om een ​​aparte locatie te beheren, hoeft u zich geen zorgen te maken.

4_vernietig-alles

Vernietig ook niet alles… We gaan gewoon locatiegroepen overdragen.

Locatiegroepen overzetten van de ene GMB naar de andere

1 // Zorg eerst dat je een zakelijk account voor een locatiegroep hebt.**

Als je dat niet doet, volg je al deze stappen en alleen om dit te zien:

2 // Log in op Google Mijn Bedrijf van het bedrijf dat u wilt overzetten naar uw hoofdlogin.

Dit vereist mogelijk enige tracering om de login van individuele werknemers te krijgen of terug omhoog te scrollen om onze instructies te vinden om toegang te krijgen via Google-ondersteuning, mocht u geen toegang kunnen krijgen van de persoon die het account heeft gemaakt.

Eenmaal binnen, kijk naar de linkerzijbalk onder het GMB-logo. U ziet een lijst met acties, waaronder ‘Nieuwe locatie toevoegen’ en ‘Locaties beheren’.

6_google-mijn-bedrijf-toevoegen-nieuwe-locatie-beheer-locaties-opties

3 // Navigeer naar Locaties beheren.

In het scherm Locaties beheren kun je de locatie aanvinken die je wilt overzetten.

4 // Ga naar de knop Acties in de rechterbovenhoek en kies Locatie overbrengen.

Vanaf hier zou u de locatiegroep/zakelijke account moeten kunnen selecteren waarvan u de locatie wilt ontvangen. Klik eenvoudig op “Overdragen” om die locatie onmiddellijk naar uw hoofdaccount over te zetten.

Een secundaire locatie toevoegen

Als u al een Google Mijn Bedrijf-account heeft waar u uw ene locatie beheert, maar een nieuw kantoor opent, kunt u eenvoudig een tweede locatie toevoegen binnen dezelfde login.

Als u eenmaal bent ingelogd, kijkt u in de linkerzijbalk onder het GMB-logo.

U ziet een lijst met acties, waaronder ‘Nieuwe locatie toevoegen’ en ‘Locaties beheren’. Klik op ‘Locaties beheren’.

Vanaf hier krijgt u een zoekbalk te zien om een ​​reeds bestaand account te vinden dat Google-gebruikers mogelijk voor u hebben gegenereerd. Of u kunt op ‘Uw bedrijf toevoegen aan Google’ klikken als er nog geen bestaat, en de stappen volgen in ons gedeelte ‘ Bedrijven registreren of claimen ‘ hierboven.

Accountmanagers/extra GMB-gebruikers toevoegen

Nu u uw locaties onder één hoofdaanmelding voor Google Mijn Bedrijf heeft, kunt u extra eigenaren, beheerders en sitebeheerders toevoegen, allemaal met verschillende toegangsniveaus voor uw bedrijfsprofiel.

Eigenaren zijn bijvoorbeeld de enigen die andere gebruikers kunnen toevoegen of verwijderen en bedrijfsprofielen kunnen verwijderen. Kies verstandig uw gebruikerstype door de grafiek van Google over de mogelijkheden per gebruiker te lezen.

  1. Klik in het linkermenu op ‘Gebruikers’.
  2. Klik rechtsboven op ‘Nieuwe gebruikers uitnodigen’ en typ het e-mailadres van de gebruiker die je wilt toevoegen.
  3. Selecteer de rol van de gebruiker door ‘Eigenaar’, ‘Beheerder’ of ‘Sitebeheerder’ te kiezen en op ‘Uitnodigen’ te klikken.

Zodra de uitnodigingsmail is ontvangen en de gebruiker de voorwaarden accepteert, krijgt hij direct toegang tot het Google Mijn Bedrijf-account.

Verbeter uw lokale zoekresultaten, snel!

Verbaasd hoe snel en gemakkelijk het is om meer dan één locatie aan uw Google Mijn Bedrijf-account toe te voegen? Wil je snel beter gevonden worden op Google? Vraag dan vrijblijvend een analyse bij ons aan. Dit kan via de Google My Business hulp aanmeld pagina.