Hoe u uw beauty / schoonheidssalon bovenaan Google kunt krijgen:

Wat krijg je als je vandaag op Google ‘salon bij mij in de buurt’ typt?

Zie je jouw salon meteen op de eerste pagina? 

Als u zich in de buurt van uw salon bevindt wanneer u deze zoekopdracht uitvoert, zou ik verwachten dat u uw salon zult zien. Zo niet, dan regelen we dat vandaag.

De meeste mensen staan ​​echter niet zo dicht bij je salon als ze een salon zoeken. Ze kunnen zelfs in een andere stad zijn wanneer ze onderzoeken waar ze hun afspraak kunnen boeken. En je moet ervoor zorgen dat je ook in die gevallen opduikt.

Ik denk niet dat ik hoef in te gaan op waarom het belangrijk is om tegenwoordig zichtbaar te zijn in de zoekresultaten. We weten allemaal dat mensen tegenwoordig zo een salon vinden. En 97% van de mensen klikt op een van de salons op de eerste pagina. Als je je verstopt op pagina twee, besta je eigenlijk niet vandaag. Voordat u op zoek gaat naar andere marketingideeën voor salons , is het belangrijkste dat u vandaag kunt doen, ervoor zorgen dat uw salon in de zoekresultaten wordt weergegeven.

In dit artikel laat ik je de exacte strategieën zien om je salon boven aan de pagina met zoekresultaten te laten opvallen. De focus ligt op uw zichtbaarheid op Google, aangezien dat de meest gebruikte zoekmachine is (zelfs als u enkele tips krijgt voor andere zoekmachines, zoals Bing).

Krijg meer salonklanten en vergroot de winst van uw salon

Gebruik de ideeën en strategieën op deze pagina in combinatie met deze tools om meer salonklanten te krijgen en uw winst te vergroten.

  1. Fresha : de enige 100% abonnementsvrije afsprakenplanner voor salons
  2. Squarespace Website Builder : bouw een verbluffende salonwebsite met deze gebruiksvriendelijke websitebouwer (gratis proefversie)
  3. Canva Brand Design : ontwerp marketingmateriaal (afbeeldingen van sociale media, posters, visitekaartjes en meer…) en laat gedrukte versies bij u thuis bezorgen (gratis en pro-abonnement beschikbaar)

Ik zal ook proberen deze gids zo praktisch mogelijk te houden, zodat u vertrekt met eenvoudig te implementeren, eenvoudige tactieken om uw zichtbaarheid op zoekmachines te vergroten. SEO (Search Engine Optimization) geschikt maken voor uw salon is een van de meest impactvolle en duurzame strategieën voor de lange termijn om uw salonbedrijf te laten groeien.

Het maakt niet uit of je een nagelstyliste, kapper of andere schoonheidsspecialiste bent, de salon-SEO-strategieën die ik vandaag met je zal delen, werken even goed voor kapsalons, kapperszaken, nagelstudio’s, zonnestudio’s, spa-salons of andere schoonheidssalons. salons.

Ik vind het geweldig om je aan boord te hebben. Laten we ingaan op de SEO-tactieken van salons die uw salonactiviteiten zullen doen kloppen.  

Je hebt een salonwebsite nodig

Als je er nog geen hebt, moet je er een aanschaffen. Ik weet dat er in het verleden discussies zijn geweest over of salons echt een website nodig hebben of dat het voldoende is met een Facebook-pagina of andere sociale aanwezigheid. Maar het lijdt geen twijfel dat u vandaag een website nodig heeft om een ​​goede zichtbaarheid in de zoekresultaten op te bouwen.

Het goede nieuws is dat het gemakkelijk en goedkoop is om vandaag een website te maken. Als je het geld hebt, kun je natuurlijk een bureau een website voor je laten maken met een uniek ontwerp dat is geoptimaliseerd voor zichtbaarheid in de zoekresultaten. Gezien de geweldige en goedkope websitebouwers die tegenwoordig beschikbaar zijn voor salons, kunt u er echter gemakkelijk zelf een maken. U wilt er gewoon zeker van zijn dat het zoekmachinevriendelijk is en dat u de acties kunt ondernemen die ik vandaag met u zal delen.

Om het je makkelijk te maken heb ik hier de beste websitebouwers voor salons op een rijtje gezet. Alle websitebouwers die ik aanbeveel zijn natuurlijk geoptimaliseerd voor zoekmachines.

Ik wilde eerst de noodzaak van een website verduidelijken, aangezien de meeste acties die ik hier zal aanbevelen, ervan uitgaan dat je een website hebt om de acties op te implementeren.

Laat me nu doornemen hoe Google kiest welke websites bovenaan de pagina met zoekresultaten worden weergegeven.

Slechts een klein beetje theorie – Wat zorgt ervoor dat uw salonwebsite bovenaan Google komt te staan?

Google gebruikt meer dan 200 factoren om te bepalen welke website als eerste op de pagina met zoekresultaten wordt weergegeven. Ze gebruiken een super geavanceerd algoritme om het web te analyseren en dit te beslissen. Ze onthullen niet alles over hun algoritme om te voorkomen dat hackers trucjes uithalen om het voor de gek te houden. Maar we weten met grote zekerheid wat de dingen zijn die het grootste verschil maken.

Voordat we hier ingaan op de details van hoe Google selecteert wat bovenaan moet worden weergegeven, is er één ding dat ik zeker wil weten dat je uit dit artikel haalt, wat het belangrijkste is. De klanten van Google zijn mensen die zoeken en om ervoor te zorgen dat Google hun klanten goed van dienst kan zijn, zullen ze het best mogelijke resultaat laten zien op hun vraag die op internet bestaat.

“De missie van Google is om alle informatie ter wereld te ordenen en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken.”

U moet dit principe altijd in gedachten houden wanneer u probeert de website van uw salon in Google te laten scoren.

Als je een salon runt, bied je iets waar mensen naar op zoek zijn. Het kan dus goed zijn dat je er alleen voor moet zorgen dat google weet dat je het wel aanbiedt en dat je zoekpositie zal verbeteren. Hoe je dat kunt doen, laat ik je verderop in dit artikel zien.

Hoe u uw salon bovenaan Google kunt laten verschijnen:

  1. Laat je salon registreren met alle details bij de grootste zoekmachines
  2. Zorg voor relevante inhoud op uw website met trefwoorden voor salons die mensen gebruiken bij het zoeken naar een salon zoals de uwe in uw regio
  3. Zorg dat andere relevante en vertrouwde websites naar uw website linken
  4. Zorg ervoor dat details over uw salon consistent en correct worden vermeld op websites met vermeldingen
  5. Controleer of uw website snel, mobielvriendelijk en veilig is

Ik zal u in detail laten zien hoe u de bovenstaande activiteiten praktisch kunt uitvoeren om de prestaties van uw zoekmachine te verbeteren en uw bedrijf te laten groeien. Een zesde manier om bovenaan de zoekmachines te komen, is door uw positie te kopen met Google Ads of Bing Ads. In dit artikel zal ik echter alleen de strategieën behandelen om uw aanwezigheid organisch te laten groeien.

1. Uw salon laten registreren bij Google Mijn Bedrijf

Als je dat nog niet hebt gedaan, is het tijd om te luisteren

Volgens Moz is Google Mijn Bedrijf verantwoordelijk voor 19% van de Google-rankingprestaties voor lokale bedrijven zoals Salons. Dit is enorm. 

Met Google Mijn Bedrijf kunt u veel details over uw salon registreren, inclusief uw locatie. Dit betekent dat wanneer een gebruiker zoekt naar “salon bij mij in de buurt” (wat een ZEER populaire zoekopdracht is bij het zoeken naar een nieuwe salon), Google kan bepalen of uw salon inderdaad dicht bij de persoon staat en uw gegevens. Als je dit misloopt, laat Google alleen de salons in jouw omgeving zien die dit hebben bedacht.

Wanneer u uw gegevens heeft toegevoegd aan Google Mijn Bedrijf, stelt u google in staat om u te tonen in het kaartresultaat dat zichtbaar is bovenaan de zoekresultaten. 

Zoals je in het voorbeeld kunt zien als ik zoek naar “salons bij mij in de buurt” in New York, is er meer informatie zichtbaar zoals openingstijden, contactgegevens en Website. 

U kunt dit resultaat nog rijker maken door afbeeldingen en andere informatie toe te voegen om uw salon te laten zien. U kunt gebruikers ook toestaan ​​uw salon te beoordelen, wat het beste bewijs is van de kwaliteit van uw salon die u kunt hebben. 

Ik weet zeker dat je het met me eens bent dat je wilt dat je salon hier verschijnt. Google Mijn Bedrijf is gratis. U kunt er meer over leren en hier aan de slag gaan . 

Hoe zit het met andere zoekmachines?

Google is de meest gebruikte zoekmachine en ik zou u willen aanmoedigen om uw inspanningen daar in het begin op te richten. Dit is ook waar ik dit artikel zal concentreren. Andere zoekmachines werken op dezelfde manier als Google, zodat acties die ik in de rest van dit artikel aanmoedig, ook uw prestaties ten goede zullen komen. Het enige gebied waar ik echter nog wat tijd zou willen doorbrengen, is op andere zoekmachine-equivalenten van Google Mijn Bedrijf, aangezien die uniek zijn voor die platforms.

Zet uw salon op Apple Maps

De kans is groot dat je dit artikel nu op een iPhone leest. In ieder geval statistisch. Dit is tegenwoordig het populairste mobiele apparaat en 33% van de zoekopdrachten naar kaarten gebeurt tegenwoordig met Apple Maps. veel mensen zoeken naar een salon met behulp van de ingebouwde kaarten-app.

Net als bij Google Mijn Bedrijf is het hier gratis en eenvoudig om uw salon op Apple Maps te  registreren .

Krijg je salon op Bing

Bing is de op één na grootste zoekmachine na Google en heeft tegenwoordig ongeveer 7% van de zoekopdrachten. Net als bij Google Mijn Bedrijf bieden ze iets dat Bing Places wordt genoemd. Ik weet dat het maar een fractie is van de zoekopdrachten van Google, maar aangezien het ook gratis is en eenvoudig in te stellen is, raad ik je aan 30 minuten van je schema te nemen om je salon ook aan Bing toe te voegen. 

U kunt hier toegang krijgen tot Bing Places . 

Uw salon is nu geregistreerd bij de grootste zoekmachines

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist een enorme sprong voorwaarts gemaakt om de zoekprestaties van je salon te verbeteren. Maar alleen registreren voor Google Mijn Bedrijf, Apple Maps en Bing is niet genoeg om ervoor te zorgen dat u bovenaan verschijnt. 

Pak een nieuwe kop koffie, het is tijd om je te verdiepen in de strategieën die ervoor zorgen dat je salon als een raket omhoog schiet op Google. 

2. Creëer relevante inhoud voor uw website en uw salontrefwoorden

Ik beloof.

Google zal altijd zijn best doen om uw salon te matchen met mensen die salons bij u in de buurt zoeken. Dit is hun missie, mensen helpen te vinden wat ze zoeken (en daar zijn ze best goed in, vind je ook niet?).

Het probleem is alleen dat Google je salon niet kan vinden tenzij je ze voldoende informatie over je salon geeft. Tegelijkertijd ben je waarschijnlijk niet de enige salon in je dorp of stad, dus je wilt dat je salon beter presteert dan de andere, toch?

Om dit te bereiken, moet je eerst duidelijk hebben welke zoekopdrachten mensen doen op Google en waarvoor je wilt dat jouw salon verschijnt. Alleen als u dit weet, kunt u de inhoud op de website van uw salon optimaliseren om aan die zoekopdrachten te voldoen. Klinkt logisch?

Wat mensen in de zoekbalk invoeren, wordt trefwoorden of trefwoordzinnen genoemd. Het is hetzelfde. Het is in wezen een reeks woorden die samen een zoekopdracht vormen. Een voorbeeld hiervan zou “beste kapsalon in Londen” kunnen zijn.

Wanneer u weet wat de zoektermen zijn, voegt u ze toe aan strategische plaatsen op uw website, zodat Google begrijpt dat uw salon met die woorden moet overeenkomen. 

Laat me je laten zien hoe.

De juiste salonsleutelwoorden voor uw salon vinden

U identificeert nu het trefwoord dat uw salon het beste vertegenwoordigt. Als je klaar bent met de oefening die ik je doorneem, moet je 4-6 basiswoordzinnen voor je salon hebben, evenals 8-12 lange staartzoekwoorden. Laat me uitleggen wat ik daarmee bedoel.

De fundamentele trefwoorden van uw salon

Dit zijn uw belangrijkste zoekwoorden. Degenen die uw bedrijf het meest volledig beschrijven. Dit kan “bruiloftkapper in Denver” of “beste pedicure in Londen” zijn.

Probeer specifiek te zijn.

Als u kiest voor brede zoekwoorden zoals ‘kapsalon’, krijgt u te maken met veel concurrentie en verkleint u uw kansen om bovenaan de pagina met zoekresultaten te worden weergegeven. Als u echter voor meer specifieke zoekwoorden kiest, zoals “Veganistische kapsalon in Birmingham” of “beste waxen in Manhattan”, heeft u een veel grotere kans om bovenaan te komen wanneer mensen naar die zinnen zoeken.

Naarmate u specifieker wordt met uw zoekwoorden, krijgt u ook betere bezoekers op de website van uw salon. Met ‘beter’ bedoel ik mensen die eerder klant voor je worden. Als iemand op zoek is naar zoiets als neusharen op Manhattan en u biedt precies dat aan, dan is de kans groot dat ze bij u boeken. Aan de andere kant, als iemand zoekt naar iets dat zo breed is als ‘Kapper’, zijn ze misschien gewoon op zoek naar wat nodig is om kapper te worden of zijn ze in werkelijkheid op zoek naar een zeer specifieke service die u niet aanbiedt. 

Zie je het verschil?

De longtail-zoekwoorden van uw salon

Bovenop de 4-6 basiszoekwoorden, voegt u 8-12 zogenaamde lange staartzoekwoorden toe. Long tail zoekwoorden zijn nog specifieker. Ze zijn meestal niet opgenomen op veel andere websites, dus als mensen ernaar zoeken, kunt u er bijna zeker van zijn dat de website van uw salon bovenaan Google wordt weergegeven.

Dit zouden sleutelwoorden zijn die specifieke soorten diensten omvatten die u in de salon aanbiedt. Dit zou zoiets kunnen zijn als “beste wax-service voor neus op manhattan”.

Oké, laten we ernaartoe gaan. Zorg ervoor dat u ergens notities kunt maken over uw trefwoorden terwijl we de komende drie stappen doorlopen om de trefwoorden van uw salon te identificeren.

Zoek uw salontype Trefwoorden

U wilt beginnen met het vinden van woorden die mensen zouden gebruiken om uw type salon en diensten te identificeren. Probeer te brainstormen over alle variaties die je maar kunt bedenken. Probeer te landen op 5-15 woorden. Laten we, om u op weg te helpen, eens kijken naar enkele voorbeelden van woorden die een specifiek type salon of zijn kernservice hieronder zouden kunnen beschrijven. 

Trefwoorden kapsalon

  • Kapper
  • Haar stylist
  • Kapper
  • Colorist
  • Haarstylen
  • Haar knippen
  • Haarkleur
  • Hoogtepunten
  • Haarverlenging
  • Kapper
  • Kapperszaak

Trefwoorden nagelsalon

  • Nagelsalon
  • Manicure
  • Manicure
  • pedicure
  • Pedicure
  • Nagelkunstenaar
  • Nagel technicus 
  • Nageltechniek
  • Nagel kunst
  • Nagelbehandeling 

Trefwoorden schoonheidssalon

  • Schoonheidssalon
  • Schoonheidsspecialist
  • Zonnebank
  • Huidbehandelingen
  • Wax salon
  • Massagesalon
  • Massage behandeling
  • Spa 
  • Spa salon
  • Spa behandelingen
  • Verzinnen
  • Visagiste

Vind uw zoekwoordmodifiers 

Nu je de woorden hebt genoteerd die jouw type salon kunnen beschrijven, moet je naar extra woorden kijken om jou nog beter te beschrijven. Dit zijn woorden om de kwaliteit van uw service te beschrijven (bijv. de beste), een specifiek type service (neusharsen), een specifieke gelegenheid (bijv. bruiloft), of andere woorden die zouden beschrijven wat u uniek maakt (bijv. “veganistisch”).

  • Het beste
  • Goedkoopste
  • Snelste
  • Veganistisch
  • Biologisch
  • Bruids
  • Bruiloft
  • redactie

Vind uw geografische trefwoorden

Dit zijn de woorden die uw locatie zouden omschrijven. Ook hier kunnen mensen variaties of andere woorden gebruiken om uw locatie te beschrijven. Stel dat u een salon heeft in Oxford Street in Londen. Welke woorden kunnen worden gebruikt om uw locatie te beschrijven?

  • Londen
  • Oxford straat
  • Bond Street metrostation (in Oxford Street) 
  • Mayfair (gebied aan Oxford Street)
  • Marylebone (een ander gebied dat Oxford Street kruist)
  • West End Londen
  • Engeland
  • Verenigd Koninkrijk

Uw salonzoekwoorden samenvoegen en testen wat werkt

U zou nu een schat aan woorden moeten hebben die samen uw 4-6 fundamentele trefwoordzinnen kunnen opbouwen, evenals uw lange staartzoekwoorden. Het bovenstaande kan u bijvoorbeeld “beste bruiloftskapper Londen” of “veganistische kapsalon Toronto” opleveren. Probeer een paar combinaties te maken die uw salon het beste zouden omschrijven.

Open vervolgens Google en zoek naar uw zoekwoordgroep. Google geeft je nu een aantal verschillende suggesties voor vergelijkbare zoekwoordzinnen (zie voorbeeld hieronder). Dit vertelt je twee dingen:

1) Als u uw zoekwoordgroep in de suggesties kunt zien, weet u dat dit een populaire zoekopdracht is. Anders zou Google het nooit aanraden. Dan weet je zeker dat mensen hier ook echt naar op zoek zijn. Als u uw zoekwoord niet ziet, is de kans groot dat u te specifiek bent en dat zeer weinig (of geen) mensen ernaar zullen zoeken.

2) U krijgt hier nieuwe ideeën over hoe u uw zoekwoord moet formuleren, aangezien u weet dat u zichtbaar bent op vergelijkbare zoekopdrachten die mensen uitvoeren.

Hieronder is ook nog een voorbeeld van waar mensen naar zoeken als ze op zoek zijn naar een bruiloftskapper in Londen.

Speel met uw nieuwe zinnen in de Google-zoekbalk en noteer uw 4-6 fundamentele zoekwoorden en uw 5-15 lange staart-zoekwoorden. U komt terug op die strategische zoekwoorden wanneer u begint met het optimaliseren van uw website voor zoekmachines.

Gefeliciteerd! Je hebt nu het moeilijkste deel voltooid van wat ik je vandaag wilde leren. Goed gedaan! Voor de rest van dit artikel bekijken we hoe u uw nieuwe zoekwoorden in de praktijk kunt brengen en de SEO van uw salons kunt verbeteren, zodat u binnenkort veel meer nieuwe klanten naar uw bedrijf trekt!

Tip voor gevorderde salonmanagers

Terwijl u uw zoekwoord selecteert en in Google Zoeken plaatst, kunt u ook door het zoekresultaat kijken om te zien wie er nog meer op het zoekwoord rankt. Dit geeft je een idee van hoe zwaar de concurrentie is. Dit geeft u een idee van hoeveel werk u in uw website moet steken om bovenaan te komen.

Maak uw salonwebsite SEO klaar met uw salonzoekwoorden

Heeft u nu uw lijst met salonzoekwoorden?

Om ervoor te zorgen dat uw website wordt weergegeven wanneer mensen naar uw zoekwoorden zoeken, moet u de juiste inhoud op uw website hebben, die ook uw zoekwoorden moet bevatten. Het is goed om uw fundamentele zoekwoorden op veel plaatsen te hebben. U moet echter voorkomen dat er onnatuurlijke zoekwoorden in uw tekst worden gepropt. Gebruik ze waar het zinvol is en zorg ervoor dat ze op de strategisch belangrijke plaatsen staan. 

Ik heb hieronder de plaatsen vermeld waar u wilt controleren of uw zoekwoorden zijn opgenomen.

De startpagina van uw salon

Hier wilt u uw belangrijkste basissleutelwoord in grote lettergrootte hebben. Ik begrijp dat je misschien in de verleiding komt om hier iets creatievers en interessants te hebben, maar combineer het in ieder geval met je hoofdzoekwoord, bijvoorbeeld “Beste bruiloftskapper in Londen”.

Paginatitels

Elke pagina heeft een titel en deze is zichtbaar in de bovenste vensterbalk van de webbrowser. Het is ook wat mensen te zien krijgen wanneer uw pagina wordt weergegeven op Google. U wilt er dus zeker van zijn dat de titel aantrekkelijk is en dat mensen erop klikken. Tegelijkertijd moet u uw belangrijkste trefwoord voor die specifieke pagina in de titel opnemen.

Bovendien moet je proberen je titel niet langer dan 60 tekens te houden. Alsof het langer wordt, hakt google het af en zie je maar een deel ervan in het zoekresultaat.

Het hebben van een pakkende titel van je pagina is belangrijk voor de SEO van je salon, niet alleen omdat je zoekwoorden erin staan. Google houdt ook bij hoeveel van de mensen die uw link zien er daadwerkelijk op klikken. Als veel mensen klikken, begrijpt Google dat uw webpagina een goed antwoord is op uw zoekopdracht en uw webpagina na verloop van tijd hoger in de zoekresultaten zal promoten.

Het bewerken van paginatitels vereist dat u HTML-code kent of dat u een websitebouwer voor salons gebruikt die dit ondersteunt. Als je op het punt staat een nieuwe website voor je salon te maken, kun je mijn artikel lezen over de beste websitebouwers voor salons, waar ik degene laat zien die ik aanbeveel, waar ze allemaal de functie bevatten.  

Pagina Meta Beschrijving

Net als bij de title-tag is de metabeschrijving van uw pagina ook zichtbaar in het Google-zoekresultaat. Dit is de korte tekstsamenvatting die zichtbaar is net onder de kop. Voeg hier ook het zoekwoord van uw pagina toe. Probeer, net als bij de titel, de tekst hier aantrekkelijk te maken, zodat mensen op uw link klikken. Metabeschrijving vereist ook een websitebouwer voor uw salon  die het bewerken van deze informatie ondersteunt.  

Kopteksten

Google behandelt wat u in uw headers plaatst alsof het belangrijker is. Zorg er dus voor dat uw zoekwoorden ook in uw pagina- en subkopteksten staan.

Ankertekst van interne link

Terwijl u uw website opbouwt, zult u zeker links hebben die naar uw verschillende pagina’s verwijzen. Ofwel in uw menu of op uw pagina’s. Gebruik bij het maken van uw links uw zoekwoorden die relevant zijn voor de pagina waarnaar u linkt in de linktekst.

Afbeelding Alt Beschrijving 

Afbeeldingen die u op uw website heeft, helpen ook uw Google-ranking. Om Google te helpen begrijpen wat er op de afbeelding wordt weergegeven, kunt u afbeeldingsbeschrijvingen schrijven die uw zoekwoorden bevatten in de alternatieve afbeeldingsbeschrijving. Dit wordt de “alt-tekst” van de afbeelding genoemd. Het is de tekst die je ook ziet als je met je muis over de afbeelding beweegt. 

Zorg dat andere websites naar uw salon linken

Je salon is nu goed op weg om bovenaan Google te verschijnen! Je hebt je website nu geregistreerd bij de grootste zoekmachines, je hebt vastgesteld wat de trefwoorden van je salon zijn en je weet hoe je moet beginnen met het toevoegen van je trefwoorden aan je website. 

Dit is geweldig, je zou snel resultaat van je werk moeten zien.

Maar je kunt meer doen

Een andere belangrijke factor om het vertrouwen van uw website bij Google op te bouwen, is om een ​​link van een andere website naar de uwe te hebben. Als een andere website naar u linkt, interpreteert Google dit als een teken van vertrouwen van de andere site, waardoor Google uw salon hoger in de zoekresultaten zal promoten.

Zorg ervoor dat uw gegevens consequent op andere websites worden vermeld

Het zijn niet alleen links naar uw website die het vertrouwen van Google in u helpen verbeteren. Uw zoekprestaties zullen ook worden geholpen als uw salongegevens op andere websites worden vermeld. Dat is de naam, het adres en het telefoonnummer van uw salon – ook wel uw NAP genoemd.

Het is belangrijk dat er consequent naar uw NAP wordt verwezen. Dat je overal exact hetzelfde adres en telefoonnummer gebruikt. In hetzelfde formaat.  

Zorg ervoor dat uw website mobielvriendelijk, snel en veilig is

Ten slotte zijn er een paar technische dingen die u kunt doen om ervoor te zorgen dat de website van uw salon beter wordt weergegeven in de zoekresultaten van Google. Google wil de best mogelijke ervaring voor zijn klanten creëren. Een zijn klanten zijn mensen die hun zoekopdracht gebruiken.

Is de website van uw salon mobielvriendelijk?

Tegenwoordig gebruiken de meeste mensen hun mobiele telefoon om op internet te surfen. Dus als Google ziet dat uw website mobielvriendelijk is – wat inhoudt dat deze zich aanpast aan de kleinere mobiele schermen om een ​​goede gebruikerservaring te creëren – zal Google de website van uw salon promoten in de zoekresultaten. Als je je salons website bouwt met een goede website builder, dan wordt dit al voor je geregeld. Als je erover nadenkt om je website bij te werken, kun je hier mijn artikel lezen over de beste websitebouwers voor salons die allemaal mobiele ondersteuning hebben ingebouwd.

Laadt de website van uw salon snel?

Mensen worden steeds minder geduldig. Als uw website meer dan twee seconden nodig heeft om te laden, zullen mensen afhaken. Volgens een onderzoek naar de laadtijd van Google-pagina’s zal 53% van de bezoekers al na 3 seconden wachten afhaken. Trage websites zijn geen goede gebruikerservaringen, dus Google promoot websites die snel laden in plaats van trage websites.

U kunt nu de snelheid van uw website controleren. Er is een gratis tool beschikbaar, Pingdom genaamd, waarmee je de snelheid van je site kunt testen. Pingdom geeft je ook enig inzicht in wat ervoor zorgt dat je website traag is, zodat je eraan kunt werken om het aan te pakken. De meest voorkomende redenen zijn:

  • Uw website-hosting: als de server waarop uw website zich bevindt traag is of als deze zich ver weg bevindt van de gebruiker die de webpagina bezoekt, krijgt u een langere laadtijd. Wanneer je een goede websitebouwer voor je salon gebruikt, krijg je er meestal een goede hosting bij. Je kunt mijn artikel hier lezen, waarin ik ook kosteneffectieve kwaliteitshostingoplossingen voor je salonwebsite aanbeveel .
  • Grote afbeeldingen: dit duurt meestal het langst om te downloaden. Ik weet dat mooie afbeeldingen met een hoge resolutie er geweldig uitzien, maar probeer de juiste balans te vinden zodat je de snelheid van je site niet in gevaar brengt.

Is uw salonwebsite veilig?

Dit was vroeger alleen belangrijk voor websites die creditcardbetalingen accepteren. Maar tegenwoordig geeft Google de voorkeur aan alle websites die veilig zijn. Met veilig wordt bedoeld dat alle communicatie tussen de gebruiker en de website versleuteld is. 

Het is gratis om uw website te beveiligen bij de meeste website-hostingproviders, u hoeft alleen maar een certificaat aan te vragen om te installeren.

U kunt zien of een website veilig is als het webadres begint met “https://” in plaats van alleen “http://”. De meeste webbrowsers tonen ook een hangslot naast het webadres.  

Beveiligde salonwebsite

Conclusie

Gefeliciteerd! U heeft nu de belangrijkste stappen gezet om de website van uw salon bovenaan de zoekresultaten van Google te krijgen. Ik kan u verzekeren dat dit een goed geïnvesteerde tijd was. Uw website bovenaan weergeven is een van de belangrijkste acties die u kunt ondernemen om meer nieuwe klanten aan te trekken en  uw salonactiviteiten op de lange termijn te laten groeien . 

Laten we samenvatten welke acties u kunt ondernemen om uw website op Google te verbeteren.

  • Laat je salon registreren met alle details bij de grootste zoekmachines
  • Zorg voor relevante inhoud op uw website met trefwoorden voor salons die mensen gebruiken bij het zoeken naar een salon zoals de uwe in uw regio
  • Zorg dat andere relevante en vertrouwde websites naar uw website linken
  • Zorg ervoor dat details over uw salon consistent en correct worden vermeld op websites met vermeldingen
  • Controleer of uw website snel, mobielvriendelijk en veilig is

Aan jou nu. Welke actie ga jij vandaag al ondernemen? Misschien beginnen met registreren voor Google Mijn Bedrijf?

Of als je hiermee geholpen wilt worden? Neem contact op met onze experts via de chat