Hoe schrijf je het beste een Google Mijn Bedrijf-beschrijving

Het opnieuw toevoegen van Google Mijn Bedrijf-beschrijvingen is een welkome verandering voor zowel bureaus als bedrijven. Hier neemt gastblogger Ben Fisher je mee door het proces van het schrijven en indienen van de perfecte Google Mijn Bedrijf-beschrijving.

Google heeft grote “updates” gemaakt voor Google Mijn Bedrijf-vermeldingen ! Deze verbeteringen maken Google Mijn Bedrijf steeds aantrekkelijker voor zowel zoekers als bedrijfseigenaren.

Uw geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf-vermelding (GMB) hoeft niet langer alleen de basisinformatie over uw bedrijf te bevatten, zoals uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer, openingstijden en soorten betalingen die u accepteert. Uw vermelding kan nu zoveel meer bevatten!

De afgelopen maanden heeft Google zoveel coole functies toegevoegd dat het een beetje moeilijk is om bij te blijven. (Als u de laatste tijd niet bent ingelogd op uw GMB-dashboard, moet u waarschijnlijk uw Google Business-login openen om te zien wat er aan de hand is.)

Recente updates voor Google Mijn Bedrijf:

  • Berichten
  • Vragen
  • Boeking
  • Menu’s/Diensten
  • Videos
  • “Opslaan”-functie zodat een persoon het kennisvenster van een bedrijf kan opslaan om later naar te verwijzen
  • En nog veel meer…

Voorbeelden van Google Mijn Bedrijf: Q&A

Voorbeelden van Google Mijn Bedrijf: “Opslaan”

Ondanks alle coole nieuwe toevoegingen aan Google Mijn Bedrijf, ontbrak er nog één GROOT stuk: een bedrijfsbeschrijving.

Tot een paar jaar geleden, toen GMB en Google+ ‘verbonden’ waren, konden bedrijven een gedetailleerde beschrijving van hun bedrijf toevoegen. (Dit was geweldig omdat u uw beschrijving voor lokale zoekwoorden kon optimaliseren en redenen kon opnemen waarom een lokale klant bij uw bedrijf zou moeten langskomen.)

Toen Google die functie weghaalde, was dat een klap voor veel bedrijfseigenaren omdat ze de zoekers niet langer konden vertellen waar hun bedrijf over ging, tenzij Google een redactionele samenvatting maakte (te zien bovenaan sommige kennispanelen en kaartvermeldingen) , waarvan hieronder een voorbeeld wordt getoond.

Maar onlangs deed Google een Twitter-aankondiging waar ondernemers van opsprongen. Google Mijn Bedrijf-beschrijvingen zijn nu toegankelijk en eigenaren kunnen nog meer informatie over hun bedrijf toevoegen.

Hoe schrijf ik een Google-bedrijfsbeschrijving?

Voordat u de pen op het papier zet (of uw vingers op het toetsenbord), moet u eerst de richtlijnen voor de beschrijving van Google Mijn Bedrijf lezen . Google geeft u een kort overzicht van wat u wel en niet kunt opnemen in uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving en linkt vervolgens naar een nog langer document met meer gedetailleerde richtlijnen. Het is belangrijk dat u zich aan deze regels houdt, omdat Google uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving beoordeelt .

Ik raad u aan verschillende versies van uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving op te schrijven, zodat u een paar back-ups kunt maken voor het geval er een wordt afgewezen door Google, of voor het geval u denkt dat een versie niet de aandacht van potentiële klanten trekt en u wilt overstappen de beschrijving op een gegeven moment. Zorg ervoor dat u alle richtlijnen voor bedrijfsbeschrijvingen (hieronder weergegeven) leest , zodat u weet wat u wel en niet kunt opnemen in uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving.

Denk eerst na over de één tot twee zoekwoorden waarvoor u uw bedrijfsbeschrijving wilt optimaliseren. Zorg ervoor dat u deze zoekwoorden vroeg in de paragraaf gebruikt en praat vervolgens over wat uw bedrijf onderscheidt en leg uit waarom mensen uw bedrijf moeten bezoeken.

Tips voor het schrijven van uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving

  • Vertel de bezoeker wat uw bedrijf onderscheidt van uw concurrenten
  • Voeg GEEN URL’s/Links toe
  • Niet spammen
  • Geen keyword stuffing
  • Het is oké om een ​​e-mailadres op te nemen
  • Een telefoonnummer erbij is prima
  • Verspil geen ruimte aan uitspraken als “Family Owned” of “Locally Owned” (weinig mensen geven  echt  om dit soort dingen)
  • Pitch geen verkopen of speciale aanbiedingen zoals 50% korting (gebruik GMB Posts voor dat soort speciale aanbiedingen)
  • GEBRUIK GEEN HOOFDLETTERS

Een Google Mijn Bedrijf-beschrijving toevoegen aan uw vermelding

Een Google Mijn Bedrijf-beschrijving toevoegen is heel eenvoudig. Log eenvoudig in op uw Google Mijn Bedrijf-dashboard en klik op de vermelding van uw bedrijf.

Zodra u zich in het hoofdgedeelte van het GMB-dashboard bevindt, klikt u op Info en ziet u de optie ‘Bedrijfsbeschrijving toevoegen’. Klik op het potlood om uw bedrijfsbeschrijving te bewerken.

Hier wilt u de overtuigende bedrijfsbeschrijving plakken die u in een ander document heeft opgeschreven. Onthoud dat de beschrijving wordt afgebroken wanneer deze live op het scherm wordt weergegeven, dus plaats de belangrijkste informatie vooraan in de beschrijving.

We weten niet zeker of Google rekening houdt met de beschrijving van uw bedrijf als het gaat om rangschikkingsfactoren, maar als een zoeker de woorden in uw beschrijving ziet waarnaar ze op zoek waren, kan dat alleen maar een goede zaak zijn, toch? Het kan dus nooit kwaad om alles wat je online zet te optimaliseren .

Onthoud dat je maar 750 tekens hebt, dus elk teken telt . Net zoals u zorgvuldig uw metatitel- en beschrijvingstags voor uw website maakt dankzij het beperkte aantal tekens, moet u evenveel aandacht besteden aan het schrijven van uw GMB-bedrijfsbeschrijving. Er worden slechts 250 tekens weergegeven in het kennisvenster en dan moeten mensen klikken om de volledige beschrijving te zien.

Nadat u uw Google Mijn Bedrijf-beschrijving heeft ingevoegd, klikt u op ‘Toepassen’ en moet u drie dagen wachten voordat Google uw beschrijving heeft beoordeeld en goedgekeurd. Als er drie dagen voorbij zijn, controleert u uw Google Mijn Bedrijf-vermelding om te zien of uw beschrijving is gepubliceerd. Als het niet is goedgekeurd, controleert u nogmaals of u de richtlijnen van Google Mijn Bedrijf hebt gevolgd. Als uw beschrijving niet wordt weergegeven, gaat u naar het Google Mijn Bedrijf-forum en plaatst u uw gegevens daar. Meestal kan iemand op het forum u helpen.

Op desktopcomputers wordt de beschrijving onderaan weergegeven in het kennisvenster van het bedrijf:

Op mobiele apparaten moeten mensen het tabblad ‘Over’ selecteren om de bedrijfsbeschrijving te zien:

Bureautips voor Google Mijn Bedrijf-beschrijvingen

Als u een digitaal marketingbureau runt en ketens als klant heeft, is Google Mijn Bedrijf API 4.1 beschikbaar . Het is ook een goed idee om de beschrijvingen bij te houden die u voor klanten schrijft. Als je meerdere locaties hebt, kun je zelfs een ’template’ voor een beschrijving maken die je kunt gebruiken om het schrijfproces van de beschrijving te stroomlijnen.

Zorg er ook voor dat u de stad in de beschrijving vermeldt. Het is altijd een goed idee om iets op de Google Mijn Bedrijf-vermeldingen van uw klanten lokaal te optimaliseren. Het bijhouden van deze beschrijvingen in een spreadsheet kan een gemakkelijke manier zijn om alles bij te houden. Als bureau moet u alles documenteren wat u op de GMB-lijst van een klant heeft. Op die manier kunt u, als u een wijziging wilt/moet aanbrengen om te zien of dit van invloed is op de ranglijst, teruggrijpen naar wat u eerder had.

Profiteer van alles wat Google Mijn Bedrijf te bieden heeft

Het terugbrengen van de bedrijfsbeschrijving door Google is een GROTE stap in de goede richting, en we zouden allemaal op straat moeten dansen. Zorg ervoor dat u profiteert van alle coole nieuwe toevoegingen die GMB te bieden heeft; laat uw Google Mijn Bedrijf-vermelding opvallen boven uw concurrenten en u bent hen een stap voor!