Google Mijn Bedrijf-berichten plannen

Google Mijn Bedrijf is een Google-product dat aanvankelijk bekend stond als Google Directory, maar later werd omgedoopt tot Google Mijn Bedrijf. Hiermee kunnen gebruikers gratis bedrijfsvermeldingen maken en beheren op Google Maps om bedrijven te zien terwijl ze lokaal zoeken.

U kunt uw bedrijfsgegevens toevoegen voor weergave op Google.com, Google Maps en Google Earth. Wanneer een internetgebruiker zoekt naar uw bedrijfsnaam of categorie gerelateerd aan uw bedrijf in uw regio, wordt uw pagina veel gemakkelijker gezien.

Met behulp van locatie-extensies kunt u uw bedrijfslocaties opnemen in uw AdWords-advertenties. Locatie-extensies tonen uw bedrijfsnaam, adres en telefoonnummer naast uw advertentie om potentiële klanten te helpen in contact te komen met uw lokale bedrijf.

Zelfs zonder website kunnen bedrijven Google Mijn Bedrijf-pagina’s instellen om GMB te gebruiken en zichzelf te verifiëren.

De voordelen van Google Mijn Bedrijf-vermelding

  • Gebruikers die op Google zoeken naar specifieke details over een bedrijf, kunnen door het nummer te bellen meer te weten komen over de services en producten voordat ze producten en services kopen en leren.
  • Gebruikers geven de voorkeur aan bedrijven die Google-bedrijfsvermeldingen maken omdat ze een professioneler en betrouwbaarder imago uitstralen dan andere bedrijven.
  • Aangezien details zoals adresinformatie, routebeschrijving, telefoon, e-mailadres, webadres en routebeschrijving zijn opgenomen op Google Maps en Google Zoeken, is het voor potentiële klanten gemakkelijker om het bedrijf te vinden.
Google Mijn Bedrijf-pagina bevat alle details over uw bedrijf, zoals telefoon, adres, website, foto’s
  • U kunt aandacht besteden aan de beoordelingen van klanten en bezoekers en stappen ondernemen om de servicekwaliteit te verbeteren en een negatieve ervaring om te zetten in een positieve.
  • Bedrijven kunnen bezoekers nauwkeurigere informatie verstrekken door afbeeldingen van de locatie en items te uploaden. Op Google Maps krijgen bedrijven met foto’s meer routebeschrijvingen. Zo trek je meer klanten naar je bedrijf.

Hoe Google Mijn Bedrijf-berichten plannen?

Als u denkt dat het te veel werk is als u meerdere bedrijven op Google heeft of meerdere Google-bedrijfssites van uw klanten beheert , heeft u gelijk. Maar kunt u Google Mijn Bedrijf-berichten inplannen ?

Ja inderdaad!

Als u een of twee klanten beheert of alleen uw eigen Google-bedrijfspagina(‘s) beheert, is handmatig posten prima, maar hoe plant u Google Mijn Bedrijf-berichten op grote schaal in? U heeft een betrouwbare Google Mijn Bedrijf-planningstool nodig waarmee u en uw team de Google Mijn Bedrijf-vermeldingen van uw klanten kunnen bijhouden en vernieuwen.

Net als andere social media kanalen zal het mogelijk zijn om Google Mijn Bedrijf posts in te plannen met een betrouwbare social media planner, zoals Circleboom .

Circleboom biedt u ook de Google My Business- plannerfunctie . Daarom kunt u uw berichten een week vooruit plannen, bijvoorbeeld door geplande aankondigingen van evenementen of verkoopberichten te maken, waarna u in het systeem kunt geloven en op adem kunt komen.

Stap #1: Log in op Circleboom Publish .

Maak je geen zorgen, het duurt maar een paar seconden om een ​​nieuw account aan te maken als je nieuw bent bij Circleboom’s social media management tool .

Stap 2: De opties Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en Google Mijn Bedrijf verschijnen op de startpagina.

Om uw account te koppelen aan het intuïtieve dashboard van Circleboom Publish, selecteert u Google Mijn Bedrijf.

Met Circleboom Publish kunt u vanuit één dashboard nieuwe inhoud ontdekken en Google Mijn Bedrijf-berichten plannen om te publiceren.

Stap 3: Rond het autorisatieproces af voor het beheren van uw Circleboom Publish Google My Business-account.

U kunt alle andere toevoegen door eenvoudig op de knop “Nieuw account toevoegen” te klikken als u GMB-berichten voor meerdere accounts wilt beheren en plannen.

Stap 4: Open het linkermenu en selecteer de optie “Nieuw bericht maken”.

U kunt Google Mijn Bedrijf-berichten op deze pagina plannen voor een toekomstige datum.

Stap #5: Kies eerst het account dat u op Google Mijn Bedrijf wilt plaatsen.

U kunt ook meerdere GMB-accounts kiezen als u Google Mijn Bedrijf-berichten voor meerdere accounts wilt plannen.

Met Circleboom Publish kunt u GMB-berichten inplannen voor meerdere Google Mijn Bedrijf-accounts .

Stap #6: Nu kunt u uw bericht maken en het voorbeeld ervan controleren om mogelijke fouten te voorkomen.

Wanneer uw berichtontwerp voltooid is, ziet u onder de voorbeeldopties ‘Toevoegen aan mijn wachtrij’, ‘Plan het’ en ‘Post’.

Stap #7: Kies “Plan het” om Google Mijn Bedrijf-berichten te plannen voor een toekomstige datum.

Er verschijnt een nieuw vak nadat u erop hebt geklikt. Voer een geschikte dag en tijd in en klik op “Plannen” om Google Mijn Bedrijf-berichten in te plannen.

Dat is gemakkelijk om Google Mijn Bedrijf-berichten in te plannen op Circleboom Publish !

Google’s zakelijke startpagina

In het prestatiegedeelte kunt u zien hoeveel weergaven uw bedrijf heeft gekregen als resultaat van Google Searches en Maps-zoekopdrachten, evenals de acties die gebruikers hebben ondernomen met betrekking tot uw bedrijf.

U ziet ook een lijst met uw meest recent gepubliceerde berichten en hoeveel van uw bedrijfsprofielinformatie is voltooid, evenals afbeeldingen, opmerkingen en andere velden die door bezoekers zijn toegevoegd.

U kunt informatie verstrekken over producten, diensten, aanbiedingen en berichten, beoordelingen bereiken en ook advertenties maken

Berichten beheren op Google Mijn Bedrijf

Google Mijn Bedrijf-pagina’s worden momenteel een nieuw medium om over uw bedrijf of merk te posten, vergelijkbaar met andere sociale-mediaplatforms.

Hoezo?

Een GMB-lijst is een snellere en goedkopere manier om gerichte zichtbaarheid te krijgen op ’s werelds populairste zoekmachine. Het kost niets om uw vermelding aan te maken, te bevestigen en te controleren, en het kost minder tijd om uw profiel aan te passen.

Het is een behoorlijk effectieve SEO-methode, met name lokale SEO, en werkt als een gratis Google-advertentie als deze op de juiste manier wordt gebruikt. En je kunt de prestaties altijd volgen via Insights en erachter komen of je inspanningen vruchten afwerpen.

GMB Insights biedt informatie over bezoekers, routebeschrijvingen op de kaart, bron van vermeldingen, websitebezoeken en meer

Wat zijn deze Google Mijn Bedrijf-berichten dan?

Google Mijn Bedrijf-berichten zijn nieuwe middelen voor diegenen die gericht zijn op het vergroten van webverkeer en leads, en zelfs de verkoop voor uw klanten.

  • Deel dagelijkse speciale kortingen of huidige promoties met nieuwe en bestaande klanten om hen te inspireren om de vruchten van uw deals te plukken.
  • Klanten moeten worden geïnformeerd over nieuwe releases en evenementen moeten worden gepromoot.
  • Markeer de best verkochte items en nieuwkomers.
  • Selecteer een van de beschikbare call-to-actions om u te helpen direct vanuit een Google Post met klanten te communiceren. Laat ze met één klik een reservering maken, zich abonneren op een nieuwsbrief, meer te weten komen over lopende promoties of zelfs een type product van uw website kopen.

Hoe Google Mijn Bedrijf-berichten (handmatig) maken?

Log eerst in op uw Google-bedrijfsaccount – hiervoor heeft u alleen een Gmail-adres nodig – alleen een herinnering.

Vervolgens ziet u aan de linkerkant de titel “Posts”, klikt u erop en kiest u uit verschillende inhoudstypen, zoals Evenement, Aanbieding, Product, Covid-19-update, enz.

Deze categorieën helpen u bij het posten op Google Mijn Bedrijf

Nadat je het inhoudstype hebt gekozen dat je wilt publiceren, lijkt de rest vrij veel op posten op andere sociale-mediaplatforms.

GMB-berichten kunnen product-/servicedetails bevatten

Upload een foto, schrijf een aantrekkelijk bijschrift en als handige functie kun je een specifieke call-to-action aan je bericht toevoegen, zoals ‘Boek’, ‘Nu bellen’, ‘Aanmelden’.

CTA’s zijn uitstekend om het verkeer en de conversie te stimuleren

Waarom zijn Google Mijn Bedrijf-plannertools handig?

Dagelijkse GMB-vermeldingsupdates helpen uw pagina hoger te scoren in de zoekresultaten van Google. Met de Social Media Publisher van Circleboom kunt u Google Mijn Bedrijf-updates rechtstreeks vanuit uw Circleboom Publish-dashboard plannen om klanten op de hoogte te houden.

Met deze tool hoef je niet elke keer naar je GMB-pagina te gaan om aanbiedingen, promoties, nieuws of nieuwe items te plaatsen. U kunt call-to-actions in uw berichten gebruiken om mensen te inspireren uw pagina, website of sociale-mediaprofiel meteen vanuit de publicatietool te bezoeken.

U kunt ook selecteren hoe vaak uw berichten worden herhaald met de tool Publiceren.

U kunt het aantal dagen tussen elk bericht opgeven. Als u het aantal weergaven op de GMB-pagina wilt vergroten, kunt u ook afbeeldingen en video’s in uw berichten opnemen.

Google Mijn Bedrijf stelt u in staat een stap extra te zetten voor uw bedrijf!

Het hebben van een Google Mijn Bedrijf-vermelding is nog maar het begin van uw lokale marketingtraject. Het is echter misschien wel de snelstgroeiende SEO-strategie van de afgelopen tijd en het kan uw bedrijf op verschillende manieren helpen. Laten we eens kijken wat het is.

Analyseer klantgedrag

Statistieken zoals feedback, klantgedrag, meningen en zoekprestaties zijn opgenomen in Google Mijn Bedrijf-analyses en inzichten. Het is dus mogelijk om de reis van uw klant beter te interpreteren en hun houding en handelingen te begrijpen.

Met deze inzichten ben je er bij elke stap voor hen en begeleid je hen bij het besluitvormingsproces, zoals kopen of boeken.

Verhoog het verkeer en de verkoop

Het hebben van een Google Mijn Bedrijf-vermelding kan u helpen het verkeer en de verkoop te stimuleren. Volgens Google hebben bedrijven met een Google Mijn Bedrijf-pagina 70% meer kans om lokale bezoekers te ontvangen.

Klanten zullen u vertrouwen vanwege de verschillende verificatiemaatregelen die elk bedrijf moet nemen voordat het wordt weergegeven in lokale zoekopdrachten, en u zult ongetwijfeld een aanzienlijke stijging van de inkomsten zien als resultaat.

Communicatie in realtime

Google heeft onlangs een berichtenfunctie geïntroduceerd waarmee u rechtstreeks vanaf de pagina met zoekresultaten met potentiële klanten kunt communiceren. U kunt deze functie gebruiken om snel in realtime vragen te beantwoorden en huidige en toekomstige klanten te helpen.

Voordelen van online beoordelingen

Online reviews zijn uiterst relevant en beïnvloeden de aankoopbeslissingen van consumenten. U kunt uw geloofwaardigheid beheren en vergroten door Google Business-reviews bij te houden en erop te reageren. U moet klanten ook aanmoedigen om feedback achter te laten en snel op hen te reageren voor de reputatie van uw bedrijf.

Houd in gedachten:

Wat je zou moeten doen?

Zorg ervoor dat de informatie die je hebt gekregen juist is en dat je alle relevante gegevens hebt opgenomen.

Informeer de klanten over hun mogelijkheden. Als u een product wilt verkopen? Vertel ze hoe ze het kunnen doen, zoals websites of Instagram-winkellinks geven.

Benadruk datgene waardoor uw bedrijf, product of dienst opvalt. Is er een ruime keuze? Is het mogelijk om gratis verzending te krijgen?

Gebruik tijdige promoties en instrueer gebruikers hoe ze deze moeten gebruiken, zoals het geven van promotiecodes en links.

Regelmatig en tijdig posten is essentieel. Zodat bezoekers zien dat je daar actief bent en moeite doet.

Wat moet je niet doen?

Gebruik geen jargon uit het bedrijfsleven zoals de BOGO-deal.

Te veel uitroeptekens en hoofdletters moeten worden vermeden, zoals CRAZY SALE.

Voeg niet meer dan één korting of bod tegelijk toe, zoals een aankondiging ingewikkelder maken door alle vereisten op te sommen.

Afsluiten

Als u een bureau runt of op zoek bent naar manieren om de online aanwezigheid van uw bedrijf te verbeteren, geeft u een voorsprong door te posten op Google Mijn Bedrijf .

wil je geholpen worden met je GMB locaties. En wil je dat wij vooruit plannen voor jou. Geen probleem. Neem gerust even contact op/