Toen ik voor het eerst in de lokale SEO-industrie begon te werken, waren we bang dat klanten ons vertelden dat ze van plan waren hun kantoor te verhuizen. Er was de gedachte dat verhuizen vanwege de NAP-consistentie en dubbele vermeldingen een lokale SEO-nachtmerrie was. Fast forward 15 jaar en ik zie eigenlijk verschillende scenario’s waarin verhuizen daadwerkelijk kan helpen om je positie te verbeteren.
Zaak 1:
We hadden een bedrijf dat zich in de thuisserviceruimte bevond en was opgezet als een bedrijf met een servicegebied met Google Mijn Bedrijf. Omdat hij geen fysiek kantoor had, gebruikte hij zijn huisadres op de lijst. Toen hij uiteindelijk naar een nieuw appartement verhuisde, hebben we het adres op zijn vermelding bijgewerkt.
De volgende dag zagen we stijgingen in zijn lokale ranglijst voor veel van de zoekwoorden waarop hij zich richtte.
Het nieuwe adres was slechts ongeveer een halve mijl verwijderd van het oude adres, maar het was dichter bij het midden van zijn postcode (waar het ranglijstrapport scande) en het was ook dichter bij het centrum van de stad die hij wilde bezoeken. rang voor.
We hebben het adres van geen van zijn citaten gedurende 3 maanden bijgewerkt, dus de stijging van de positie die we direct na de verhuizing zagen, had niets te maken met NAP-consistentie of citaties.
De volgende maanden na de verhuizing zagen we ook een gestage toename van hun loodvolume.
Geval 2:
Deze zaak was een advocaat die in een gebouw werkte met verschillende andere advocaten die dezelfde zoekwoorden gebruikten als hij. Dit zorgde ervoor dat zijn vermelding vaak werd gefilterd en we hebben hem zelfs aangeraden zijn kantoor te verplaatsen.
Binnen enkele dagen na het bijwerken van zijn adres in Google Mijn Bedrijf, zagen we een stijging in de positie. We hebben zijn citaten pas weken na deze wijzigingen bijgewerkt.
Hier is een voorbeeld van een van zijn belangrijkste zoekwoorden die laat zien hoe hij de week ervoor scoorde in vergelijking met de week erna. De pinnen met de rode lijnen in het midden waren gevallen waarin hij eruit werd gefilterd door het andere advocatenkantoor dat in het oude gebouw zat. Nadat hij was verhuisd, staan ze nu samen.
Vaak met vermeldingen die worden gefilterd, zien we Google heen en weer schakelen tussen de 2 vermeldingen die ze “vergelijkbaar” vinden. Dat gebeurde vroeger veel bij dit bedrijf, maar dat patroon stopte na de verhuizing.
In andere gevallen zagen we dat het andere advocatenkantoor hun positie onderdrukte, maar ze niet echt liet verdwijnen, en we zagen na de verhuizing stijgingen voor deze zoekwoorden.
Voordat u besluit uw kantoor te verhuizen, moet u een grondige analyse maken om de mogelijke winsten en verliezen te analyseren die als gevolg hiervan zouden optreden. We vinden het vaak leuk om dit voor klanten te beoordelen en hen te helpen een plek te kiezen die optimaal is voor hun bedrijf.
Heb je een Google mijn bedrijf probleem? Of wil je geholpen worden met wat anders binnen Google? Laat het ons weten? Wij staan graag voor je klaar. Contact kan je het makkelijkste op nemen via deze google my busienss aanmeld pagina;