Haalt u het meeste uit Google Mijn Bedrijf om nieuwe klanten naar uw salon, spa of kliniek te trekken?
Ontdek hoe u uw bedrijf kunt vinden op Google Maps met deze tips van experts voor het claimen en optimaliseren van uw Google Mijn Bedrijf-vermelding.
Wat is Google Mijn Bedrijf?
Google Mijn Bedrijf is de gratis bedrijfsvermeldingsservice van Google voor lokale bedrijven. Google Mijn Bedrijf-vermeldingen zijn de bedrijven die bovenaan de Google-zoekresultaten naast de kaart worden weergegeven.
Als u bijvoorbeeld in Google naar ‘salons bij mij in de buurt’ heeft gezocht, wordt een kaart met lokale salonbedrijven boven aan uw zoekresultaten weergegeven:
Hoe krijg ik een Google Mijn Bedrijf-vermelding?
Om uw bedrijf te laten vermelden in Google Mijn Bedrijf, moet u een vermelding maken of uw bedrijf claimen als het al wordt vermeld. Om dit te doen, hoeft u alleen maar naar uw bedrijfsnaam en adres te zoeken om te zien of er al een vermelding bestaat.
Als er al een vermelding bestaat, kunt u het claimproces voor vermeldingen doorlopen om het eigendom van uw bedrijf te claimen en te verifiëren. Maak geen nieuwe vermelding als er al een bestaat , want dan heeft u een dubbele vermelding en zal de oorspronkelijke vermelding altijd de nieuwe overtreffen. Het is ook erg moeilijk om dubbele vermeldingen te laten verwijderen, omdat u contact moet opnemen met Google om dit proces te doorlopen, wat weken kan duren om op te lossen.
Om een bestaande vermelding te claimen, klikt u op de link ‘ Deze vermelding beheren ‘ in de vermelding:
U wordt vervolgens gevraagd het eigendom van het bedrijf te verifiëren om toegang tot de vermelding te krijgen. Google zal u vragen om te verifiëren via een telefoontje of post om uw eigendom te bewijzen.
Als er nog geen vermelding voor uw bedrijf bestaat, kunt u er een maken door naar Google Mijn Bedrijf te gaan en een profiel aan te maken. Dit is een eenvoudig proces met duidelijke instructies. U moet het eigendom van het bedrijf telefonisch of per post verifiëren.
Hier is een video van Google over hoe u uw Google Mijn Bedrijf-vermelding kunt toevoegen of claimen:
https://www.youtube.com/embed/UdCZMWkYDJQ
Tips voor het optimaliseren van uw salon, spa of klinieken Google Mijn Bedrijf-vermelding
Zodra u toegang heeft tot uw Google Mijn Bedrijf-vermelding, zijn er een paar dingen die u boven de basis kunt doen om uw vermelding hoger te laten scoren in de zoekresultaten van Google.
Tip 1: Voeg extra bedrijfscategorieën toe
Hoewel u slechts één primaire bedrijfscategorie kunt selecteren, zoals kapsalon, kunt u aanvullende categorieën toevoegen om het aanbod van uw bedrijf nader te omschrijven.
Hier zijn enkele van de beschikbare categorieën die u kunt toevoegen, afhankelijk van welke het meest relevant zijn voor uw bedrijf:
- Schoonheidssalon
- Kapper
- Nagelsalon
- Ontharingsservice voor harsen
- Haarverlengingstechnicus
- Kapper
- Mobiele Kapper
- Visagiste
- Zonnebank
- Gezichtsspa
- Medische Spa
- Gezondheids- en schoonheidswinkel
- Thuis Kapper
- Laserontharingsservice
Als u meer categorieën wilt toevoegen, gaat u naar het tabblad Info in het linkerdeelvenster van het Google Mijn Bedrijf-vermeldingsaccount van uw bedrijf en selecteert u vervolgens het penpictogram naast uw bedrijfscategorie.
Met Google kunt u maximaal 10 categorieën voor uw bedrijf selecteren.
Tip 2: Pas je openingstijden aan
Het lijkt misschien voor de hand liggend, maar zoveel bedrijven vergeten hun openingstijden bij te werken en dit kan leiden tot een negatieve klantervaring. Zorg ervoor dat uw openingstijden correct zijn en breng de nodige wijzigingen aan op het tabblad Info . Als u afwijkende uren wilt toevoegen, zoals voor feestdagen, kunt u dit in dezelfde sectie doen.
Tip 3: Voeg je website en afspraaklinks toe
Voeg de URL van uw website toe aan het websitepictogram door uw websiteadres te kopiëren en te plakken in het websitegedeelte van het tabblad Info . U kunt ook een andere link toevoegen om gebruikers naar uw online boekingssite te sturen door de link toe te voegen aan het gedeelte ‘ Afspraaklink ‘. Dit maakt het voor mensen gemakkelijk om uw website te bezoeken en online te boeken.
Tip 4: Voeg een bedrijfsbeschrijving toe
Onder aan de pagina onder het tabblad Info bevindt zich een ruimte om een bedrijfsbeschrijving toe te voegen. U kunt maximaal 750 tekens toevoegen, dus zorg ervoor dat u de tijd besteedt aan het schrijven van een goede bedrijfsbeschrijving waarin uw locatie, services, onderscheidingen en meer worden vermeld.
Door de woorden op te nemen waarvoor u wilt dat uw bedrijfsvermelding in uw beschrijving wordt gevonden, zoals ‘bekroonde kapsalon in Wellington City’, wordt uw vermelding beter weergegeven bij relevante zoekopdrachten. Zorg ervoor dat uw exemplaar goed leest en moedig mensen aan om een afspraak met u te maken.
Tip 5: Voeg de diensten en producten van uw bedrijf toe
U kunt de services die u aanbiedt toevoegen onder het tabblad Services, zodat u gevonden kunt worden door mensen die naar die services in uw regio zoeken.
Google geeft aanbevelingen voor services die u kunt toevoegen op basis van uw bedrijfscategorieën, maar u kunt ook aangepaste services toevoegen als u services aanbiedt die nog niet in de lijst staan.
Als u een online winkel heeft, kunt u bovendien gratis producten toevoegen en adverteren op het tabblad Producten .
Tip 6: Voeg foto’s toe om uw bedrijf te laten opvallen
Op het tabblad Foto’s kunt u foto’s van uw bedrijf, klanttransformatie en logo ’s toevoegen . Voeg zoveel mogelijk geweldige afbeeldingen toe om u te onderscheiden van uw concurrenten op Google en om uw bedrijf en services onder de aandacht te brengen.
Mensen kunnen op je fotogalerij klikken om meer afbeeldingen te bekijken, dus zorg ervoor dat er genoeg is om naar te kijken. Het kan het verschil zijn of ze een afspraak bij u of bij een concurrent boeken.
Tip 7: Laat je beoordelen op Google
Recensies zijn een belangrijk onderdeel van Google Mijn Bedrijf en spelen een grote rol in hoe hoog uw bedrijf scoort in de zoekresultaten. Hoe meer vijfsterrenrecensies u heeft, hoe groter uw kansen om uw concurrenten te overtreffen en meer klanten voor uw bedrijf te krijgen!
Ga naar het tabblad Beoordelingen om uw beoordelingen te bekijken en te reageren. Als u een deelbare link wilt ontvangen die u naar klanten kunt sturen om beoordelingen aan te vragen, gaat u naar het tabblad Start , scrolt u omlaag naar ‘ Meer beoordelingen ophalen’ en klikt u op de knop ‘Reviewformulier delen ‘.
Vind uw salon, spa of kliniek op Google
Adverteren is duur, dus vergroot uw kansen om gratis gevonden te worden in zoekmachines door optimaal gebruik te maken van tools zoals Google Mijn Bedrijf en zoekmachineoptimalisatie (SEO). Lees Zorg dat je salon gevonden wordt op Google met basis-SEO om de basis te leren.