Waarom uw schoonheidssalon op Google Mijn Bedrijf moet staan ​​en hoe u deze instelt voor optimale resultaten

Als uw schoonheidssalon geen Google Mijn Bedrijf-vermelding heeft (en een goede), is deze zo goed als onzichtbaar online. Dit is waarom je het nodig hebt, zelfs als je een uitsluitend fysieke winkel bent, en hoe je het moet doen.

Schoonheidssalons moeten Google Mijn Bedrijf-vermeldingen instellen

De kans is groot dat wanneer u op zoek bent naar een nieuwe salon, het eerste wat u doet een Google-zoekopdracht is. Het eerste wat je ziet? Bedrijfsvermeldingen. Hoeveel van jullie klikken door naar een bedrijf dat geen afbeeldingen heeft? Of heeft u onvolledige informatie? Heeft u geen beoordelingen of slechte beoordelingen? Staat er geen website in de lijst? En toch komen dit soort fouten ongelooflijk vaak voor bij online bedrijfsvermeldingen, met name salons, waarvan de eigenaren en werknemers niet de tijd of kennis hebben om hun Google Mijn Bedrijf-vermelding adequaat in te stellen. Of ze hebben het geld niet om iemand in te huren om het te doen.

Forbes Magazine zegt: “Google Mijn Bedrijf is altijd belangrijk geweest omdat het vaak het eerste is wat uw klanten opmerken wanneer ze naar uw bedrijf zoeken. … GMB heeft Google Maps-integratie, waardoor het gemakkelijker wordt om uw bedrijf te vinden op ’s werelds meest gebruikte app voor mobiele kaarten en routebeschrijvingen.”

Kitomba Salon en Spa Software wijst erop dat ze niet alleen de belangrijkste dingen zijn die worden weergegeven in Google-zoekopdrachten voor bedrijven, maar ze zijn ook GRATIS in te stellen, wat betekent dat er geen reden is waarom u dit niet zou moeten doen en het nu al goed zou doen . “ Google Mijn Bedrijf  is de gratis service voor bedrijfsvermeldingen van Google voor lokale bedrijven. Google Mijn Bedrijf-vermeldingen zijn de bedrijven die bovenaan de Google-zoekresultaten naast de kaart worden weergegeven. Als je bijvoorbeeld in Google naar ‘salons bij mij in de buurt’ zocht, zou een kaart met lokale salonbedrijven boven aan je zoekresultaten verschijnen.’

Ben je online onzichtbaar?

Kate Christopher Head of Marketing voor Podium Australia zegt: “Het is een gratis en gebruiksvriendelijke extra “etalage” voor uw bedrijf, dus als u het niet gebruikt, loopt u iets mis. We vroegen Christopher alles over GMB en hoe salons het goed kunnen doen, zonder dat we daarvoor geld hoeven uit te geven aan een expert. Lees verder en ontdek waarom het zo belangrijk is en hoe je het zelf kunt maken.

Het belangrijkste is, zegt Christopher, als je geen Google Mijn Bedrijf-pagina hebt, je zo goed als onzichtbaar online bent, wat tegenwoordig voor de meeste bedrijven de doodstraf is. “Als je geen Google Mijn Bedrijf-pagina hebt, word je gewoon niet online gevonden. Zelfs als u denkt te kunnen vertrouwen op voetverkeer, moet u er rekening mee houden dat 28% van de Australische consumenten toegeeft online beoordelingen van een bedrijf op te zoeken terwijl ze voor de deur staan. Als je niet komt opdagen, komen ze misschien niet binnen.” 

Waarom salons achterblijven met Google Mijn Bedrijf

En de experts hebben gemerkt dat salons niet bijzonder ijverig zijn als het gaat om het opzetten van hun pagina’s. Christopher zegt dat salons vaak denken dat het niet uitmaakt of ze een vol boek met vaste klanten hebben. Zelfs als salons denken dat ze niet op internet hoeven te vertrouwen om nieuwe klanten te krijgen: “Veel saloneigenaren realiseren zich niet hoeveel hun klanten vertrouwen op zoekresultaten. Zelfs je vaste klanten zullen Google gebruiken als ze je telefoonnummer of je openingstijden willen checken.” 

Wat je moet doen

Op de vraag wat het allerbelangrijkste is dat een schoonheidssalon op Google Mijn Bedrijf kan doen, zegt ze dat er drie dingen zijn die je zo snel mogelijk moet doen als je ze nog niet doet. “Je moet je website onmiddellijk toevoegen, voor professionaliteit. Het toevoegen van een goede beschrijving is het volgende punt, en een contactmethode voor nieuwe klanten om u te bereiken. Een ding dat veel saloneigenaren vergeten, zijn foto’s. Foto’s zijn een enorm voordeel en voegen legitimiteit en warmte toe. Zorg er ten slotte voor dat u een strategie heeft om Google-recensies te genereren. Dit helpt je niet alleen om er geweldig uit te zien, het kan ook van invloed zijn op je positie in de zoekresultaten.” 

Waar en hoe het te doen?

Als u nog geen Google Mijn Bedrijf-pagina heeft die alleen moet worden bijgewerkt, hoeft u alleen maar aan de slag te gaan door een gratis Google Business-account aan te maken , de tips van Google te lezen over het online optimaliseren van uw vermelding of zelfs een afspraak te maken met een Google-adviseur voor kleine bedrijven die kan je door dingen leiden.

Christopher merkt ook op: “Zorg ervoor dat u uw bedrijfsadres bij de hand hebt voor de Google-briefkaart om het bedrijf te verifiëren. Wees dan klaar met uw website, contactgegevens, beschrijving en foto’s om toe te voegen.” 

De grootste fout die kleine bedrijven maken op Google Mijn Bedrijf

Na het in de eerste plaats niet te hebben gebruikt, tenminste. De grootste fout die ze schoonheidssalons ziet maken op Google Mijn Bedrijf? “Slechte recensies onbeantwoord laten. Als je een negatieve recensie ontvangt, zorg er dan voor dat je tijdig en doordacht hebt gereageerd.” (Wij hebben een handleiding voor het reageren op negatieve beoordelingen, maar gezond verstand zegt zo snel mogelijk te reageren en de klacht op een rustige manier te erkennen).