Google Mijn Bedrijf voegt boekingen voor salon- en spa-afspraken toe via Zoeken

Mensen die aanbiedingen van lokale spa’s en salons bekijken, kunnen nu moeiteloos een afspraak boeken met slechts een paar tikken via Zoeken en Kaarten. Deze boekingsfunctie zal naar verwachting blijven uitrollen over een reeks diensten, aangezien fitnesslessen het afgelopen jaar steeds meer boekbaar werden.

Wat betekent dit voor gebruikers van Google Mijn Bedrijf die schoonheidsservices aanbieden? Velen van jullie hoeven niets te doen. Salons en spa’s die al zijn aangemeld bij ondersteunde boekingsservices, krijgen die ‘boek’-knop automatisch toegevoegd aan hun vermelding.

Momenteel ondersteunt Google mijn Bedrijf de volgende boekingsaanbieders.

  • Boeken
  • Een tafel reserveren
  • Benoemd
  • Volledige lei
  • Gastenboek
  • Mijn tijd
  • Geest lichaam
  • Snoek13
  • Rooskleurig
  • SalonRunner
  • Setmore
  • Oever
  • Supersalon-software
  • Wellnessleven
  • Yocale

Als u niet bent aangemeld bij een boekingsservice, kunt u dit nu doen en Google zal de knop binnen enkele dagen aan uw vermelding toevoegen.

Zodra gebruikers op de knop drukken om hen uit te nodigen om een ​​afspraak te maken, kunnen ze meer details zien voordat ze een afspraak maken. Tarieven, evenals beschikbare diensten en tijden, zijn in te zien. En als de bezoeker Google Wallet gebruikt, kan hij zelfs vooruit betalen.

De boekingsfunctie is een geniale manier om verder te profiteren van goed uitgeruste aanbiedingen. Saloneigenaren die video’s en foto’s hebben geüpload, altijd reageren op vragen van klanten en een groot aantal gunstige recensies hebben, kunnen in een zeer korte tijd het bedrijf zien groeien met die uitnodiging om te boeken die direct in de aanbieding wordt weergegeven.

Aangezien deze gemakkelijke boekingsfunctie aantrekkelijk is voor potentiële klanten, wilt u misschien nog een keer terugkomen en er het maximale uit halen door uw vermelding zo aantrekkelijk mogelijk te maken.

Zorg ervoor dat u up-to-date afbeeldingen met een hoge resolutie gebruikt. Vraag je favoriete vaste klanten om een ​​recensie voor je bedrijf te plaatsen, als ze dat nog niet hebben gedaan. Controleer nogmaals of de informatie die u online over uw bedrijf verstrekt op alle platforms hetzelfde is. Als u meerdere locaties beheert, zorg er dan voor dat ze vertegenwoordigd zijn.

Sceptisch? Zie je echt niet waar alle ophef over gaat? Google Mijn Bedrijf houdt bij hoeveel afspraken u krijgt via deze boekingsfunctie, zodat u een goed idee krijgt van de impact die het heeft op uw verkeer.

Als je het nog niet gemerkt hebt, vertrouwen mensen op (en lijken ze echt de voorkeur te geven aan) communicatie via tekst boven de gebruikelijke dial-and-chat. We kunnen er redelijkerwijs van uitgaan dat het voor veel van deze mensen verleidelijk zal zijn om in minder dan een minuut een afspraak in te klikken zonder een receptioniste te spreken.