Hoe neem ik contact op met Google my Business

Er gaan dingen mis, er komen vragen op en soms heb je gewoon hulp nodig met je Google Mijn Bedrijf-account. Maar hoe kom je in contact met Google Mijn Bedrijf? Als u in uw Google Mijn Bedrijf-dashboard kijkt om contact op te nemen met de Google Business-klantenservice en geen belknop meer ziet, bent u niet de enige, velen in de lokale SEO-industrie zijn gefrustreerd door de recente wijzigingen in de manier waarop u contact kunt opnemen met GMB-ondersteuning en de verwijdering van het telefoonnummer van Google Mijn Bedrijf of de mogelijkheid om ze te bellen. De afgelopen maanden heeft Google Mijn Bedrijf vrijwel al zijn contactformulieren voor ondersteuning samengevoegd tot één formulier.

Vanaf vandaag is de enige manier om contact op te nemen met GMB-ondersteuning via dit formulier . Als alternatief kunt u hetzelfde contactformulier nog steeds vinden in het GMB-dashboard, dat we hieronder zullen schetsen.

E-mail

Het vinden van ondersteuningsopties voor e-mail en telefonische Google-klantenservice voor bedrijven in 2020 bleef behoorlijk uitdagend. Telefonische ondersteuning is verdwenen en e-mailondersteuning is redelijk begraven in het ondersteuningscentrum en het gedeelte ‘ Ondersteuning ‘ in GMB.

Met ingang van 11 november 2019 heeft Google de gratis telefoonnummers voor klantenondersteuning verwijderd van de startpagina van Google Mijn Bedrijf. Bellen met Google Mijn Bedrijf is niet meer mogelijk.

U kunt als volgt het e-mailcontactformulier vinden vanuit uw Google Mijn Bedrijf-dashboard om toegang te krijgen tot de klantenservice.

  • Selecteer “Neem contact met ons op”
  • Vul de ondersteuningsvragen in en Google zal u doorverwijzen naar een helpcentrumdocument of ze zullen u de mogelijkheid bieden om een ​​e-mail te sturen naar de klantenservice van Google Mijn Bedrijf.

Sociale media

(Dit is de voorkeursmethode van lokale SEO-experts om contact op te nemen met Google Mijn Bedrijf)

Verwacht binnen 24-48 uur een reactie van hun klantenservice-ondersteuningsteam (alleen maandag-vrijdag). In tijden van intensief gebruik kan het sociale team van de Google Business-klantenservice een achterstand oplopen en kan de reactietijd een week of langer duren.

*Opmerking: vanaf 29 juni = werkt GMB Social Support niet. Het zal op een gegeven moment weer online zijn, maar niemand in de lokale SEO-gemeenschap weet nog wanneer.

Google Mijn Bedrijf-forum

U kunt niet rechtstreeks met een Googler op het forum praten, maar u kunt wel advies krijgen van de Google-productexperts die de mogelijkheid hebben om problemen indien nodig te escaleren. Het Google Mijn Bedrijf-forum wordt door collega’s ondersteund en wordt voornamelijk beheerd door een groep productexperts die problemen en zaken kunnen escaleren naar Google. U kunt hier een lijst met de huidige productexperts bekijken . Het is het beste om op het forum te posten als je feedback wilt over een bepaald probleem, iets vreemds ziet waarvan je denkt dat het een bug is, of als je verduidelijking nodig hebt over een bepaald beleid. Voor spamgerelateerde problemen moet u het Redressal Form gebruiken . 

Snelkoppelingen naar verschillende ondersteuningsforums van de Google Business-klantenservice

Heb je een Google mijn bedrijf probleem? Of wil je geholpen worden met wat anders binnen Google? Laat het ons weten? Wij staan graag voor je klaar. Contact kan je het makkelijkste op nemen via deze google my busienss aanmeld pagina;