We zien vaak berichten op het Local Search Forum van mensen die zich afvragen waarom bedrijfsgegevens in hun Google Mijn Bedrijf (GMB)-vermeldingen (naam van de vermelding, categorieën, openingstijden, telefoonnummer, enzovoort) zijn gewijzigd zonder hun medeweten of toestemming. Ongeautoriseerde wijzigingen of Google-vermeldingsupdates op GMB (hoe klein ze ook lijken) kunnen leiden tot grote problemen met rangschikking en tracking . Het kan klanten ook de verkeerde informatie over uw bedrijf tonen. De beste manier om ervoor te zorgen dat u het juiste bericht naar uw klanten op GMB stuurt, is door uw vermeldingen te controleren op ongeautoriseerde bewerkingen. Wat ons achterlaat met de vraag van een miljoen dollar, waar komen deze bewerkingen vandaan?
Waarom zijn ongeautoriseerde bewerkingen van GMB-vermeldingen van belang?
Voordat ik inga waar de bewerkingen vandaan komen, moet ik ingaan op de impact die deze Google-vermeldingsupdates op uw bedrijf kunnen hebben.
- Het eerste punt is user experience , bijvoorbeeld: een bewerking verandert je vermeld kantooruren, en iemand opduikt om uw bedrijf als je gesloten bent. Dat is een slechte gebruikerservaring, iets wat Google probeert te vermijden. U wilt ook niet onbewust uw klanten van streek maken of potentiële toekomstige zaken afwijzen.
- Tracking is een ander probleem dat van invloed kan zijn op de manier waarop u zaken doet. Als u een telefoonnummer voor het bijhouden van gesprekken of UTM-codes gebruikt, kunnen deze uit de lijst worden verwijderd, waardoor u onjuiste gegevens in Google Analytics achterlaat.
- Het laatste en belangrijkste punt is de rangorde . Als uw naam of categorieën worden gewijzigd zonder uw medeweten, kan dit uw rangschikking volledig veranderen. We hadden een HVAC-bedrijf waarvan de primaire categorie was veranderd van “Airconditioningreparatieservice” in “Airconditioning-aannemer” en ze daalden van de 1e naar de 31e van de ene op de andere dag . De primaire categorie weegt zwaarder dan welke andere categorie dan ook, dus wanneer deze wordt gewijzigd, heeft dit een grote impact op de rangschikking.
Hoe gebeuren deze wijzigingen in de GMB-lijst?
Aangezien het wijzigen van details over uw GMB-vermelding zonder uw medeweten uw bedrijf kan schaden, is het belangrijk om erachter te komen waar ze vandaan komen. In de meeste gevallen zijn de bewerkingen afkomstig van 1 van de 4 bronnen ; uw website, apps van derden, een andere eigenaar/beheerder of een openbare gebruiker.
1. Uw website
Google heeft de laatste tijd veel diensten aan vermeldingen toegevoegd. U kunt naar het GMB-dashboard gaan en een enorme lijst zien met dingen die aan het servicemenu zijn toegevoegd. De belangrijkste bron waar Google deze vandaan haalt, is de website van het bedrijf.
Tip: Als u deze services verwijdert nadat ze zijn toegevoegd, mogen ze niet meer terugkomen.
2. Apps van derden
Dit is iets dat veel mensen over het hoofd zien bij het analyseren van een probleem met GMB. U heeft in de loop der jaren waarschijnlijk een groot aantal apps van derden toegang gegeven tot uw vermelding. Sommige die je waarschijnlijk niet eens meer gebruikt. U kunt controleren welke apps toegang hebben tot uw account onder het beveiligingsgedeelte van uw accountinstellingen(of gebruik deze link ).
Apps kunnen worden ingesteld om gegevens naar GMB te pushen, dus u moet ervoor zorgen dat u de autorisatie verwijdert, die instelling uitschakelt of ervoor zorgt dat alle informatie in die apps correct is. Als u apps ziet die u niet herkent of niet meer gebruikt, verwijdert u hun toegang tot uw account. Sommige van de apps die we in het verleden hebben gevonden, waren verantwoordelijk voor het bijwerken van GMB-gegevens:
- Yext
- SEMRush
- MapLabs
Tip : als er een groep gebruikers is die toegang heeft tot de vermelding, moet elke gebruiker in die groep zijn account controleren om te zien wat hij heeft geautoriseerd. Als u een bureau runt met 20 mensen in een groep, moeten alle 20 mensen controleren wat ze hebben geautoriseerd via die link hierboven.
3. Een andere manager/eigenaar
Dit is een andere bewerkingsbron die misschien voor de hand liggend lijkt, maar veel mensen houden er geen rekening mee wanneer ze proberen te achterhalen waar hun bewerkingen vandaan komen. Het is belangrijk om periodiek alle geautoriseerde gebruikers te controleren en oude werknemers en gebruikers die u niet herkent te verwijderen. Elke gebruiker van de vermelding kan op elk moment wijzigingen aanbrengen zonder uw medeweten, dus u moet ervoor zorgen dat alleen mensen die u vertrouwt toegang hebben tot uw vermelding .
4. Een openbare gebruiker
Google Maps en GMB zijn beide zo ingesteld dat het publiek wijzigingen in vermeldingen kan aanbrengen. Het is belangrijk op te merken dat het feit dat iemand een bewerking aanbrengt, niet noodzakelijkerwijs betekent dat deze live gaat, maar als Google de bron vertrouwt (bijvoorbeeld een Google Maps-gebruiker met een hoog vertrouwensniveau ), is de kans groter dat deze wordt goedgekeurd en levend geduwd.
Hoe weet u of een openbare gebruiker een bewerking heeft uitgevoerd?
Er zijn twee plaatsen waar u kunt zien of een openbare gebruiker een wijziging van uw vermelding heeft voorgesteld:
1. De lokale Finder. Wanneer u uw vermelding op kaarten ophaalt, ziet u in het oranje ‘Een gebruiker heeft voorgesteld’, gevolgd door de bewerking die ze hebben aangebracht.
2. Het dashboard in Zoeken. Wanneer u bent ingelogd, voert u een merkzoekopdracht uit op Google. Je zou je kennisvenster aan de rechterkant moeten zien verschijnen. Onder de advertenties aan de linkerkant (als die er zijn), ziet u een vak met de tekst ‘Uw bedrijf op Google’. Als er een door de gebruiker voorgestelde bewerking voor uw vermelding was, ziet u deze in dat dashboard.
Updates van Google
De laatste afhaalmogelijkheid is dat wanneer u ‘Updates van Google’ vanuit uw dashboard ziet, die bewerkingen al zijn gepubliceerd .
Als u dit in uw dashboard ziet, controleert u deze bewerkingen zorgvuldig en corrigeert u eventuele onjuiste informatie. Google stuurt waarschuwings-e-mails naar de beheerders en eigenaren van de vermeldingen wanneer er iets is bijgewerkt in uw Google-vermelding , dus zorg ervoor dat u dat e-mailaccount regelmatig controleert. Hoe langer u onjuiste informatie op uw GMB-vermelding heeft, hoe meer schade dit kan aanrichten voor uw bedrijf.
Wil je geholpen worden met bovenstaande? Neem vrijblijvend met ons Google my Business team op. Wij helpen je graag. Contact kan je het beste doen via onze aanmeld pagina. Geen zorgen. Je hoeft niet direct te betalen.