Google Mijn Bedrijf-optimalisaties om hoger te scoren in lokale zoekresultaten


Elk bedrijf heeft tegenwoordig gerichte zichtbaarheid op Google nodig. De meeste bedrijven weten dat hiervoor hun website en Google Ads moeten worden geoptimaliseerd, maar wat de meesten niet weten, is dat er nog een derde entiteit is die ook moet worden geoptimaliseerd: hun Google-bedrijfsvermelding. Deze krachtige vermelding, officieel bekend als uw bedrijfsprofiel, is een dynamische momentopname van uw bedrijf die uw beste eigenschappen benadrukt en potentiële klanten in staat stelt u snel te vinden, te leren kennen en contact met u op te nemen, allemaal vanuit de SERP. Het beste gedeelte? Het is helemaal gratis.

En toch, ondanks de 167 miljard zoekopdrachten die elke maand op Google worden uitgevoerd, bleek uit een BrightLocal-onderzoek dat het gemiddelde bedrijfsprofiel in diezelfde periode gemiddeld maar 1260 views heeft (dat is 0,000000075%!). Erger nog, er worden slechts 59 acties ondernomen vanaf die 1.260 views. Dat is minder dan 5%.

Het probleem is niet het Google Mijn Bedrijf-platform; het is dat lang niet genoeg bedrijven ten volle profiteren van de indrukwekkende functies. En daarom hebben we deze gids geschreven. Hier gaan we 13 optimalisatiestrategieën delen:

Claim uw bedrijfsprofiel

  • Voltooi elk gedeelte van uw Google Mijn Bedrijf-account
  • Wees zorgvuldig met contactgegevens
  • Selecteer primaire en secundaire categorieën
  • Toepasselijke kenmerken afvinken
  • Schrijf een volledige “van het bedrijf” beschrijving
  • Publiceer wekelijks Google-berichten
  • Upload wekelijks nieuwe foto’s
  • Beantwoord vragen
  • Verzamel en reageer op beoordelingen
  • Voeg uw producten en/of diensten toe
  • Berichten instellen
  • Onderhoud uw bedrijfsprofiel
  • Met deze optimalisaties kunt u van uw bedrijfsprofiel de beste gratis tool voor klantenwerving maken waarvan u niet wist dat u die had. Laten we erop ingaan.

Opmerking: de meer bekende term ‘Google-bedrijfsvermelding’ is officieel bekend bij Google als uw bedrijfsprofiel, dus we zullen in dit bericht ‘Bedrijfsprofiel’ gebruiken.

Hoe ziet een geoptimaliseerd Google Bedrijfsprofiel eruit?
Voordat we ingaan op de strategieën, laten we ervoor zorgen dat we op dezelfde lijn zitten over hoe een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel eruitziet en waarom je er een nodig hebt. Om u te helpen visualiseren waar u naar streeft en waarom, laten we eens kijken naar een mockup van een onvolledig Google-bedrijfsprofiel versus een volledig en geoptimaliseerd profiel.

Hier is het Google-bedrijfsprofiel van Carl een korte doos, maar het bedrijfsprofiel van Ernie zou nog meer laten zien als je scrolt. Dit diagram omvat niet alle functies van een geoptimaliseerd Google-bedrijfsprofiel, maar het geeft u wel een idee van hoeveel aantrekkelijker en aantrekkelijker een geoptimaliseerd profiel is.

Waarom u uw Google Bedrijfsprofiel moet optimaliseren
De vergelijking hierboven maakt duidelijk dat een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel op Google consumenten helpt om uw bedrijf te verkiezen boven concurrenten, maar er zijn andere voordelen aan het optimaliseren van uw bedrijfsprofiel voor effectieve lokale marketing.

Betrokkenheid verbeteren
Steeds meer consumenten betreden en verlaten Google zonder naar een andere website te gaan. Waarom? Omdat de informatie op de pagina’s met zoekresultaten zelf hun vragen volledig beantwoordt, wat resulteert in ‘zero-click-zoekopdrachten’. Aangezien er mogelijk meer consumenten interactie hebben met uw bedrijven via uw Google-bedrijfsprofiel dan via uw website, wilt u dat dat profiel wordt geoptimaliseerd voor hoogwaardige betrokkenheid en conversies.

Boost je lokale ranking
Het algoritme van Google voor het rangschikken van bedrijfsprofielen houdt niet alleen rekening met nabijheid en relevantie, maar ook met activiteit en kwaliteit van informatie. Door uw Google-bedrijfsprofiel te optimaliseren, worden deze signalen naar Google gestuurd om u hoger te rangschikken in lokale resultaten. En een hogere rang betekent, zoals u weet, meer zichtbaarheid en betrokkenheid bij uw bedrijf.

google mijn bedrijf optimalisatieprofielen in het lokale pakket
Door uw bedrijfsprofiel te optimaliseren, kan uw bedrijf hoger scoren op Google Maps en op de eerste pagina met zoekresultaten van Google zoals deze.

Converteer meer klanten
Een gewoon Google-bedrijfsprofiel alleen biedt niet veel op het gebied van klantenwerving. Ze kunnen erachter komen waar u zich bevindt en uw beoordelingen lezen, als ze weten dat ze in de eerste plaats naar uw bedrijfsnaam moeten zoeken. Maar met een geoptimaliseerd bedrijfsprofiel via uw Google Mijn Bedrijf-account kunnen consumenten u vinden in zoekopdrachten op trefwoorden, u bellen, uw website bezoeken, uw producten en diensten onderzoeken, veelgestelde vragen bekijken/bijdragen, een offerte aanvragen, een afspraak maken, een reservering maken , en meer. Bovendien kunt u klikken naar uw website, afspraak of menulink volgen met UTM’s en Google Analytics.

Hoe u uw Google Bedrijfsprofiel kunt optimaliseren
Nu u ziet dat het optimaliseren van uw Google-bedrijfsprofiel de sleutel is om gevonden te worden in de lokale zoekresultaten, op te vallen boven concurrenten en online klanten te winnen, is het tijd om daarmee aan de slag te gaan. Hier zijn 13 manieren waarop u uw Google-bedrijfsprofiel kunt omzetten in een 24/7 marketing- en leadgeneratietool voor uw lokale bedrijf.

  1. Maak een Google Mijn Bedrijf-account aan
    Allereerst is het belangrijk op te merken dat een Google Bedrijfsprofiel een aparte entiteit is van een Google Mijn Bedrijf-account. De laatste wordt gebruikt om toegang te krijgen tot de eerste en deze te optimaliseren. Dit betekent dat u, om de in deze handleiding beschreven optimalisaties uit te voeren, een Google Mijn Bedrijf-account moet hebben en vervolgens Google moet vertellen dit te koppelen aan uw Google Bedrijfsprofiel. Om een ​​account aan te maken, gaat u naar Google.com/business en logt u in met het normale Google/Gmail-account dat u voor uw bedrijf gebruikt (in tegenstelling tot uw persoonlijke Gmail, als u die heeft).

google mijn bedrijf optimalisatie account aanmeldingspagina

  1. Voltooi elke sectie
    De volledigheid van uw Google Bedrijfsprofiel helpt Google niet alleen om u hoger te rangschikken in lokale zoekresultaten, maar het verhoogt ook het aantal acties dat klanten ondernemen wanneer ze uw profiel vinden. Er is veel informatie te verstrekken, dus hier zijn enkele richtlijnen voor het stellen van prioriteiten.

Deze aspecten van uw profiel moeten meteen worden ingevuld:

Naam
Adres
Telefoon
Website
Uren
Deze secties kosten wat meer tijd en denkwerk:

Categorie en attributen
Producten en diensten
Van het bedrijf
Vragen en antwoorden (door de eigenaar gegenereerde zoekopdrachten)
Deze secties zijn aan de gang:

Berichten
Beoordelingen
Vragen en antwoorden (door consumenten gegenereerd)
alle secties in het Google Mijn Bedrijf-accountdashboard voor Google Mijn Bedrijf-optimalisatie

  1. Wees zorgvuldig met contactgegevens
    Dit zijn de stappen voor het optimaliseren van de contactgegevens in uw Google Bedrijfsprofiel:

Zorg ervoor dat uw bedrijfsnaam identiek is aan de naam die u op uw winkelsignalisatie gebruikt. Met andere woorden, precies zoals het in de echte wereld verschijnt. Het toevoegen van een locatienaam (tenzij deze in uw merknaam staat) of zoekwoorden wordt door Google als spam beschouwd en u kunt worden bestraft.
Zorg ervoor dat zowel uw bedrijfsnaam als uw adres exact overeenkomen met uw andere vermeldingen op internet. Dit betekent dat u consequent “st” versus “straat” of “co” versus “bedrijf” gebruikt. Het algoritme van Google houdt rekening met deze inconsistenties bij het beoordelen van uw geloofwaardigheid.
Geef zowel uw reguliere als vakantie-uren aan. Dit moedigt klanten aan om u te bezoeken en vermijdt ook het potentieel van een negatieve recensie die is achtergelaten door iemand die de reis naar uw winkel maakte om te ontdekken dat deze gesloten was.

  1. Schrijf uw “van het bedrijf” -beschrijving
    Het eerste dat u moet opmerken, is dat u geen controle heeft over de korte beschrijving die net onder uw bedrijfsnaam in uw bedrijfsprofiel wordt weergegeven. Dit is de redactionele samenvatting die Google schrijft om consistentie op het hele platform te garanderen.

google mijn bedrijf optimalisatie redactionele beschrijving in aanbieding
Deze beschrijving heeft u niet in de hand.

Jammer, ik weet het. Maar het goede nieuws is dat Google behoorlijk goed werk levert in het bedenken van beschrijvingen.

google mijn bedrijf optimalisatie redactionele beschrijving voor buckalews
De beschrijving waar u wel controle over heeft, is het gedeelte ‘van het bedrijf’ in uw Google Mijn Bedrijf-accountdashboard. Deze sectie verschijnt lager in je profiel, vaak onder de sectie beoordelingen.

google mijn bedrijf optimalisatie van de business susan mathason

Het gedeelte ‘Vanuit het bedrijf’ van uw Google-bedrijfsprofiel optimaliseren:

Gebruik alle 750 tekens, met belangrijke informatie in de eerste 250 tekens.
Gebruik inhoud van uw “Over ons”-pagina of missieverklaring opnieuw.
Gebruik zoekwoorden die uw doelgroep gebruikt om bedrijven zoals het uwe te vinden.
Herhaal geen informatie die al zichtbaar is in de andere secties van uw profiel. Gebruik deze ruimte om te praten over wat u onderscheidt van concurrenten en wat klanten het leukst vinden aan uw bedrijf.
Voeg geen links of HTML toe.

  1. Kies een categorie
    Het kiezen van een categorie is een must voor het optimaliseren van uw Google Bedrijfsprofiel. Dit is waarom:

Word gevonden in ontdekkingszoekopdrachten. Maar liefst 84% van de weergaven van bedrijfsprofielen op Google is afkomstig van ontdekkingszoekopdrachten (wat betekent dat de consument heeft gezocht naar een product, dienst of categorische term en het profiel van dat bedrijf verscheen), tegenover slechts 16% afkomstig van directe zoekopdrachten (de consument typte het bedrijf in naam of adres). Dit geldt met name voor bedrijven waarvan de naam hun service niet aangeeft (bijvoorbeeld Fresh Express of Amelia’s Catering).
Markeer categoriespecifieke kenmerken. Nadat u een categorie heeft gekozen, stelt Google u categoriespecifieke functies ter beschikking die uw profiel aantrekkelijker en effectiever maken. Zo kunnen restaurants een menu- of reserveringsknop bevatten; hotelprofielen zullen sterbeoordelingen binnenhalen; kapsalons kunnen bevestigen dat ze ervaring hebben met dun of krullend haar.

Deze details kunnen consumenten helpen u te verkiezen boven concurrenten.
google mijn bedrijf optimalisatie categorie bovenaan de lijst
Uw categorie wordt weergegeven in het bovenste gedeelte van uw Google-bedrijfsprofiel.

Google biedt een vast aantal categorieën, dus het is belangrijk om de juiste te kiezen. U kunt als volgt uw Google Bedrijfsprofiel optimaliseren met behulp van categorieën:

Wees specifiek. Als u een nagelsalon bent, kiest u ‘Nagelsalon’ en niet alleen ‘Salon’. Als u een restaurant bent, kiest u ‘Egyptisch restaurant’, ‘Amerikaans restaurant’, enzovoort, in plaats van gewoon ‘Restaurant’. Er verschijnt een vervolgkeuzelijst met categorieën zodra u begint te typen, maar u kunt hier ook een volledige lijst met GMB-categorieën bekijken om ervoor te zorgen dat u de meest specifieke voor uw bedrijf vindt (er zijn meer dan 3.000 categorieën, dus het is het bekijken waard).
Kies secundaire categorieën. Veel bedrijven vallen in meerdere categorieën. Stel uw primaire categorie in op uw belangrijkste aanbod (bijvoorbeeld ‘Supermarkt’) en kies vervolgens aanvullende categorieën die van toepassing zijn, zoals ‘Boodschappenbezorgservice’ of ‘Gourmet-supermarkt’.
Overdrijf het niet. U wilt dat Google u in contact brengt met consumenten die uw service nodig hebben, dus kies alleen categorieën die overeenkomen met uw aanbod. Als u bijvoorbeeld een reparatiebedrijf voor apparaten bent, selecteert u alleen “Appliance Repair” en niet “Appliance Parts Supplier”. Technisch gezien levert u wel serviceonderdelen, maar dit is geen op zichzelf staand aanbod van uw bedrijf. (Pro-tip: verwar categorieën niet met producten of attributen, die afzonderlijke secties zijn.)
google mijn bedrijf optimalisatie verkennen categorieën sectie van vermelding
Houd er ook rekening mee dat Google u kan vragen uw bedrijf te verifiëren als u uw categorielijst bewerkt of meerdere toevoegt. Dit is alleen om de nauwkeurigheid op hun platform te garanderen.

  1. Selecteer toepasselijke attributen
    Zoals we zojuist vermeldden, geeft Google u, zodra u een categorie kiest, een lijst met kenmerken die u kunt afvinken om uw bedrijf verder te beschrijven. Kenmerken zijn speciale functies waar potentiële klanten naar op zoek zijn, zoals ‘cadeauwinkel ter plaatse’ of ‘gratis wifi’.

google mijn bedrijf optimalisatie attributen nicks pizza
Kenmerken zijn niet specifiek voor het Google Mijn Bedrijf-platform (reviewsites zoals Yelp hebben ze ook). Maar de kenmerken van Google worden heel gedetailleerd, zoals ‘goed om op laptop te werken’ of ‘populair voor reizigers’. Bekijk deze lijst met kenmerken om te zien wat ik bedoel.

  1. Foto’s toevoegen
    Het uploaden van foto’s naar uw bedrijfsprofiel via uw Google Mijn Bedrijf-accountdashboard is om drie redenen belangrijk:

Zorg voor kwaliteit. Iedereen kan foto’s aan uw bedrijfsprofiel toevoegen, wat betekent dat u een scala aan kwaliteit krijgt. Door uw eigen geweldige foto’s toe te voegen, kunt u ervoor zorgen dat uw profiel er op zijn best uitziet.
Wees actief. Regelmatig foto’s toevoegen geeft Google een signaal dat je actief bent met je profiel en dat het up-to-date is, wat een positieve invloed heeft op je ranking.
Krijg afbeeldingen in resultaten. Google maakt vorderingen op het gebied van beeldherkenning en begint foto’s op te nemen in lokale resultaten.
Vergroot de betrokkenheid. Volgens Google hebben klanten 42% meer kans om een ​​routebeschrijving naar een bedrijf op te vragen als het bedrijfsprofiel foto’s bevat, en 35% meer kans om door te klikken naar de website. Verder bleek uit een onderzoek van BrightLocal dat bedrijven met meer dan 100 foto’s 520% ​​meer telefoontjes krijgen, 2.717% meer routebeschrijvingen en 1.065% meer websitekliks dan het gemiddelde bedrijf. Wauw.
Dit betekent niet dat je gek moet worden en honderd afbeeldingen tegelijk aan je profiel moet toevoegen. Volg deze tips om foto’s te gebruiken om uw Google Bedrijfsprofiel te optimaliseren:

Voeg elke zeven dagen ten minste één nieuwe foto toe.
Upload uw logo voor uw miniatuurfoto.
Gebruik voor uw omslagfoto iets dat uw merk het beste vertegenwoordigt, maar maak u hier geen zorgen over, want Google zal verschillende functiefoto’s weergeven, afhankelijk van de zoekopdracht.
Raadpleeg voor andere algemene foto’s de fotorichtlijnen van Google voor specificaties, maar zorg ervoor dat u tevreden klanten, binnen- en buitenaanzichten en teamfoto’s opneemt.
Geen stockfoto’s en geen foto’s met speciale effecten of branding. Google probeert uw bedrijf weer te geven zoals het in de echte wereld wordt weergegeven.
Focus op kwaliteitsafbeeldingen met duidelijke afbeeldingen (om af te stemmen op met afbeeldingen verrijkte resultaten).
google mijn bedrijf optimalisatie foto’s verschijnen in lokale resultaten
Google haalt een specifieke foto uit een bedrijfsprofiel en geeft deze direct weer in lokale resultaten als deze overeenkomt met het gezochte trefwoord.

Geo-tag uw foto’s om uw bekendheid in uw regio verder aan Google aan te geven.
Voeg ook video’s toe!
Gebruik de Street View-app van Google om een ​​360º-foto aan je profiel toe te voegen.

  1. Google-recensies ophalen
    Als u een lijst met bedrijven zou krijgen in zoekresultaten zoals hieronder, welke zou u dan waarschijnlijk kiezen? Die met vier aantrekkelijke gele sterren of een van de twee hieronder zonder helemaal geen reviews?

google mijn bedrijf optimalisatie sterbeoordelingen worden weergegeven in lokaal pakket
Google weet dat beoordelingen de grootste invloed hebben op het kopen van consumenten, dus dit is een belangrijke rankingfactor in hun algoritme.

Wil je geholpen worden met bovenstaande. Of heb je nog vragen? Stel ze gerust via dit formulier