Wat iedereen moet weten over het tijdelijk gesloten label in Google Mijn Bedrijf

Gesloten label in Google my business


Het tijdelijk gesloten label bestaat al enkele jaren, maar wordt momenteel niet veel gebruikt. Het is bedoeld om te worden gebruikt wanneer uw bedrijf voor langere tijd wordt gesloten, maar niet permanent.

Hoe sluit je tijdelijk je Google Mijn Bedrijf-vermelding?

Om uw Google Mijn Bedrijf-vermelding als “tijdelijk gesloten” te markeren, kunt u naar het Google Mijn Bedrijf-dashboard gaan en op het info-tabblad moet er een optie zijn om deze als tijdelijk gesloten te markeren:

Het tijdelijk gesloten label verwijderen in Google Mijn Bedrijf

Als u uw vermelding opnieuw wilt openen nadat u deze als tijdelijk gesloten heeft gemarkeerd, volgt u de onderstaande stappen:

  1. Ga naar het tabblad Info in Google Mijn Bedrijf.
  2. Direct naast waar je het adres bewerkt, zouden er een paar knoppen aan de rechterkant moeten zijn. Klik op “markeren als geopend”.

  1. Als dat niet werkt, klikt u op het Google Mijn Bedrijf-logo linksboven in uw scherm om terug te gaan naar het overzichtstabblad voor uw account. Van daaruit zou u een lijst met locaties in uw account moeten zien.
  2. Vink het vakje aan naast de vermelding die u opnieuw wilt openen en klik op de vervolgkeuzelijst ‘Acties’ en klik op ‘Openen’ zoals aangegeven op deze foto:
  1. Ten slotte, als dat niet werkt, kunt u naar Google Maps gaan, het bedrijf openen en op “Sugger an Edit” klikken om het als geopend te markeren.

Krijgt de vermelding een rangorde als deze is gemarkeerd als ’tijdelijk gesloten’?

Vanaf 26 maart heeft het label ’tijdelijk gesloten’ geen invloed op de rangschikking van de vermelding (voorheen wel). Advertenties waaraan het label is toegevoegd, staan ​​nog steeds in het 3-pack.

Het label wordt niet automatisch gesynchroniseerd met Google Ads

Terwijl ik naar voorbeelden zocht, vond ik een restaurant met het tijdelijk gesloten label erop dat vergeten was hun Google Ads-account af te sluiten. Op de advertentie voor dit bedrijf staan ​​de oude openingstijden en wordt het bedrijf als geopend weergegeven. Dit komt waarschijnlijk doordat locatie-extensies niet automatisch worden gesynchroniseerd met Google Mijn Bedrijf.


Tijdelijk gesloten advertenties kunnen nieuwe beoordelingen ontvangen

Oorspronkelijk, tijdens het begin van COVID-19, maakte Google het zo dat tijdelijk gesloten vermeldingen geen nieuwe beoordelingen konden ontvangen.

Dit is niet langer het geval en een vermelding zou als permanent gesloten moeten worden gemarkeerd om de beoordelingsfunctionaliteit te verwijderen.

Andere opties

Als u toch gebruik wilt maken van alle Google Mijn Bedrijf-functies (zoals berichten of recensies), kunt u ervoor kiezen om speciale openingstijden te gebruiken in plaats van dat uw vermelding wordt gemarkeerd als tijdelijk gesloten. Dit is een meer praktische benadering als u denkt dat uw bedrijf niet lang gesloten zal zijn.

Tip:  Doe  niet gebruik maken van de openingsdatum functie als uw bedrijf tijdelijk gesloten. Als u de openingsdatum instelt op een datum in de toekomst, worden uw vermelding en beoordelingen onzichtbaar op Google Zoeken en Google Maps.

Wil je hulp om jou Google mijn bedrijf data te analyseren? of om dit juist te verbeteren? Neem gerust contact op met onze experts van Google mijn business hulp. Dit kan het makkelijkste via onze aanmeld pagina