Google Posts: de gratis en eenvoudige manier voor het MKB om lokaal zoeken te benutten

In 2019 gebruikte bijna een derde van de online consumenten in de VS dagelijks internet om naar lokale bedrijven te zoeken. En vanaf 2021 had Google 86,6% van het marktaandeel van zoekmachines – wat betekent dat opgemerkt worden op Google een effectieve manier is om het bedrijfsvolume te vergroten en nieuwe klanten te vinden.

Om bedrijven te helpen potentiële consumenten te bereiken, introduceerde Google een functie genaamd My Business Posts. Hiermee kunnen bedrijven relevante informatie delen die in de resultaten van Google Zoeken en Maps zelf wordt weergegeven, in plaats van gebruikers naar een nieuwe webpagina te leiden.

Ondanks hun potentiële voordelen hebben Google Mijn Bedrijf- berichten echter geen significante acceptatie door merken gezien. Voer een snelle Google-zoekopdracht uit en u zult een Help-pagina voor Mijn Bedrijf vinden, samen met een groot aantal vragen, zoals “Werken Google Posts?” of “Gebruiken bedrijven echt Google Posts?”

Voor een deel komt deze matte opname voort uit de alomtegenwoordigheid van Google en onze eigen bekendheid met deze berichten – veel bedrijven gaan ervan uit dat de algoritmen van Google relevante gegevens automatisch zullen kiezen en plaatsen. In feite moeten bedrijven hun eigen Mijn Bedrijf-berichten maken en plannen.

Dit is wat u moet weten over het best bewaarde geheim van lokale SEO – en hoe u My Business Posts voor uw merk kunt laten werken.

Bron

Wat zijn Google Mijn Bedrijf-berichten?

Een Google Mijn Bedrijf-bericht is een bedrijfsaankondiging, aanbieding, evenement of productupdate die wordt weergegeven op de tabbladen Berichten en Overzicht en op de Google Mijn Bedrijf-website. Afhankelijk van de aard van de zoekopdracht van uw klanten, wordt uw Google Post weergegeven in de zoekresultaten van Google of in de kaartresultaten.

Bij het maken van uw Google Posts heeft u voldoende gelegenheid om de aandacht van uw publiek te trekken. U kunt uw aanbieding, product of evenement in maximaal 300 woorden beschrijven, een afbeelding, video of GIF uploaden en call-to-actions toevoegen om productaankopen, reserveringen en aanmeldingen voor nieuwsbrieven te stimuleren. Uw publiek kan uw Google Posts ook op sociale media delen.

Om ervoor te zorgen dat uw bedrijf voortdurend nieuwe inhoud publiceert in hun zoekresultaten, stelt Google een levensduur van zeven dagen in voor elk van uw Google Posts. De enige berichten die na zeven dagen niet verlopen, zijn berichten die evenementen promoten, maar ze verdwijnen zodra de evenementen zijn afgelopen.

Google Posts heeft ook een analysefunctie, die u laat zien hoeveel vertoningen en klikken uw berichten krijgen. Dit lijkt misschien een beperkte hoeveelheid statistieken, maar ze bieden uiteindelijk voldoende informatie om u te helpen begrijpen welke Google Posts resoneerden met uw publiek en welke niet.

Het is ook vermeldenswaard dat Google Mijn Bedrijf-vermeldingen gratis kunnen worden gemaakt, gepland en geplaatst.

Hoewel het logisch is om aan te nemen dat Google zou proberen geld te verdienen aan de stijgende populariteit van lokaal zoeken door advertentieruimte op bedrijfsvermeldingen te verkopen, besloot de zoekgigant het tegenovergestelde te doen: ze gaven elk bedrijf met een Google My Business-account toegang tot een tool die laat ze gratis adverteren op hun bedrijfsvermeldingen. Berichten die met Google Mijn Bedrijf zijn gemaakt, worden zowel in de zoekresultaten als in de resultaten van Maps weergegeven, zodat gebruikers gemakkelijk kunnen vinden wat ze zoeken zonder te worden omgeleid.

Hoe u Google Mijn Bedrijf-berichten gebruikt om klanten te krijgen

Oorspronkelijk gelanceerd als “Kandidaatkaarten” in 2016 , zouden Google Posts alleen verschijnen in relevante zoekopdrachten voor politieke kandidaten die hun merk op de zoekmachine wilden promoten.

Een paar maanden later besloot Google ze uit te rollen naar een selecte groep kleine bedrijven. En in juli 2017 maakte de zoekmachine Google Posts beschikbaar voor elk bedrijf met een Google Mijn Bedrijf-account .

Door elk bedrijf de mogelijkheid te bieden om Google Posts te gebruiken, wordt het speelveld op het gebied van digitale marketing gelijkgetrokken. MKB’s zonder veel SEO-expertise kunnen nu gebruikmaken van het enorme bereik van lokale zoekopdrachten om hun bedrijf te laten groeien. Bedenk dat in de eerste zes maanden van 2020 het aantal telefoontjes naar bedrijven op basis van gegevens op My Business Posts met 61% is gestegen, omdat klanten die worstelen met pandemische druk, probeerden te verifiëren of bedrijven open, gesloten of ergens daartussenin waren.

Klaar om te proberen een Google Mijn Bedrijf-bericht te maken? Hier is hoe.

Posten op Google Mijn Bedrijf

  1. Log in op Google Mijn Bedrijf.
  2. Kies het type bericht dat je wilt maken.
  3. Maak de post.
  4. Publiceer je bericht.
  5. Controleer je poststatus.

Laten we elke stap in meer detail uitsplitsen.

1. Log in op Google Mijn Bedrijf.

Begin door in te loggen op uw Google Mijn Bedrijf-account op uw desktop of mobiele apparaat. Als je meer dan één locatie hebt, selecteer dan de locatie waarvoor je het bericht maakt en selecteer vervolgens “Berichten”.

Niks waard? U kunt ook rechtstreeks vanuit Google Zoeken een bericht maken. Zorg er eerst voor dat u bent ingelogd op uw Google Mijn Bedrijf-account, zoek en selecteer vervolgens uw bedrijfsprofiel. Klik op “Promoten” om te beginnen.

Bron

2. Kies het type bericht dat je wilt maken.

Kies vervolgens het type bericht dat u wilt maken: Update, Evenement, Aanbieding of Product.

Nu kunt u elementen toevoegen, waaronder foto’s, video’s, teksten of knoppen. In 2020 werden ook COVID-19-berichten toegevoegd, die kunnen worden gebruikt om tijdelijke kantooruren, bedrijfsomstandigheden of veiligheids- en hygiëneberichten toe te voegen.

Bron

3. Maak de paal.

Als uw inhoud niet boeiend is, ongeacht de kracht van uw marketingstrategie, levert dit geen resultaten op. Het maken van boeiende inhoud is de enige manier om de aandacht van uw publiek te trekken en hun vertrouwen te winnen. Om effectief contact te maken met mensen en actie te stimuleren met Google Posts, volgen hier drie copywritingtips die u kunt volgen.

1. Maak koppen die het eigenbelang van mensen aanspreken of nieuws brengen.

Met slechts 58 tekens over in uw titel, moet u ter zake van uw aanbod komen. Maar om mensen te laten klikken, moet u ook duidelijk de waarde, voordelen en relevantie van uw aanbod communiceren. Hoe trek je de aandacht van iemand met zo weinig ruimte om mee te werken?

  • Krantenkoppen die het eigenbelang van het publiek aanspreken
  • Krantenkoppen die nieuws bieden
  • Koppen met opvallende woorden en zinnen
  • Koppen die duidelijk, gemakkelijk te lezen en pluisvrij zijn

2. Publiceer Google Posts die duidelijk, beknopt en overtuigend zijn.

Hoewel u technisch gezien maximaal 1500 tekens heeft om uw aanbieding te beschrijven, worden alleen de eerste 100 tekens weergegeven in het kennisvenster van Google.

Om mensen meteen te boeien en ze te overtuigen om op uw aanbieding te klikken of de rest van uw beschrijving te lezen, kunt u proberen bij één bericht per Google Post te blijven. Door het belangrijkste voordeel of de belangrijkste functie van uw aanbieding in de schijnwerpers te zetten, vooral in de eerste 100 tekens, wordt het voor uw klanten gemakkelijk om de waarde ervan te begrijpen en wordt de kans groter dat ze doorklikken.

Een andere manier om de klikfrequentie van uw Google Post te verhogen, is door gebruik te maken van schaarste. Mensen waarderen objecten en ervaringen die zeldzaam zijn – iets hebben dat de meeste mensen willen maar niet kunnen hebben, verhoogt onze eigenwaarde en ons gevoel van macht.

En aangezien elke Google Post een levensduur van zeven dagen heeft, kunt u de deadline van uw aanbieding afstemmen op de vervaldatum van uw post en woorden en woordgroepen gebruiken die een gevoel van urgentie oproepen, zoals ‘Exclusieve aanbieding’ of ‘Beperkte beschikbaarheid’. Deze door psychologie ondersteunde tactieken zullen de waargenomen schaarste van uw aanbod en, op zijn beurt, de vraag van de consument omhoogschieten.

3. Gebruik een grote afbeelding van hoge kwaliteit om uw Google Post te laten opvallen.

Op een website die wordt gedomineerd door tekst, zijn levendige beelden verfrissend en opvallend. Maar als je je exemplaar aanvult met een standaard stockfoto of amateurfoto van een iPhone, zal niemand de aandacht trekken. Levendige foto’s zorgen ervoor dat uw Google Post opvalt en de aandacht van uw publiek trekt. Zorg er dus voor dat je foto’s maakt of video’s opneemt met een goede kadrering, belichting en een degelijke camera.

Je wilt ook dat je afbeelding de meeste ruimte op je bericht inneemt, dus zorg ervoor dat je foto’s de minimale afbeeldingsresolutie van 720 pixels bij 520 pixels hebben.

4. Publiceer je bericht.

Wanneer u klaar bent om live te gaan, klikt u op Publiceren. Als je liever wilt zien hoe je bericht eruit zal zien voordat je het publiceert, selecteer je Voorbeeld. Vind je het niet leuk? Klik op Terug en vervolgens op Bewerken om uw Mijn Bedrijf-bericht te verfijnen. Eenmaal live, is uw bericht zichtbaar in zowel Google Zoeken als Maps-resultaten.

5. Controleer je poststatus.

Als uw bericht niet in de zoekresultaten verschijnt, gaat u terug naar uw Mijn Bedrijf-account om de status te controleren. ‘Live’ betekent dat het zichtbaar moet zijn in zowel zoekresultaten als Maps, terwijl ‘In behandeling’ betekent dat het zich in de uploadfase of verwerkingsfase bevindt of wordt geverifieerd door Google.

Als de poststatus ‘Niet goedgekeurd’ is, wordt deze niet weergegeven in Maps of Zoeken, maar het vraagtekenpictogram naast de post geeft aan welk inhoudsbeleid de post momenteel schendt.

Voorbeelden van Google Mijn Bedrijf-berichten

Laten we een paar boeiende voorbeelden van My Business Post bekijken

1. Kate McElwee Fotografie

Wanneer u zoekt op ‘Boston trouwfotografen, krijgt u een lijst met fotografen te zien in een lijst aan de linkerkant van de pagina en hun locaties aan de rechterkant van de pagina op een Google Map.

Bron

2. Boston Yoga Unie

Wanneer je Google “Boston Yoga Studio” gebruikt, verschijnen er een aantal opties in een lijst op Google. U ziet de resultaten op de Google Map.

Bron

Als u op een van de fotografen in de lijst klikt, krijgt u hun contactgegevens, uren, beoordeling en voorbeelden van hun fotografie te zien, allemaal zonder ooit de pagina met zoekresultaten van Google te hoeven verlaten.

Bron

3. Bostonia Public House

Als u op Google zoekt naar ‘restaurants in Boston’, krijgt u een lange lijst met restaurants te zien, gekoppeld aan een Google-kaart die u laat zien waar elk restaurant zich bevindt.

Als u op een restaurant in de lijst klikt, zoals ik deed met Bostonia Public House in de onderstaande schermafbeelding, kunt u uw tafel “Reserveren” zonder Google ooit te verlaten. Je hebt ook toegang tot het menu, beoordelingen, afbeeldingen van het restaurant en meer allemaal op deze pagina.

Bron

Gebruik Google Mijn Bedrijf-berichten om lokale SEO-marketing te maximaliseren

Als een gratis en eenvoudig hulpmiddel om contact te leggen met klanten, biedt Google My Business Posts een enorm potentieel voor lokale SEO-marketing. Het voorbehoud? Hoewel uw berichten zowel in Maps als in zoekresultaten worden weergegeven, valt generieke inhoud niet op in een steeds competitiever wordend marketinglandschap.

In feite biedt Google de tools die u nodig hebt om de klus te klaren, maar het is aan uw bedrijf om boeiende, contextbewuste inhoud te maken die de aandacht van de consument trekt.