Stapsgewijze handleiding – uw Google Mijn Bedrijf-profiel claimen en invullen

1. Wat is ‘Google Mijn Bedrijf’

‘Google Mijn Bedrijf’ is een tool van Google waarmee bedrijven een bedrijfsvermelding kunnen claimen en veel van de informatie die over hen wordt weergegeven in lokale zoekresultaten kunnen invoeren en bewerken, zowel in de zoekresultaten van Google als in Google Maps.

Als uw bedrijf klanten persoonlijk en in een specifiek gebied bedient, kan een bedrijfsprofiel in Google Mijn Bedrijf bijzonder handig zijn, bijvoorbeeld:

  • Als u een of meer fysieke vestigingen heeft die klanten bedienen, zoals een winkel, café, garage, restaurant of schoonheidssalon.
  • Als u geen klantendienst heeft, maar een dienst aanbiedt aan klanten binnen een bepaald geografisch gebied – zoals een taartontwerper, mobiele kapper, loodgieter, elektricien of consultant.

Bovendien is het tijdens de huidige pandemie, waarin veel bedrijven hun manier van werken veranderen, een goed moment om met een frisse blik te bekijken hoe deze tool uw marketing een boost kan geven. Veel bedrijven zullen nieuwe diensten actief willen promoten of klanten op de hoogte willen houden van hun openingstijden.

Om uw bedrijfsvermelding te maken, moet u eerst een account aanmaken, daarna kunt u de functie Bedrijfsprofiel gebruiken om uw belangrijkste informatie in te voeren en te bewerken wat er is.

Zoals Google het beschrijft, is het een “gratis bedrijfsvermelding die wordt weergegeven in zoekresultaten”.

2. Voordelen van Google Mijn Bedrijf

Vergroot je zichtbaarheid

Een Google Mijn Bedrijf-account is de snelste en eenvoudigste manier om uw positie voor lokale zoekresultaten en panels te vergroten. En dit is haalbaar, zelfs als:

  • u heeft geen website en handelt alleen via uw fysieke pand.
  • u runt uw bedrijf vanuit huis en heeft geen fysiek pand om op Google Maps te zetten.

Maak het uw klanten gemakkelijk

Mensen die op zoek zijn naar een lokaal bedrijf, staan ​​vaak op het punt een aankoop te doen of een dienst te gebruiken. Vaak volstaat een nauwkeurige beschrijving en enkele afbeeldingen van wat u aanbiedt om hen over te halen u te verkiezen boven een concurrent.

Als ze op naam naar je zoeken, zijn ze nog dichter bij een aankoopbeslissing. In dit geval zijn actuele locatie en openingstijden nog belangrijker om hen te overtuigen om gebruik te maken van uw dienst. En de informatie die in het Google-bedrijfsprofielpaneel verschijnt, is sneller te bekijken dan door te klikken naar uw website.

Vertrouwen op te bouwen

Met duidelijke, beknopte en actuele informatie op uw Google Mijn Bedrijf-vermelding zorgt u ervoor dat u online een professionele uitstraling behoudt. Dit is vooral belangrijk voor uw bedrijfsvermelding, omdat dit vaak het eerste contact is dat uw klanten met u zullen hebben. Uit eigen onderzoek van Google blijkt dat bedrijven die hun informatie op Google Mijn Bedrijf bevestigen en aanvullen, door klanten eerder als gerenommeerd worden beschouwd.

3. Overwegingen voordat u begint

Het is echter belangrijk om te weten dat u niet de eigenaar bent van uw vermelding en dat u er geen volledige controle over heeft. Mensen kunnen wijzigingen in de informatie in uw bedrijfsvermelding voorstellen, waaronder belangrijke informatie zoals openingstijden, enzovoort, die Google op elk moment in uw vermelding kan opnemen.

Gebruikers kunnen ook foto’s van uw bedrijf uploaden die ze hebben gemaakt en beoordelingen achterlaten op uw profiel. Google kan ook een ‘kennispaneel’ over uw bedrijf hebben – gevuld met informatie over uw bedrijf op internet en eigen gegevens – zonder uw medeweten en input.

Voordat u begint, is het belangrijk dat u al deze elementen over Google Mijn Bedrijf begrijpt en een weloverwogen beslissing neemt over hoe u verder gaat. Het claimen van uw bedrijf en het opzetten van een profiel is slechts een deel van het proces. U moet het ook onderhouden en beheren, reageren op beoordelingen en beoordelen en bewerken, en indien nodig wijzigingen aanbrengen.

Lees dit artikel voor meer informatie (LINK NAAR Claim het of laat het staan ​​- kan Google Mijn Bedrijf uw marketingartikel een boost geven)

4. Welke informatie kunt u controleren of beïnvloeden?

In een Google Mijn Bedrijf-account kunt u de volgende informatie bevestigen en bijwerken:

Feitelijk

  • Juiste bedrijfsnaam
  • Plaats
  • Openingstijden
  • Bedrijfsomschrijving
  • Afbeeldingen – Google beweert dat bedrijven die foto’s toevoegen 42% meer verzoeken om een ​​routebeschrijving op Google Maps ontvangen en 35% meer klikken naar hun websites

Interactief

  • Houd beoordelingen van uw klanten in de gaten en beantwoord ze, of markeer valse en kwaadaardige opmerkingen bij Google.

Tijdelijke updates

  • Breng tijdelijke wijzigingen aan in uw openingstijden en dagen en de omvang van uw producten en diensten. Dit is in veel scenario’s handig voor kleine bedrijven, maar vooral in de recente COVID-19-pandemie.

5. Wat u niet kunt controleren

Maar onthoud, hoewel u uw profiel actief kunt beheren, kunt u niet alle inhoud volledig beheren zoals u alles op uw eigen website zou kunnen beheren.

Google nodigt informatie over uw bedrijf uit van elke zoeker met de link ‘een bewerking voorstellen’, inclusief recensies, foto’s, bewerkingen van belangrijke informatie en vragen.

Dit betekent dat u uw vermelding regelmatig moet controleren, moet controleren op beoordelingen en eventuele updates, en waar nodig moet reageren en beheren.

6. Uw Google Mijn Bedrijf-profiel instellen

Het opzetten van je profiel duurt minder dan 10 minuten, zeker als je van tevoren weet welke informatie je wilt invoeren.

Hier is een voorbeeld van wat u wordt gevraagd en een paar dingen om te overwegen.

1. Ga naar https://www.google.com/

Klik op ‘Nu beheren’.

2. Log in op uw Google-account

Maak een account aan als je er nog geen hebt.

3. Voeg uw bedrijfsnaam toe

Voeg in deze stap de handelsnaam van uw bedrijf toe, zoals klanten u kennen.

Vervolgens wordt u gevraagd de servicevoorwaarden en het privacybeleid te controleren. Zoals altijd moet u dit doen en alleen op ‘Volgende’ klikken als u tevreden bent.

4. Voeg een bedrijfscategorie toe

Nu moet u een hoofdcategorie voor uw bedrijf selecteren uit de vooraf gedefinieerde categorieën van Google en op ‘volgende’ klikken. (Google gebruikt het woord ‘categorie’ zoals u ‘sector’ of ‘industrie’ zou kunnen gebruiken).

  • Wees zo specifiek mogelijk met uw categorie (bijvoorbeeld ‘Italiaans restaurant’ in plaats van alleen ‘Restaurant’).
  • Selecteer de categorie die uw bedrijf in het algemeen beschrijft, in plaats van een lijst met producten/diensten/kenmerken die u aanbiedt. (Zoals Google suggereert, denk ‘mijn bedrijf is een…’ in plaats van ‘mijn bedrijf heeft een…’.)
  • De primaire categorie is een belangrijke rangschikkingsfactor die door Google wordt gebruikt om te bepalen op welke zoektermen u moet rangschikken (naast andere factoren), dus selecteer zorgvuldig – voor welke zoekopdrachten zou u idealiter willen rangschikken?

Als u uw exacte aanbod niet kunt vinden in de lijst met categorieën, selecteert u de dichtstbijzijnde – dwz in plaats van Marketing Consultancy selecteert u Marketing Consultant . (Als uw producten of diensten meer dan één categorie bestrijken, kunt u deze later als secundaire categorieën toevoegen). Sommige categorieën hebben ook categoriespecifieke kenmerken (zoals klasseclassificaties voor hotels). Klik voor meer informatie over categorieën op de link ‘Meer informatie’ .

Onthoud dat als je verschillende locaties met verschillende categorieën hebt, je, als je eenmaal goed bent ingesteld, dit voor elk pand kunt aanpassen – bijvoorbeeld een gezondheids- en schoonheidscentrum dat alleen een salon is en een met een café.

5. Vertel Google of u een klantgerichte locatie heeft

Vervolgens wordt u gevraagd “wil je een locatie toevoegen die klanten kunnen bezoeken, zoals een winkel of een kantoor?”. Als u dat doet, selecteert u ‘ja’.

Als u echter geen klantgericht pand heeft (bijvoorbeeld als u vanuit huis werkt) en u dit adres niet wilt invoeren, selecteert u ‘nee’.

6. Voeg je locatie toe

Als u een klantgericht pand heeft:

Als u in de vorige stap op ‘ja’ heeft geklikt, wordt u gevraagd het adres van uw pand in te voeren.

Vul het adres in en klik op ‘volgende’.

U wordt dan gevraagd of u klanten buiten deze locatie bedient (bijvoorbeeld als u in een vast gebied bezorgt). Als u dat doet, wordt u gevraagd of u het gebied wilt selecteren waarin u uw klanten bedient.

Als u geen klantgerichte lokalen heeft

Als u in stap 5 op ‘nee’ heeft geklikt, wordt u gevraagd of u het gebied wilt selecteren waarin u uw klanten bedient. Deze stap is optioneel, maar als u alleen een specifiek gebied bedient, voegt u deze hier toe.

7. Voeg contactgegevens toe

Vervolgens moet u uw zakelijke contactgegevens toevoegen. Voeg uw zakelijke telefoonnummer en uw webadres toe.

Als u geen zakelijk telefoonnummer heeft, wilt u hier waarschijnlijk uw persoonlijke nummer niet toevoegen om zichtbaar te zijn op Google, dus voeg gewoon uw website-URL toe. (Als u geen website heeft, komen we daar later op terug.)

8. Selecteer uw marketingvoorkeuren

Wil je updates van Google, klik dan op ‘ja’. Als u deze niet wilt, kunt u natuurlijk ‘nee’ selecteren, maar het is aan te raden om op ja te klikken, zodat u updates over uw vermelding kunt ontvangen.

9. Voltooi je configuratie

De volgende stap is om op ‘voltooien’ te klikken. In dit stadium is niets in steen gebeiteld, en u kunt vanaf hier doorklikken.

10. Verifieer uw bedrijf

Zodra u op Voltooien klikt, is de volgende stap bij het instellen van uw vermelding het ‘verifiëren’ van uw bedrijf. Deze ‘verificatie’ is hoe Google ervoor zorgt dat u echt de bedrijfseigenaar bent.

Er zijn een paar verschillende methoden voor verificatie:

Verifieer per e-mail

Dit is de standaard verificatiemethode die beschikbaar is voor alle bedrijven.

  • Voer het adres van uw bedrijfspand in of uw thuisadres als u geen pand heeft (maak u geen zorgen, dit adres wordt niet gepubliceerd, het is nodig zodat Google uw verificatiecode op een briefkaart kan verzenden). Houd er rekening mee dat postbussen niet worden geaccepteerd.
  • Google stelt dat de meeste ansichtkaarten binnen 14 dagen aankomen. Het is belangrijk dat u uw bedrijfsnaam, adres of categorie niet bewerkt of een nieuwe code aanvraagt ​​terwijl u wacht, omdat dit het verificatieproces van Google kan vertragen.
  • Zodra u de briefkaart heeft ontvangen, volgt u de instructies en voert u uw verificatiecode in.

Verifiëren via de telefoon (beschikbaar voor sommige geselecteerde bedrijven)

  • Als uw bedrijf in aanmerking komt voor telefonische verificatie, ziet u deze optie.
  • Bij deze optie kunt u uw zakelijke telefoonnummer invullen, zodat er automatisch een bericht wordt verzonden met een verificatiecode. U moet beschikbaar zijn om deze onmiddellijk te beantwoorden. U kunt vervolgens uw verificatiecode invoeren en doorgaan.

Verifiëren via e-mail (beschikbaar voor sommige geselecteerde bedrijven)

  • Als uw bedrijf in aanmerking komt voor e-mailverificatie, ziet u deze optie.
  • Voer uw e-mailadres in (zorg ervoor dat het correct is en dat u toegang heeft tot het weergegeven e-mailadres) en Google stuurt uw verificatiecode per e-mail.
  • Controleer uw e-mails na het klikken en voer uw verificatiecode in.

Direct verifiëren (beschikbaar voor sommige geselecteerde bedrijven)

  • Als uw bedrijf een Google Search Console-account heeft en u de website van uw bedrijf hiermee al heeft geverifieerd, kunt u uw vermelding mogelijk onmiddellijk verifiëren. (Houd er rekening mee dat deze optie niet voor alle bedrijfscategorieën beschikbaar is).
  • Zorg ervoor dat u bij Google Mijn Bedrijf bent ingelogd met hetzelfde e-mailaccount dat u heeft gebruikt om uw site te verifiëren met Search Console.

Na het selecteren van uw verificatiemethode en het starten van dat proces, wordt u naar uw dashboard geleid, waar u kunt beginnen met het invullen en optimaliseren van uw bedrijfsvermelding.

7. Uw vermelding invullen en optimaliseren

Nadat u uw eerste profiel heeft ingesteld om uw bedrijf te claimen en uw bedrijf heeft geverifieerd, is de volgende stap het invullen van al uw bedrijfsinformatie. (Vergeet niet om uw bedrijfsnaam, adres, categorie te wijzigen of een nieuwe code aan te vragen totdat u bent geverifieerd).

Google gebruikt veel verschillende factoren om te bepalen welke vermeldingen bovenaan de zoekresultaten worden weergegeven, waaronder:

  • Afstand vanaf de locatie van de gebruiker of de gezochte locatie.
  • Bekendheid en ‘roem’ van een locatie, locatie of merk.
  • De relevantie van een vermelding voor de zoekterm.
  • En ook hoe uitgebreid uw vermelding is, in termen van ingevoerde informatie, betrokkenheid en gebruikte functies.

Een manier om uw kansen om prominent te worden weergegeven in relevante zoekopdrachten te vergroten, is door Google zo veel mogelijk over uw bedrijf te vertellen. Voeg volledige en gedetailleerde bedrijfsinformatie toe aan uw vermelding en houd uw vermelding onderhouden en uw informatie up-to-date.

Hieronder vindt u belangrijke informatie die u aan uw vermelding kunt toevoegen om u op weg te helpen.

Openingstijden

Vul eerst je openingstijden in. Zodra uw ingestelde uren zijn bevestigd, heeft u de mogelijkheid om ‘speciale uren’ toe te voegen. Hier kunt u vooraf eventuele uitzonderingen toevoegen, zoals feestdagen.

(Houd er rekening mee dat u tijdens de lockdown-fasen van het coronavirus uw COVID-19-uren kunt bijwerken via het gedeelte COVID-19).

Categorieën en attributen

Vergeet niet om eventuele secundaire categorieën op te nemen waarin u actief bent (als aanvulling op de primaire categorie die u in de oorspronkelijke opzet hebt toegevoegd). Als uw bedrijf bijvoorbeeld een café met een delicatessenwinkel is, is uw primaire categorie bij het opzetten ‘café’, met een extra categorie ‘deli’ die hier wordt toegevoegd.

Afhankelijk van uw categorieën kan Google u uitnodigen om relevante ‘kenmerken’ toe te voegen, zoals betalingsopties, wifi-beschikbaarheid of rolstoeltoegankelijkheid.

Zorg ervoor dat u deze invult als u die heeft, omdat ze u kunnen helpen potentiële klanten aan te trekken.

Beschrijving

Het is belangrijk om een ​​nauwkeurige en overtuigende beschrijving van uw bedrijf te schrijven

Je hebt maximaal 750 tekens inclusief spaties, dus wees beknopt. Zorg ervoor dat u een korte beschrijving schrijft die uw bedrijf goed en bondig beschrijft. Dingen om over na te denken, waaronder:

  • Noem uw beste verkoopargument of wat uw bedrijf uniek maakt.
  • Vermeld eventuele prijzen of onderscheidingen die u heeft.
  • Beschrijf het geografische gebied dat u bedient als u niet binnen een van de door Google gedefinieerde lokale gebieden valt.

Maar onthoud, overdrijf niet. Google nodigt klanten uit om input te geven, dus eventuele onterechte claims worden waarschijnlijk openbaar gemarkeerd en/of bewerkt. Houd er ook rekening mee dat Google informatie die u invoert en bewerkingen die u aanbrengt, op kwaliteit kan beoordelen voordat ze worden gepubliceerd, wat betekent dat uw informatie soms niet wordt bijgewerkt als deze niet voldoet aan de richtlijnen van Google.

Afbeeldingen

Het gebruik van afbeeldingen is een geweldige manier om uw bedrijfsprofiel op te poetsen. U kunt dit doen via de link ‘Foto’s’ aan de linkerkant van uw dashboard. In zoekresultaten met veel tekst vallen aantrekkelijke afbeeldingen echt op, dus foto’s en afbeeldingen zijn een belangrijk onderdeel van een succesvolle Google Mijn Bedrijf-vermelding. Volgens Google “krijgen bedrijven met foto’s eerder verzoeken om een ​​routebeschrijving naar hun locatie en klikken door naar hun websites dan bedrijven die geen foto’s hebben”.

Google kan niet garanderen dat foto’s die u toevoegt, de meest prominente afbeeldingen van uw bedrijf zijn (het haalt afbeeldingen van uw bedrijf uit vele andere online bronnen), maar door ze toe te voegen en regelmatig bij te werken, is de kans groot dat ze worden weergegeven.

U kunt een aantal verschillende soorten foto’s aan uw bedrijfsvermelding toevoegen. Selecteer uit:

  • Logo
  • Een omslagfoto (deze verschijnt prominent, dus selecteer een foto die het beste pronkt met uw bedrijf)
  • Andere bedrijfsfoto’s (voeg enkele andere foto’s toe om uw bedrijf onder de aandacht te brengen en klanten te overtuigen om u te gebruiken)

Zorg ervoor dat de foto’s die u toevoegt van goede kwaliteit zijn en het beste van uw bedrijf laten zien. Volgens Google moeten je foto’s 720×720 pixels groot zijn en in JPEG- of PNG-indeling. Om op te vallen en uw bedrijf goed te laten zien, moeten uw foto’s duidelijk en scherp zijn, en niet te donker. Zorg er ook voor dat ze uw bedrijf correct weergeven – vervalste foto’s zijn in strijd met de richtlijnen.

Afbeeldingen om te overwegen:

  • Uw logo
  • Als u een fysiek pand heeft, voeg dan een goed beeld van uw winkelpui toe – idealiter op een heldere dag, zonder auto’s die het blokkeren en met uw etalages zo representatief mogelijk. Deze afbeelding maakt de eerste indruk, maar helpt klanten u ook te vinden als ze voor de eerste keer naar u toe komen. Het zal ook veel beter zijn dan de standaard Street View-afbeelding waar Google doorheen trekt.
  • Als u een fysiek pand heeft, voeg dan ook afbeeldingen van binnen toe – met een reeks producten als u die heeft, of laat zien waar klanten zaken met u zullen doen.
  • Als u een fysieke dienst aanbiedt, voeg dan afbeeldingen toe van uw voltooide taken.
  • Met hun toestemming kunt u ook afbeeldingen van teamleden op het werk toevoegen.
  • Als je een adviesbureau of freelancer bent, voeg dan afbeeldingen toe van onderscheidingen die je hebt ontvangen of foto’s of jij of teamleden die spreken op evenementen, enz.
  • Als u producten heeft, kunt u productfoto’s toevoegen, Google geeft u nu de mogelijkheid om specifieke producten toe te voegen met hun producteditor. Lees meer op Google Support.

Bekijk deze geweldige tabel die Google heeft gemaakt voor bedrijfsspecifieke foto’s voor meer ideeën over afbeeldingen .

Videos

U kunt ook een korte video (niet langer dan 30 seconden) toevoegen om het verhaal van uw bedrijf te vertellen. Als je een video toevoegt, zorg er dan voor dat deze een hoge resolutie heeft en er professioneel uitziet. Maak je geen zorgen als je er geen hebt, afbeeldingen zijn belangrijker, en dit is iets waar je in de toekomst altijd op terug kunt komen.

Lopende updates

Zorg ervoor dat u uw bedrijfsprofiel bijwerkt met belangrijke wijzigingen in uw bedrijf, zoals nieuwe openingstijden, nieuwe kenmerken, nieuwe contactgegevens, enz.

Met de coronavirusvergrendeling heeft Google Mijn Bedrijf nieuwe functionaliteit toegevoegd om bedrijven te helpen bij het beheren van de details of eventuele nieuwe service-uren of tijdelijke sluitingen, waarover we later in de gids meer zullen vertellen.

De updates komen bovenop het algemene onderhoud dat u moet doen om uw bedrijfsprofiel te controleren.

8. Klantrecensies en voorgestelde bewerkingen beheren

Het is belangrijk om te onthouden dat mensen wijzigingen in uw vermelding aan Google kunnen voorstellen als ze vinden dat de informatie onjuist is en dat Google deze wijzigingen op elk moment live kan instellen.

Mensen kunnen ook beoordelingen over uw bedrijf achterlaten. Daarom is het essentieel dat u, zodra u uw vermelding heeft voltooid, regelmatig inlogt op uw dashboard en de informatie over uw vermelding en eventuele bewerkingen en beoordelingen die zijn achtergelaten in de gaten houdt.

Gebruik de Google Mijn Bedrijf-app

Om u te helpen op de hoogte te blijven van beoordelingen, kunt u de Google Mijn Bedrijf-app downloaden, die u een melding stuurt wanneer er een beoordeling wordt achtergelaten en waarmee u kunt reageren. (Er is een link naar de app op uw bedrijfsprofieldashboard.)

Reageren op beoordelingen

Ervoor zorgen dat u op alle beoordelingen reageert wanneer u een waarschuwing van de app ontvangt, is van vitaal belang.

Op het openbare forum wil je alle recensenten erkennen en bedanken – of de recensie nu positief of negatief is.

Positief

Voor een positieve recensie is het erkennen van de recensie een geweldige manier om relaties op te bouwen en het zal er ook voor zorgen dat die positieve recensie opvalt in uw vermelding.

Negatief

Aan de andere kant, als iemand een negatieve recensie heeft achtergelaten, is het essentieel dat u reageert om gebruikers te laten zien hoe u met de situatie bent omgegaan. Reageren laat zien dat je alle feedback serieus neemt en stappen zet. Als u vindt dat de feedback oneerlijk is, kunt u uw punt duidelijk maken – maar dit moet voorzichtig en respectvol worden gedaan en niet defensief.

Voor meer informatie over het reageren op reviews, zie deze DigitalBoost-gids “Reageren op klanten online”

Reageren op voorgestelde bewerkingen

Google behandelt bedrijfsvermeldingen als onderdeel van hun zoekresultaten. Hoewel ze bedrijfseigenaren de mogelijkheid bieden om informatie in te voeren via Google Mijn Bedrijf, wil Google dat deze resultaten zo nauwkeurig mogelijk zijn. Daarom kan iedereen die denkt dat de weergegeven informatie onjuist is, wijzigingen voorstellen. (Dit voorkomt dat gewetenloze ondernemers valse beweringen doen over hun bedrijf).

Dit betekent echter ook dat mensen – zelfs concurrenten – wijzigingen in de informatie over uw bedrijf kunnen voorstellen. Deze voorgestelde wijzigingen kunnen live in uw vermelding worden aangebracht zonder dat u er zelfs maar van weet – u moet zich ervan bewust zijn dat Google de informatie in uw vermelding kan bijwerken en deze op elk gewenst moment live kan maken.

Daarom is het enorm belangrijk dat u regelmatig inlogt op uw Google Mijn Bedrijf-dashboard om uw vermelding te controleren, te controleren op beoordelingen en te controleren op eventuele ‘updates van Google’-meldingen.

Als de door u verstrekte informatie door Google is gemarkeerd als onjuist of verouderd, ontvangt u een melding ‘Update van Google’ in uw Google Mijn Bedrijf-dashboard. U kunt ervoor kiezen om Google-updates te accepteren, te negeren of te bewerken vanuit uw dashboard. Dit betekent echter niet dat u een wijziging ongedaan kunt maken door op ‘verwijderen’ te klikken. U moet de gewijzigde informatie terug bewerken vanuit uw Google Mijn Bedrijf-dashboard .

Vragen beantwoorden

Het is ook belangrijk dat u uw vermelding controleert op vragen die zijn gesteld of verstrekte antwoorden.

De Q&A-sectie kan een handige plek zijn voor bedrijven om met klanten te communiceren en algemene vragen te beantwoorden, met aanvullende informatie.

Met de Q&A-functie is het echter belangrijk op te merken dat gebruikers vragen kunnen stellen en dat iedereen deze kan beantwoorden. (Vergeet niet dat Google wil dat gebruikers een goede zoekervaring hebben en alle informatie krijgen die ze nodig hebben, dus door gebruikers gegenereerde vragen en antwoorden helpen hierbij). En dit is prima, tenzij de gegeven antwoorden onjuist of nutteloos zijn of niet op merk zijn.

De beste manier om hier bovenop te blijven is daarom om als ‘eigenaar’ alle vragen te beantwoorden. Bekijk hiervoor uw openbare vermelding en controleer of er vragen of antwoorden zijn. Zorg ervoor dat je bent ingelogd op je account en beantwoord deze vragen als ‘eigenaar’. Beantwoord waar mogelijk eventuele vragen in uw reactie, en link alleen terug naar uw website als dat nodig is.

Als de antwoorden die gebruikers hebben gegeven onjuist of ongepast zijn, kunt u deze markeren bij Google.

Beheer en onderhoud uw vermelding

Met de mogelijkheid dat door gebruikers gegenereerde beoordelingen en ook bewerkingen live gaan op uw profiel, is het belangrijk dat u uw vermelding actief beheert, net als andere beoordelingsplatforms. Log regelmatig in en controleer en reageer op beoordelingen en zoek naar updates die in uw profiel zijn aangebracht, en waar nodig bewerkt en gewaarschuwd.

Onthoud dat geen enkel systeem perfect is. Spam, neprecensies en kwaadaardig gedrag kunnen helaas voorkomen, zowel van de kant van de gebruiker als van de bedrijfseigenaar. Google spant zich echter voortdurend in om de lokale zoekresultaten accuraat en spamvrij te houden.

9. COVID-19-updates

Met de coronaviruspandemie en lockdowns over de hele wereld moesten veel bedrijven met fysieke gebouwen, althans tijdelijk, sluiten of hadden ze andere openingstijden of beschikbaarheid van diensten.

Om bedrijven te helpen hun klanten op de hoogte te houden, moedigt Google gebruikers aan om de openingstijden bij te werken als ze zijn gewijzigd en ook nieuwe COVID-19-functionaliteit aan vermeldingen toe te voegen, zodat bedrijven zichzelf kunnen markeren als tijdelijk gesloten of een COVID-19-bericht kunnen toevoegen, waar bedrijven kunnen details over hun bedrijfsomstandigheden met betrekking tot het coronavirus toevoegen.

Tijdens de coronaviruspandemie wil je dit misschien tweewekelijks bekijken, omdat de situatie rond de opening van bedrijven zo snel verandert – zowel in termen van overheidsrichtlijnen als je eigen vermogen om open te blijven met personeelstekorten, vraag, aanbod enz. Er is een paneel op je dashboard speciaal hiervoor.

Google heeft onlangs ook nieuwe ‘attributen’ toegevoegd die sommige soorten bedrijven kunnen gebruiken om klanten op de hoogte te stellen van nieuwe service-opties terwijl we door de lockdown gaan. Zo kunnen Food- en Retailbedrijven nu attributen toevoegen zoals ‘Bezorging zonder contact’ en ‘In-store pick-up’. Zie Google-ondersteuning voor meer informatie .

Houd er rekening mee dat COVID-19 van invloed is op de beheerderstijd van Google bij het bijwerken van vermeldingen en in hun helpcentrum geven ze aan dat sommige ondersteuningsopties mogelijk niet beschikbaar of vertraagd zijn.

Gratis website

De meerderheid van de consumenten zoekt online naar bedrijven, producten en diensten. Volgens Google is bijna “70% van de consumenten het erover eens dat ze eerder geneigd zijn iets te kopen bij een bedrijf dat een website heeft dan bij een bedrijf dat dat niet heeft”. Desondanks hebben veel kleine bedrijven geen website.

Als uw bedrijf geen website heeft, kunt u, wanneer u een Google Mijn Bedrijf-profiel instelt, gratis uw eigen website met één pagina maken via hun website-bouwtool . Houd er rekening mee dat u nog steeds het domein moet kopen waarop het staat (dwz uw webadres – www.uwwebsite.com).

Deze tool maakt automatisch een eenvoudige en eenvoudige website voor je, op basis van de bedrijfsinformatie en afbeeldingen die je hebt ingevoerd in je Google Mijn Bedrijf-profiel. U kunt dan het thema, de kleuren, het lettertype, de kopie enz. van uw site aanpassen.

Hoewel het een eenvoudige site is, kan deze optie een snelle en gemakkelijke manier zijn om een ​​website in de lucht te krijgen als je er nog geen hebt. Als u echter een website nodig heeft, zijn er andere opties beschikbaar, zoals Squarespace of Wix, die, hoewel niet gratis, relatief goedkoop zijn. Denk goed na over wat u op een website wilt zeggen en wat u hoopt te bereiken voordat u een website maakt.

10. Verdere informatie

Ga voor meer informatie over Google Mijn Bedrijf laat ons jou helpen via de chat of onze aanmeld pagina.