Hoe Google Mijn Bedrijf voor makelaars goed te gebruiken
Google Mijn Bedrijf is een gratis tool die een ongelooflijk hoge ROI oplevert, $ 0 kost, in enkele minuten is opgezet en uw bedrijf bovenaan elke Google-zoekopdracht met betrekking tot uw makelaars bedrijf in uw regio kan plaatsen. Leer vandaag nog hoe je het kunt gebruiken!
Als ik je zou vertellen dat er een marketingtool is die een ongelooflijk hoge ROI heeft, $ 0 kost, minuten duurt om op te zetten en je bedrijf bovenaan elke Google-zoekopdracht met betrekking tot je makelaardij bedrijf in jouw regio zou kunnen plaatsen, zou je me geloven?
Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn. Maar ik ben blij te kunnen zeggen dat die tool niet alleen bestaat, maar ook heel gemakkelijk te gebruiken is. En om de deal nog leuker te maken, ga ik je in dit artikel ook leren hoe je het kunt gebruiken.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Google Mijn Bedrijf is een tool (vergelijkbaar met een website) waarmee mensen uw makelaars bedrijf kunnen vinden wanneer ze zoeken naar makelaars in uw regio.
In zekere zin kun je het zien als de moderne versie van de gele pagina’s. Vroeger, wanneer iemand de diensten van een professional nodig had, bladerden ze door de stoffige pagina’s van de gele pagina’s van hun telefoonboek totdat ze de professional vonden die ze nodig hadden.
Wanneer een persoon tegenwoordig op Google zoekt naar een professional in hun gebied (dwz ‘makelaars in [uw lokale regio]’), als het bedrijf een Google Mijn Bedrijf-pagina heeft, zouden de zoekresultaten die bedrijven naar de top brengen van de pagina met zoekresultaten.
Als het correct wordt gebruikt, kan het enorm helpen de zichtbaarheid van uw makelaardij te vergroten en veel meer leads en prospects op uw manier aan te trekken.
En het beste deel? Ik maakte geen grapje toen ik zei dat het je geen geld kost, en dat het opzetten ervan minuten duurt.
Google Mijn Bedrijf instellen
Ga als volgt te werk om Google Mijn Bedrijf in te stellen en optimaal te benutten:
Stap 1: Ga naar google.com/business en klik op ‘nu starten’.
Stap 2: Voeg de naam van uw bedrijf toe. Gebruik uw exacte bedrijfsnaam zoals deze in de echte wereld wordt weergegeven. (visitekaartjes, website, enz.)
Stap 3: Kies het adres dat wordt weergegeven wanneer klanten op zoek zijn naar uw bedrijf. Voer, net als bij stap 2, een adres in dat over de hele linie coherent is.
Stap 4: Controleer of u klanten buiten deze locatie bedient (indien van toepassing op uw situatie, zie hieronder).
Zorg ervoor dat u zich positioneert als een servicegebiedbedrijf. En dat is om 2 hoofdredenen:
- Als makelaar bedient u een aantal hyperlokale gebieden. Niet alleen omdat je huizen in een groot geografisch gebied helpt verkopen of verkopen, maar ook omdat je mensen op hun locatie bedient in de vorm van afspraken.
- Door te zijn opgezet als een bedrijf met een servicegebied, krijgt u de mogelijkheid om te rangschikken voor zoekopdrachten in steden buiten uw adresstad.
Er is wel één kanttekening.
Als u als particulier uw eigen Google Mijn Bedrijf-vastgoedpagina instelt, concurreert u in wezen rechtstreeks met uw kantoor om lokale zoekresultaten.
Sommige kantoren vinden dat misschien niet goed.
Als dat het geval is, moet u uw Google Mijn Bedrijf-makelaardij pagina instellen als een virtueel adres, wat betekent dat u uw thuisadres gaat gebruiken.
Als u dat doet, wilt u dit vakje NIET aanvinken.
Google weet het als je een woonadres opgeeft, wat je doel niet helpt.
Als uw kantoor is ok met dit, kunt u daadwerkelijk gebruik maken van het adres dat uw fysieke vestigingsadres. In dat geval kunt u doorgaan en dat adres gebruiken en het vakje aanvinken.
Houd er rekening mee dat als u dit vakje niet aanvinkt, u niet wordt weergegeven in Google Maps.
Stap 5: Voeg de gebieden toe die u bedient.
Voor meer nauwkeurigheid en controle over waar u gezien wilt worden, is het ook mogelijk om uw gebieden per postcode in te voeren. Het aantal toegestane ruimtes is onbeperkt.
Stap 6: Kies de categorie die het beste bij uw bedrijf past.
Als u een individuele makelaar bent, voert u ‘makelaar in onroerend goed’ in.
Als u een kantoor bent, voert u ‘makelaar in onroerend goed’ in.
Stap 7: Voer de contactgegevens in die u klanten wilt laten zien.
Voor het telefoonnummer kunt u het beste een lokaal nummer invoeren dat hetzelfde is als het nummer dat op uw site te vinden is. Een enkel nummer dat overal wordt gebruikt, is een positief signaal voor Google dat consistentie aantoont.
Voer uw huidige website-URL in die linkt naar uw vertrouwde onroerendgoedwebsite. ?
Stap 8: Voltooi en verifieer uw bedrijf.
Google zal automatisch een pagina voor u instellen als u er nog geen heeft.
Afhankelijk van uw unieke situatie kan er een optie zijn om uw bedrijf telefonisch of per e-mail te verifiëren, maar het is gebruikelijk dat ze u fysiek een code mailen.
Geen van de nieuwe informatie die je hebt ingevoerd, wordt openbaar weergegeven totdat je bent geverifieerd, dus ga je gang en laat dat zo snel mogelijk doen.
Stap 9: Verwijder dubbele pagina’s.
Als u dubbele Google Mijn Bedrijf-pagina’s heeft (misschien heeft u uw naam gewijzigd of een pagina opgezet, maar nooit voltooid), verwijdert u ze allemaal.
Als algemene vuistregel wil Google geen dubbele inhoud zien.
Als uw bedrijf meerdere locaties heeft, kunt u voor elke locatie meerdere Google Mijn Bedrijf-vastgoedpagina’s hebben.
Stap 10: Zorg ervoor dat uw naam, adres en telefoonnummer (NAP) consistent zijn.
Zoals eerder vermeld, moeten uw bedrijfsnaam, uw bedrijfsadres en zakelijk telefoonnummer overal op internet hetzelfde blijven. (Website, Yelp, Yellowpages, enz.)
Kies dus nu voor een consistent NAP en gebruik het overal.
Google wil consistentie zien.
Stap 11: Voeg foto’s toe aan uw Google Mijn Bedrijf Makelaars pagiina.
Vanuit uw Google Mijn Bedrijf-dashboard onder ‘foto’s’ kunt u de afbeelding van uw logo uploaden, een omslagfoto om de persoonlijkheid van uw bedrijf te laten zien, een video indien gewenst en foto’s van het interieur en exterieur van uw bedrijf.
Als het om uw logo gaat, is het kleinste formaat dat u kunt gebruiken 250 x 250 pixels, maar houd er rekening mee dat grotere foto’s er beter uitzien.
Deze foto wordt weergegeven op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines, dus zorg ervoor dat deze er zo goed mogelijk uitziet. ?
Voor de omslagfoto van het merk raden we je aan een foto van 1080 x 608 pixels te kiezen. De kleinste die je kunt kiezen is 480 x 270 pixels en de grootste foto die je kunt kiezen is 2120 x 1192 pixels.
Als je geen omslagfoto van je merk hebt en geen tijd hebt om er zelf een te maken, kun je er een bestellen op https://www.fiverr.com/ voor slechts $ 5.
Het is het beste om echte afbeeldingen van jezelf of je team te gebruiken, die jezelf of je merk als menselijker en herkenbaarder positioneren. Generieke stockfoto’s zijn gewoon niet zo effectief en helpen u niet op te vallen.
Stap 12: Zorg ervoor dat uw Google Mijn Bedrijf-profiel compleet is.
Een onvolledig profiel laat Google weten dat u niet zo hongerig bent als andere bedrijven die hun best doen om op te vallen, dus wees grondig.
Google-zoekopdrachten geven ook de voorkeur aan volledig ingevulde Google Mijn Bedrijf-profielen.
Het absolute minimum:
- Logo en omslagfoto
- Openingstijden
- Zakelijke foto’s
- Beschrijving
De meeste bedrijven stoppen hier, maar zo moet je NIET zijn zoals de meeste bedrijven:
- Voeg veel foto’s toe die uniek zijn voor uw activiteit
Dit kunnen huizen, evenementen, prijzen, gemeenschapsprogramma’s of iets anders zijn dat helpt om te laten zien waar je voor staat. Visuals helpen mensen meer vertrouwd te raken met uw bedrijf en uw merk geloofwaardiger te maken. Zoals gebruikelijk, hoe hoger de beeldkwaliteit, hoe beter.
- Ik voeg afbeeldingen van uw vestigingsplaats toe.
Dit vertelt Google dat u een echt, legitiem bedrijf bent. Velen proberen Google te bedriegen door locaties te gebruiken die niet echt van hen zijn. Het kan je mogelijk ook helpen om hoger te ranken. U kunt deze zelf maken of een Google Trusted Photographer gebruiken om hoogwaardige afbeeldingen van uw locatie toe te voegen.
- Video’s toevoegen
Video’s van hoge kwaliteit zijn net zo belangrijk als foto’s. U kunt een video over mij/ons, een informatieve video of een video over uw diensten toevoegen.
Stap 13: Maak uw bedrijfsbeschrijving aan.
U moet hier niet alleen in detail treden over uw bedrijf, maar uw beschrijving moet ook SEO-geoptimaliseerd zijn (let op trefwoorden) om de algehele zichtbaarheid en het verkeer verder te helpen. In dit geval zijn 250-400 woorden ideaal.
Kopieer en plak niet van uw website. Ook al is het uw website, het is nog steeds dubbele inhoud.
Het zou het beste zijn om het te laten klinken alsof iemand uit het gebied het daadwerkelijk heeft geschreven om uw pagina authentiek te houden voor AZ.
Stap 14: Seizoensuren
Er is geen geautomatiseerde methode om seizoens- of vakantie-uren toe te voegen.
U moet dit handmatig doen, maar het is goed om te onthouden, aangezien Google bedrijven die aandacht besteden aan hun Google Mijn Bedrijf-pagina’s over het algemeen beloont door ze hoger in de zoekresultaten te plaatsen.
Stap 15: post regelmatig op uw pagina
U moet actief zijn op uw pagina en deze interactief houden!
Plaats regelmatig berichten op uw pagina en reageer op opmerkingen.
Enige ideeën:
- Aanbiedingen
- Lidwoord
- Lokaal nieuws en evenementen
- Foto’s en video’s
Post minimaal één keer per week, maar één keer per dag is ideaal. Je kunt alles wat je plaatst op Facebook, Twitter of op je blog plaatsen.
Stap 16: Doe mee!
Ga in gesprek met anderen zodat ze iets terugdoen, zoals lokale zakenmensen, partners en potentiële klanten.
Google ziet graag dat invloedrijke mensen uw inhoud delen, erop reageren en deze leuk vinden.
Dit geeft uw bedrijf meer autoriteit en helpt uw SEO!
Wil je hierbij geholpen worden? neem gerust contact met ons op!