Google Mijn Bedrijf voor artsen en dokters: stap voor stap
Als u online nieuwe patiënten wilt aantrekken, weet u waarschijnlijk al dat alles begint met Google.
Tegenwoordig is 1 op de 20 Google-zoekopdrachten gezondheidsgerelateerd. En om dat in perspectief te plaatsen, er zijn maar liefst 3,5 miljard zoekopdrachten per dag op Google.
Het optimaliseren van de Google Mijn Bedrijf-vermelding voor uw medische praktijk heeft grote invloed op hoe u wordt weergegeven in lokale zoekresultaten op Google.
Neem bijvoorbeeld een klant van ons. Hun Google Mijn Bedrijf-vermelding is dit kwartaal 13.600 keer bekeken en hun verkeer groeit nog steeds. En ze zijn niet in een grote stad.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Veel mensen weten niet eens wat Google Mijn Bedrijf is, maar de kans is groot dat je het herkent als je het ziet.
Het eerste Google mijn Bedrijf-formaat verschijnt als en wanneer u op naam zoekt naar een bedrijf (arts, privépraktijk of ziekenhuis) en dit verschijnt aan de rechterkant van de resultatenpagina:
Dit vak in de rechterzijbalk staat bekend als het kennispaneel, toepasselijk genoemd om koninklijk en belangrijk te klinken omdat … dat is!
Als je het merkt, bevat het Kennisvenster afbeeldingen, adres, openingstijden, telefoonnummer en ‘Google-recensies’. Op deze manier lijkt Google mijn Bedrijf erg op andere beoordelingssites van derden, zoals Yelp en Healthgrades.
Wat Google Mijn Bedrijf onderscheidt en zo belangrijk maakt, is hoe (en vooral wanneer) de informatie wordt gepresenteerd. Voordat potentiële patiënten ergens heen moeten of op een link moeten klikken, verschijnt relevante informatie waarnaar ze op zoek zijn.
Als u uw Google Mijn Bedrijf-profiel efficiënt gebruikt, kan dit een grote verbetering zijn voor uw online aanwezigheid.
Omdat niemand echt veel tijd aan onderzoek wil besteden, zijn we eerder geneigd om een bedrijf te bezoeken dat onze vragen snel beantwoordt. (Ze “pakken” ons gewoon, weet je?)
Als u onlangs op Google naar een lokaal bedrijf heeft gezocht, heeft u naast het kennisvenster misschien iets opgemerkt dat het Google 3-pack wordt genoemd. En als je mijn gids voor medische marketing hebt gelezen , weet je hoe belangrijk het is.
Voor degenen onder u die dat nog niet hebben gedaan, dit is het Google 3-Pack:
Het Google 3-Pack toont drie lokale bedrijfsvermeldingen onder een kaart met pinnen voor elke respectievelijke locatie van de bedrijven.
Net als bij het kennispaneel geeft het 3-pack ook uw beoordeling (van de 5 sterren), telefoonnummer, openingstijden en links naar uw website en een routebeschrijving naar uw kantoor weer.
Dit is waar u wilt verschijnen, omdat fysieke bedrijven hier de meeste klikken genereren. Medische praktijken zijn in wezen lokale bedrijven die voor hun werk afhankelijk zijn van de omliggende gemeenschap.
Bij het zoeken naar tandartsen, chirurgen, artsen en dergelijke gebruiken gebruikers termen als ‘bij mij in de buurt’ of ‘in Kansas City’, wat Google ertoe aanzet lokale vermeldingen zoals het 3-Pack op te halen.
En zelfs als gebruikers die trefwoorden niet in de zoekbalk opnemen, zullen zoekmachines uw locatie gebruiken om uw ervaring persoonlijk aan te passen en, nogmaals, het 3-pack te presenteren.
1. Claim uw Google Mijn Bedrijf-profiel
Begin met het opzoeken van uw medische praktijk op Google. U ziet het 3-pack met lokale vermeldingen in uw regio.
Als u zich in een grote stad of een drukke locatie bevindt, wordt uw praktijk mogelijk niet weergegeven in de top 3 van vermeldingen. Dat is oké – we gaan dat oplossen.
Als u niet wordt weergegeven in de top 3 van vermeldingen, klikt u op de plaats waar ‘Meer locaties’ of ‘Meer plaatsen’ staat.
Opmerking: als u meerdere locaties heeft, heeft u meerdere Google Mijn Bedrijf-pagina’s. Dat is geen probleem. U hoeft deze stappen alleen voor elke locatie te herhalen om al uw pagina’s te claimen.
Als je het nog steeds niet kunt vinden, laat het me dan weten in het commentaargedeelte hieronder en ik zal voor je kijken.
Zodra u de vermelding van uw praktijk heeft gevonden en de knop ‘Bezit van dit bedrijf’ ziet, betekent dit dat uw pagina nog niet is geclaimd.
Als u de knop ziet, klikt u erop. Als u de vermelding van uw praktijk al heeft geverifieerd, klikt u hier om dit gedeelte over te slaan.
Nadat u op ‘Bezit van dit bedrijf’ heeft geklikt, moet u verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar van het bedrijf bent.
Er zijn een paar manieren om uw betrokkenheid bij het bedrijf te verifiëren.
- Telefoon
- Tekst
- E-mail (alleen beschikbaar voor sommige)
Veel van onze klanten hebben geautomatiseerde telefoondiensten die patiëntenoproepen doorsturen naar verschillende kantoren of afdelingen via telefoonbomen. Oproepverificatie werkt niet als u een geautomatiseerd systeem heeft. Voor het grootste deel verifiëren we de locaties van onze klanten per post. U ontvangt een briefkaart met uw verificatiecode en het duurt maar een paar dagen.
Nadat u uw bedrijfspagina’s heeft geclaimd (het maakt niet uit of ze al zijn geverifieerd), is het tijd om uw Google Mijn Bedrijf-dashboard te bekijken.
2. Gebruik het Google Mijn Bedrijf-dashboard
Ga naar https://www.google.com/business/ en log in op uw account.
Aan de linkerkant ziet u een menubalk met een heleboel verschillende pagina’s.
De handigste tabbladen zijn:
- Info
- Inzichten
- Beoordelingen
- Foto’s
Op het tabblad Info kunt u de informatie van uw praktijk wijzigen en optimaliseren, zoals uw bedrijfsnaam, adres, telefoonnummer en nog veel meer.
Op het tabblad Inzichten maakt Google het u gemakkelijk om te zien hoe zoekers uw Google Mijn Bedrijf-vermelding vinden en zelfs hoe ze ermee omgaan. U kunt bijvoorbeeld bepalen hoeveel telefoontjes of klikken naar uw website u ontvangt. Als medische marketeers helpen deze statistieken ons bij te houden hoe onze inspanningen vorderen.
Op het tabblad Reviews kun je reviews bekijken en erop reageren. Houd er rekening mee dat het publiekelijk reageren op patiënten kan worden beschouwd als een schending van hun HIPAA-rechten .
Op het tabblad Foto’s kunt u, zoals de naam al doet vermoeden, foto’s toevoegen, bewerken of verwijderen uit uw Google Mijn Bedrijf-vermelding.
3. Optimaliseer uw informatie
Het belangrijkste dat u kunt doen om de Google Mijn Bedrijf-vermelding van uw medische praktijk te verbeteren, is ervoor te zorgen dat uw naam, adres en telefoonnummer (gewoonlijk NAP genoemd) precies hetzelfde zijn als op uw website.
Dit is uitermate belangrijk voor Local Search Engine Optimization.
Ook al lijken kleine verschillen niet erg, zorg ervoor dat alles consistent is. Als je ‘straat’ afkort, zorg er dan voor dat je het overal afkort. Als je ‘Suite’ spelt in plaats van ‘Ste’, doe dat dan overal.
Het hebben van een constant NAP helpt u uw medische praktijk in Google te rangschikken en het voegt legitimiteit toe aan uw online aanwezigheid.
4. Voeg foto’s van uw praktijk toe
Patiënten willen foto’s zien die hen een idee geven van de mensen achter uw medische praktijk.
Bij het optimaliseren van Google Mijn Bedrijf voor artsen hebben we geconstateerd dat hartverwarmende foto’s van personeel en artsen het beste werken voor onze klanten. U wilt ook foto’s van de kantoorruimte en het gebouw toevoegen.
De eerste foto is prachtig:
- De gele kleur is stoer en warm
- Iedereen lacht
- Hun houding is gastvrij
De tweede foto is niet zo geweldig:
- Het toont medische apparatuur
- Het laat de artsen of het personeel niet zien
- De ruimte is donker
Tot slot, als je niet veel foto’s hebt, is dat prima. Zet gewoon iets. Alles is beter dan niets hebben.
5. Ontvang uw unieke beoordelingslink.
Recensies zijn het belangrijkste onderdeel van het gebruik van Google Mijn Bedrijf voor artsen, vooral omdat uw recensies zo prominent worden weergegeven en op zoveel plaatsen in Google worden weergegeven.
Elke Google Mijn Bedrijf-vermelding krijgt een unieke link die u kunt delen met klanten (in uw geval patiënten), zodat ze gemakkelijker feedback voor u kunnen achterlaten.
Volg gewoon deze stappen:
1. Ga naar de Google PlaceID Lookup Tool .
2. Zoek uw medische praktijk op en vind uw vermelding.
3. Kopieer uw unieke PlaceID.
4. Plak uw PlaceID in deze link: https://search.google.com/local/writereview?placeid= place_id
In het bovenstaande voorbeeld zou de unieke link zijn: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJHzU4PILa54kRDTejjd4aZtI
Iedereen die op uw unieke recensielink klikt, wordt naar een beoordelingsvenster gestuurd waar ze gemakkelijk een recensie kunnen achterlaten op uw Google Mijn Bedrijf-pagina.
6. Verspreid uw link
Zodra u uw recensielink heeft gegenereerd, is het tijd om deze te verspreiden onder mensen die u enkele 5-sterrenrecensies willen achterlaten.
Hier zijn een paar manieren om uw Google-reviewlink te verspreiden:
- E-mail het naar vrienden die ook patiënt zijn
- E-mail het naar medewerkers die ook patiënt zijn
- Creëer een Facebook-status die om beoordelingen vraagt
- Creëer een gerichte e-mailcampagne (daarover binnenkort meer)
Deel ook uw beste recensies overal waar u uw online reputatie kunt promoten. Mensen zullen beseffen dat u om uw online imago geeft, en ze zullen geneigd zijn even de tijd te nemen om uw praktijk door te nemen.
Conclusie: waarom Google Mijn Bedrijf voor artsen gebruiken?
We zijn er al een beetje in ondergedompeld, maar denk er eens over na. Google Mijn Bedrijf neemt het grootste deel van de resultatenpagina van de zoekmachine in beslag.
Het bevat niet alleen uw naam, maar ook uw beoordelingen, openingstijden, telefoonnummer en locatie. Vaak hoeven gebruikers niet al te veel verder te zoeken, omdat ze bij de start al zoveel informatie krijgen.
Google Mijn Bedrijf voor artsen kan een enorme hulpbron zijn, maar alleen als het op de juiste manier wordt gebruikt. Veel mensen schuiven het gewoon terzijde, maar eerlijk gezegd, als u Google Mijn Bedrijf niet optimaal gebruikt, is een concurrent dat waarschijnlijk wel.
Als u de stappen volgt die in dit bericht worden beschreven, of als u samenwerkt met een ervaren marketingbureau voor de gezondheidszorg , bent u goed op weg om lokaal in Google te ranken met een volledig geoptimaliseerde Google Mijn Bedrijf-vermelding.