Hoe restaurants Google Mijn Bedrijf en Lokaal zoeken moeten gebruiken

ls je er maar één wilt doen restaurantmarketingactiviteit die ongeveer 10 minuten van uw tijd kost en de meeste klanten oplevert voor 0 kosten, is optimaliseren voor lokaal zoeken het enige dat u moet doen. Direct.

wat snel restaurant-SEO (zoekmachineoptimalisatie) statistieken om dit gesprek te informeren:

  • 43% van alle Google-zoekopdrachten zijn lokaal of locatiegebaseerd (en groeiend)
  • Meer dan 50% van de mobiele zoekopdrachten zijn lokaal of locatiegebaseerd (en groeiend)
  • Zoals vermeld in een recent onderzoek onder 11 restaurantklanten, kunt u ervan uitgaan dat ~40% van alle bezoekers van uw restaurantwebsite een mobiele telefoon bezoekt.

Lokale of locatiegebaseerde zoekopdrachten gebeuren op twee manieren:

1) een potentiële gast voert de locatie rechtstreeks in de zoekparameters in: misschien “Italiaans restaurant in Boston MA” 

2) een potentiële gast is in de buurt en Google geeft zoekresultaten op basis van op de GPS-coördinaten van een apparaat: iemand in Boston, MA, zocht naar ‘Italiaans restaurant’.

In beide gevallen zijn deze zoekopdrachten ongelooflijk belangrijk voor het online verkeer en het voetverkeer van uw restaurant.

Wanneer is uw locatie belangrijk?

Uw locatie is van belang wanneer een persoon een product of dienst probeert te vinden in de buurt van waar ze zijn of op basis van de nabijheid van een locatie. 

Voor locatierelevante bedrijven zoals restaurants zijn locatiegebaseerde zoekopdrachten natuurlijk van cruciaal belang. Bij een lokale zoekopdracht probeert u niet uit te stijgen boven landelijke of wereldwijde concurrenten in de ranglijst van zoekmachines. In plaats daarvan concurreert u met een veel kleinere lokale pool. En de conversie – wat betekent dat uw website-viewer wordt omgezet in een klant – is veel sneller: in de restaurantindustrie converteert ongeveer 30% van de zoekopdrachten onmiddellijk naar betalende klanten, 60% converteert binnen een uur en 80% converteert uiteindelijk (volgens dezeGoogle-studie).

30% conversies direct en 60% conversies binnen een uur.

Dit zijn geen etalages. Dit zijn mensen die direct klant willen worden.

Deze zoekopdrachten vinden plaats in Google Maps in elke browser of in de Google Maps-app op iOS of Android. Resultaten worden opgehaald uit uw Google Mijn Bedrijf-gegevens.

Google Mijn Bedrijf

Ooit had Google een dienst genaamd Google Places. In de loop van de tijd is Google Places buitenspel gezet en in toenemende mate samengevoegd met Google+ functionaliteit, die ook buitenspel werd gezet, omGoogle Mijn Bedrijf. 

Dit is geen restaurant-SEO (zoekmachineoptimalisatie)

Voor alle duidelijkheid: dit is geen website-zoekmachineoptimalisatie – wat inhoudt dat de inhoud en de kopie op uw website toegankelijker of geoptimaliseerd moeten worden zodat zoekmachines kunnen crawlen en indexeren. In plaats daarvan is dit off-site optimalisatie die uw restaurant positioneert als de beste keuze voor lokale vragen.

Lokale optimalisatie draait om het geven van de best mogelijke informatie over uw bedrijf aan Google in hun ‘gele pagina’s’-directory, het up-to-date en actief houden van het profiel en het in staat stellen van Google om zoekopdrachten met de beste resultaten te matchen.

En wanneer de zoekopdracht een lokale of locatiegebaseerde zoekopdracht is, gebruikt Google deze informatie voordat de standaardzoekmachineresultaten worden gebruikt (waarbij de SEO van uw restaurant een factor kan zijn).

Hoe u aan uw lokale pagina’s kunt werken

Wees zo uitgebreid mogelijk. 

Houd al uw contactgegevens actueel en correct (adres, telefoonnummers, website-URL’s). Vul je uren en omschrijving in. En zorg er vooral voor dat je een of meerdere categorieën hebt geselecteerd.

De categorieën zijn van cruciaal belang, dus zorg ervoor dat u alle categorieën opneemt die overeenkomen met uw aanbod. Als je bijvoorbeeld een Italiaans restaurant bent, zorg er dan voor dat je zowel de categorie ‘Italiaans restaurant’ als de categorie ‘restaurant’ selecteert.

Maak uw vermelding vervolgens pakkend door uw beste omslagfoto toe te voegen, samen met 5 of meer andere foto’s om te laten zien (mensen beoordelen vaak uitsluitend op afbeeldingen). Maak die afbeeldingen zo aantrekkelijk en mooi mogelijk en laat je eten en de sfeer van je restaurant zien. 

Google Mijn Bedrijf-pagina’s zijn uw nieuwe bestemmingspagina’s

Eventide Fenway is een perfect voorbeeld van waarom het zo belangrijk is om controle te krijgen over je Google Mijn Bedrijf-profiel. 

Eventide is in wezen eigenaar van de pagina met zoekresultaten van zoekmachines. De lijst is compleet en uitgebreid: het bevat bijna elk detail dat een restaurant toegankelijkheid voor potentiële klanten/klanten zou willen garanderen:  adres, telefoonnummer, routebeschrijving, openingstijden, links en afbeeldingen.

Eventide toont onmiddellijk de vastleggingspunten of actie-items van haar website voordat klanten de website of het online bestelplatform hebben bereikt. Het bevat bijvoorbeeld hoe de huidige beschikbaarheid eruit ziet (afhalen, dineren en bezorgen), welke online bestelplatforms het gebruikt, waar het menu te vinden is en meer. 

Als gevolg hiervan stimuleert het profiel van Eventide wat zoekprofessionals ‘zero-click’ noemen: alle informatie is daar gemakkelijk toegankelijk op Google, dus een potentiële klant hoeft niet eens door te klikken naar een website. 

Lokaal zoeken en het belang ervan voor een lokaal restaurant

Hoe u het beste gebruik kunt maken van internet om uw bedrijf te laten groeien, evolueert uiteraard in de loop van de tijd. Maar in de kern: inzicht in uw doelgroep, hoe mensen naar u zoeken en hoe mensen u vinden, zijn belangrijke aspecten van uw webstrategie, hoe de zaken ook kunnen veranderen.

Laten we eens kijken hoe dit uitpakt met één voorbeeld: een populair restaurant op één locatie in een grote stad. Voor de duidelijkheid: ‘klikken’ in deze grafiek vertegenwoordigt het aantal klikken naar hun website (inclusief het aantal klikken naar de website van hun bedrijf vanuit lokale zoekresultaten in Google Maps, Zoeken en Maps voor mobiel). 

De bevindingen

Gedurende 30 dagen werd de bedrijfsinformatie uit Google Mijn Bedrijf weergegeven:

  • 43.217 keer in zoekweergaven 
  • 28 berichtweergaven
  • 11 profielweergaven
  • (in totaal 43.256 weergaven)

Uit die informatie had het acties van:

  • 7350 klikken naar de website
  • 1240 klikken voor rij-instructies
  • 770 telefoontjes
  • (in totaal 9360 klikken)

Dit heeft een doorklikratio (CTR) van 21,6%.

Dit in context plaatsend met de rest van het websiteverkeer:

Over dezelfde periode van 30 dagen:

  • De website ontving in totaal  23.722  sessies
  • Google Zoeken resulteerde in  14.221 van die sessies
  • De website werd in Google bekeken voor  23.463  vertoningen
  • Van heel Google Zoeken heeft de website 7.506 klikken geregistreerd
  • Google Organic Search was goed voor  60%  van al het verkeer naar de website

Afhaalwaarnemingen van deze gegevens

Klikken van Google Local Search naar de website waren verantwoordelijk voor 52% van al het Google Search-verkeer naar de website en 31% van het totale verkeer naar de website.

Als we de rij-instructies en telefoontjes optellen als ‘doelconversies’ (aangezien die voor een restaurant over het algemeen een duidelijke beweging in de richting van een verkoop impliceren), komt dit overeen met een bonus van 8,5% op de doelconversies van de website, aangezien hun doelen zijn vervuld voordat de gebruiker de site zelfs maar bezoekt.

Als we kijken naar de verschillen tussen de Google Webmaster Tools-gegevens van vertoningen (23.463) in vergelijking met de Google Mijn Bedrijf-zoekweergaven (43.217), kunnen we afleiden dat de Local Search-weergaven een extra 184% bonuszoekblootstelling  aan het bedrijf bieden boven de standaard Google Zoeken op internet.

De waarde van Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf moet een prominent onderdeel zijn van elke marketingstrategie en zoekstrategie voor lokale restaurants. 

Het integreren van dergelijke gegevens voor marketing is essentieel om uw klantervaring zo goed mogelijk te optimaliseren. Naarmate de lokale zoekmarkt groeit, moeten lokale bedrijven aanwezig blijven in de lokale zoekresultaten door middel van online marketinginspanningen en idealiter integreren met een online bestellen voor restaurants, en dit is waar uw Google Mijn Bedrijf-vermelding in het spel komt.

Wil je geholpen worden met je google My business. Vraag onze experts om hulp!