Hoe wijzig ik mijn Google Mijn Bedrijf-logo?
Zolang ik me kan herinneren, is het bijwerken van het logo / de omslagfoto een van de meest irritante “functies” wanneer u een bedrijfsprofiel van Google Mijn Bedrijf (GMB) optimaliseert. Meestal upload je wat je leuk vindt..meestal is het het logo van je merk.
Dit was het proces voor het wijzigen van uw logo/coverfoto.
Google heeft echter andere ideeën. U ziet dat Google uiteindelijk bepaalt wat de beste foto is, zij nemen deze beslissing op basis van een aantal factoren. Een daarvan is het totale aantal weergaven. Dit is een waanzinnig domme statistiek die om een paar redenen wordt gebruikt om te beslissen hoe uw merk het beste wordt gepresenteerd.
- Oudere foto’s hebben bijna altijd meer weergaven.
- Foto’s die niet van het merk zijn, zullen vaker verschijnen en meer weergaven krijgen.
- Afbeeldingen van hoge kwaliteit hebben een hogere voorkeur.
- Wanneer Google de foto’s wijzigt (test) worden er meer views geregistreerd.
Als we naar de richtlijnen kijken, kunnen we een goede hint krijgen waarom ze een afbeelding kiezen die niet van het merk is.
Volgens de GMB-richtlijnen voor foto’s zien uw foto’s er het beste uit op Google als ze aan de volgende normen voldoen:
- Formaat: JPG of PNG.
- Grootte: tussen 10 KB en 5 MB.
- Aanbevolen resolutie: 720 px hoog, 720 px breed.
- Minimale resolutie: 250 px hoog, 250 px breed.
- Kwaliteit: de foto moet scherp en goed belicht zijn en mag geen significante wijzigingen of overmatig gebruik van filters bevatten. Met andere woorden, het beeld moet de werkelijkheid weergeven.
Dus voor het grootste deel moest iedereen die betrokken is bij GMB-optimalisatie grijnzen en verdragen, er was echt geen andere keuze, behalve de aanstootgevende afbeelding te verwijderen en te hopen dat je logo blijft hangen.
Dit is niet alleen frustrerend voor bureaus die moeten ¯\_(ツ)_/¯ wanneer klanten vragen waarom het logo niet is gewijzigd. Maar handelaren zijn net zo gefrustreerd. Hier zijn slechts een paar onderwerpen … een , twee , drie , vier .
In een van deze voorbeelden is het antwoord van Google dit … “Google heeft eigenlijk het laatste woord over welke afbeelding moet worden weergegeven als uw primaire vermeldingsfoto. Door hoogwaardige binnen- en buitenopnamen van uw bedrijf toe te voegen, kunt u ervoor zorgen dat een van uw afbeeldingen wordt weergegeven (gebruikt meestal geen logo’s ). U heeft echter geen directe controle over het element. ”
Is er een oplossing?
Toen ik een video aan het maken was voor GMB over het maken van een Google Mijn Bedrijf-website, merkte ik dat toen ik de omslagfoto voor de GMB-website wijzigde, dit onmiddellijk het logboek op mijn GMB-bedrijfsprofiel veranderde, op desktop, mobiel, lokale vinder en kaarten!!
Dit kan jij ook! Het is heel eenvoudig en duurt slechts een minuut.
Hoe wijzig ik mijn Google Mijn Bedrijf-logo?
- Bezoek business.google.com
- Klik op uw bedrijfsprofiel
- Klik linksonder op ‘Website’
- Klik met de rechtermuisknop op ” Header Photo bewerken”
- Upload of sleep de gewenste foto/logo
- Dat is het.
Wil je hulp met Google mijn bedrijf. Of wil je groeien qua bezoekers zonder daar dure Adwords advertenties op in te kopen? Dan zouden wij adviseren onderstaande contact formulier in te vullen. We kunnen je op verschillende manieren helpen en elke klant is uniek. Mocht je een indicatie willen wat de kosten zijn? Kijk even op deze pagina.
Of wil je je direct contact met ons. Dit kan via deze pagina