Wat is Google Mijn Bedrijf en waarom heb ik het nodig?
In een poging om meer zichtbaarheid op Google te krijgen, maken veel bedrijven een Google-bedrijfsvermelding (officieel bekend als een bedrijfsprofiel). Als u zo’n bedrijfseigenaar bent, realiseert u zich misschien niet dat het maken van een bedrijfsprofiel u er geen beheer over geeft, en u heeft die beheer- en bewerkingsmogelijkheden nodig als u wilt dat uw bedrijfsprofiel voor u werkt als een effectieve SEO en leadgeneratietool.
Dus hoe krijgt u beheer over uw Google-bedrijfsprofiel? Het antwoord is dat je naast het aanmaken van een gratis Bedrijfsprofiel ook apart een gratis Google Mijn Bedrijf-account voor dat profiel moet aanmaken.
U heeft een apart Google Mijn Bedrijf-account nodig om uw bedrijfsprofiel te beheren.
Een Google Mijn Bedrijf-account is de enige manier waarop u het eigendom van uw bedrijfsprofiel kunt claimen, er beheerrechten op kunt krijgen en extra gratis functies kunt ontgrendelen om uw zichtbaarheid op Google te vergroten. In dit bericht ga ik alles bespreken wat u moet weten over Google Mijn Bedrijf, waaronder:
- Wat Google Mijn Bedrijf is
- Hoe Google Mijn Bedrijf effectief te gebruiken
- Hoe Google Mijn Bedrijf te gebruiken voor SEO
- Een Google Mijn Bedrijf-account maken
Lees verder zodat u deze gratis en krachtige tool kunt opnemen in uw marketingtoolkit!
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Zoals gezegd is Google Mijn Bedrijf een tool waarmee u uw bedrijfsprofiel op Google kunt beheren en optimaliseren . Om uit te leggen wat Google Mijn Bedrijf is en hoe het werkt, moeten we eerst zorgen dat we duidelijk hebben wat een bedrijfsprofiel is.
Uw bedrijfsprofiel is de term van Google voor uw Google-bedrijfsvermelding. Bedrijfsprofielen verschijnen in Google Maps en in de lokale resultaten van Google Zoeken.
Bedrijfsprofielen op Google Zoeken zien er als volgt uit:
Bedrijfsprofielen op Google Maps zien er als volgt uit:
En bedrijfsprofielen op mobiel zien er als volgt uit:
Het maken van een bedrijfsprofiel is hetzelfde als het toevoegen van een plaats aan Google Maps, iets wat iedereen (inclusief een willekeurige vreemdeling of een geautomatiseerde listinggenerator) kan doen. Het enige dat Google nodig heeft, is de bedrijfsnaam, locatie en categorie. Zodra Google bevestigt dat het geen duplicaat is, wordt het bedrijfsprofiel voor die locatie gemaakt. Het bedrijfsprofiel staat vervolgens open voor consumenten om beoordelingen achter te laten, foto’s toe te voegen, vragen te stellen en zelfs vragen te beantwoorden. Het bedrijfsprofiel kan ook worden gevuld met informatie die Google van internet haalt.
Dit betekent dat een bedrijfsprofiel op zichzelf kan bestaan, naast een Google Mijn Bedrijf-account. En of je nu je eigen bedrijfsprofiel hebt gemaakt of niet, je hebt niet de mogelijkheid om de informatie te beheren die wordt weergegeven of de beoordelingen die worden verzameld.
Dat is waar Google Mijn Bedrijf van pas komt. Door een Google Mijn Bedrijf-account te maken, kunt u uw bedrijfsprofiel op Google openen, aanpassen, beheren en verbeteren, allemaal nog steeds gratis, waar we hierna op in zullen gaan.
Google Mijn Bedrijf gebruiken voor lokale marketing
We hebben dus vastgesteld dat Google Mijn Bedrijf niet uw bedrijfsprofiel is, maar eerder een hulpmiddel waarmee u uw bedrijfsprofiel verbetert om de zichtbaarheid en effectiviteit te vergroten. Laten we de vier belangrijkste manieren bespreken waarop u Google Mijn Bedrijf kunt gebruiken om van uw profiel op Google een betere lokale marketingtool te maken.
1. Ga in gesprek met consumenten
Er zijn veel manieren waarop consumenten kunnen communiceren met uw bedrijfsprofiel en u gebruikt uw Google Mijn Bedrijf-account om contact met hen op te nemen. U kunt reageren op beoordelingen, vragen beantwoorden, direct messaging inschakelen en bijbehorende waarschuwingen instellen. U kunt zelfs Google Mijn Bedrijf gebruiken om berichten op uw bedrijfsprofiel te publiceren, net zoals u zou doen met Facebook en andere sociale-mediaplatforms .
Op uw Google Mijn Bedrijf-dashboard kunt u reageren op recensies, berichten publiceren en vragen beantwoorden die in uw bedrijfsprofiel worden gesteld.
2. Markeer uw bedrijf
Een bedrijfsprofiel alleen bevat beperkte informatie over uw bedrijf. Maar via uw Google Mijn Bedrijf-accountdashboard kunt u openingstijden, een link naar uw website, producten en prijzen, kenmerken en andere details opgeven die uw bedrijf uniek maken . U gebruikt uw Google Mijn Bedrijf ook om indien nodig wijzigingen en updates aan te brengen.
Een compleet bedrijfsprofiel biedt een compleet overzicht van uw bedrijf, inclusief de beste functies, rechtstreeks in de SERP.
3. Krijg inzichten
U kunt het Google Mijn Bedrijf-dashboard gebruiken om belangrijke inzichten te krijgen in uw doelgroep en lokale zoekprestaties . Op het tabblad Analyse van het platform kunt u de zoekopdrachten zien die klanten gebruiken om uw bedrijfsprofiel te vinden, of ze u hebben gevonden op Google Maps of Google Zoeken, een overzicht van de acties die op uw vermelding zijn ondernomen en hoe uw foto’s presteren in vergelijking met andere profielen in uw categorie. Houd er ook rekening mee dat er manieren zijn om klikken van een bedrijfsprofiel bij te houden via UTM-parameters en Google Analytics.
4. Voer lokale SEO uit
Net zoals Google algoritmen heeft voor het rangschikken van zijn advertenties en websites, heeft het er ook een voor het rangschikken van bedrijfsprofielen. Via uw Google Mijn Bedrijf-dashboard kunt u zoekwoorden opnemen in uw bedrijfsprofiel en andere optimalisaties uitvoeren om het te laten ranken in lokale resultaten, die we hierna gaan bespreken.
Google Mijn Bedrijf kan u helpen uw bedrijfsprofiel te optimaliseren om in het felbegeerde 3-pack te verschijnen.
Hoe Google Mijn Bedrijf te gebruiken voor SEO
Google Bedrijfsprofielen zijn dynamisch. Ze veranderen niet alleen van vorm op basis van platform, maar Google geeft ook prioriteit aan delen van uw profiel op basis van de term waarnaar is gezocht en het type informatie dat het belangrijkst is voor consumenten in uw categorie. Nog beter, Google zal zoekwoorden in de inhoud van uw profiel aanmoedigen waarvan het denkt dat ze relevant zijn.
Maar er moet in de eerste plaats informatie zijn om prioriteiten te stellen en zoekwoorden om aan te moedigen in uw profiel. Net zoals u (of uw bureau) een contentmanagementsysteem zoals WordPress zou gebruiken om uw website te optimaliseren voor zoekmachines, wordt Google Mijn Bedrijf gebruikt om uw profiel te optimaliseren en uw bereik te vergroten . Hoe gebruik je Google Mijn Bedrijf voor lokale SEO? Welnu, aangezien optimaliseren voor Google in wezen optimaliseren voor zoekers is, komt het allemaal neer op dezelfde drie dingen: targeting, kwaliteit van informatie en vertrouwen.
Target uw informatie
Als u Google Mijn Bedrijf voor SEO wilt gebruiken, moet u ervoor zorgen dat u relevante zoekwoorden in uw bedrijfsprofiel opneemt, zodat u Google kunt laten weten waarvoor u wilt ranken. Gebruik ze in uw “van het bedrijf”-beschrijving, uw reacties op recensies, uw antwoorden op vragen en in de berichten die u publiceert. Zorg ervoor dat u ze op een natuurlijke manier opneemt, net als bij elke andere SEO-strategie .
Neem zoekwoorden op in uw beschrijving, bewerkbaar via uw Google Mijn Bedrijf-dashboard.
Kwaliteit van informatie behouden
De volledigheid en nauwkeurigheid van uw bedrijfsprofiel is van invloed op de rangorde, dus zorg ervoor dat u de gevraagde informatie opgeeft in elk gedeelte van uw Google Mijn Bedrijf-dashboard. Vooral belangrijk hier zijn uw contactgegevens, speciale openingstijden en attributen.
Vertrouwen op te bouwen
De uiteindelijke benadering van het gebruik van Google Mijn Bedrijf voor SEO doet een beroep op de vertrouwenscomponent van het algoritme van Google. Houd uw informatie up-to-date en nauwkeurig terwijl uw bedrijf zich ontwikkelt. Zorg voor een gestage stroom van beoordelingen die binnenkomen en reageer erop . Geef ook aan Google door dat u actief bent door regelmatig foto’s te uploaden en berichten te publiceren naar uw bedrijfsprofiel via Google Mijn Bedrijf.
Recensies en reacties verschijnen in uw bedrijfsprofiel. Zorg ervoor dat u ze beheert via uw Google Mijn Bedrijf-dashboard.
SEO is belangrijk voor elk bedrijf, maar vooral voor kleine bedrijven die lokale targeting kunnen gebruiken om te concurreren met grote concurrenten op de SERP. Google maakt lokale SEO nog eenvoudiger met zijn robuuste bedrijfsprofielen, dus een Google Mijn Bedrijf-account is essentieel voor elk bedrijf dat probeert de zichtbaarheid in hun lokale markt te maximaliseren.
Opmerking: als u niet zeker weet hoe u uw Google Mijn Bedrijf-account moet aanpassen tijdens de huidige pandemie, biedt dbaPlatform enkele geweldige tips voor het beheren van uw GMB-account tijdens COVID-19 .
Aanmelden voor Google Mijn Bedrijf
Een gratis tool die van mijn bedrijfsprofiel een powermarketeer voor mijn bedrijf maakt? Waar meld ik me aan?
Om een Google Mijn Bedrijf-account te krijgen, gaat u naar google.com/business en klikt u op ‘Nu beheren’, waarmee u door de stappen voor het maken van een account wordt geleid. Onthoud dat een Google Mijn Bedrijf-account niet automatisch een bedrijfsprofiel maakt, maar u er toegang toe geeft en de mogelijkheid geeft om er meer aan toe te voegen. Zorg er dus voor dat u een bestaand bedrijfsprofiel heeft om toegang te krijgen.
Houd er ook rekening mee dat het maken van een Google Mijn Bedrijf-account u niet automatisch toegang geeft tot uw bedrijfsprofiel . Nadat u uw Google Mijn Bedrijf-account heeft gemaakt en erop bent ingelogd, moet u uw afzonderlijke bedrijfsprofiel op Google Maps zoeken en vervolgens ‘Claim dit bedrijf’ of ‘Bezit van dit bedrijf?’ selecteren. link te zien rechts op het profiel. Zodra u dat proces heeft voltooid, wordt uw Google Mijn Bedrijf-account gekoppeld aan uw bedrijfsprofiel en onder uw beheer.
Ga vandaag nog aan de slag met Google Mijn Bedrijf
Met een duidelijk begrip van wat Google Mijn Bedrijf precies is, hoe het werkt en hoe u het kunt gebruiken, kunt u nu zien dat het gebruik van deze gratis tool niet alleen een goed idee is voor lokale marketing, maar ook een must. Stel uw Google Mijn Bedrijf-account nu in gebruik, zodat uw bedrijfsprofiel uw concurrenten kan overtreffen en meer klanten kan aantrekken via ’s werelds populairste zoekmachine.
Wil je hierbij geholpen worden door onze experts? Laat gerust een berichtje achter via deze pagina: