Sinds Google’s lancering van Google Ads in het jaar 2000 is het uitgegroeid tot een advertentieplatform van $ 95 miljard .
Wat ooit een redelijk goedkope uitwisseling was voor bedrijven om leads aan te trekken en inkomsten te laten groeien, is een zeer concurrerende markt geworden die onmisbaar is voor veel digitaal gerichte industrieën.
Google Ads is niet langer een plek waar onervaren adverteerders naartoe kunnen gaan en een plons maken door een paar formulieren in te vullen. Het is een complex ecosysteem van bieden, extensies, advertenties en targeting, dat alleen PPC-experts echt kunnen optimaliseren.
Een belangrijke hefboom voor optimalisatie voor PPC-experts zijn advertentielocatie-extensies. Locatie-extensies zijn een functie in Google Ads waarmee u bedrijfslocatiegegevens, zoals uw adres, bij uw advertenties kunt weergeven om de kans te vergroten dat iemand actie onderneemt.
Ze zien er zo uit:
Locatie-extensies zijn vooral belangrijk voor lokale bedrijven die klanten willen aantrekken die zich om de hoek bevinden en op zoek zijn naar een lokale oplossing voor hun probleem.
Maar ze zijn niet alleen handig voor lokaal gebaseerde campagnes. U kunt meerdere locaties in de buurt weergeven, als u die heeft, en uw advertentiekwaliteitsscore verhogen door optimaal gebruik te maken van extra advertentieruimte om waarde te communiceren, en vervolgens de klikfrequenties te verhogen.
Dus, hoe haalt u het beste uit locatie-extensies in uw Google Ads-campagnes?
Het enige wat u hoeft te doen is uw Google Mijn Bedrijf-account te koppelen aan uw Google Ads-account en locatie-extensies te activeren.
Maar zijn Google Mijn Bedrijf en Google Ads niet hetzelfde?
Het is gemakkelijk om deze twee platforms te bundelen, maar Google Ads en Google Mijn Bedrijf zijn twee afzonderlijke en even belangrijke zakelijke tools.
Google Mijn Bedrijf is een gratis platform waarmee bedrijven hun belangrijkste informatie kunnen vermelden op Google Zoeken en Google Maps. Google Ads is daarentegen een betaald advertentieplatform dat bedrijven kunnen gebruiken om meer bekendheid voor hun bedrijf te creëren in het zoek- en displaynetwerk van Google.
Deze platforms zijn gescheiden in hun opzet en doel. Google Mijn Bedrijf is een essentiële tool voor vrijwel elk bedrijf, terwijl Google Ads meer een add-on is voor op groei gerichte bedrijven in bepaalde sectoren.
Maar, als je bent met behulp van Google Ads zoekadvertenties om nieuwe business te genereren, is het belangrijk om te koppelen van uw Google Ads-account met uw Google Mijn Bedrijf-account, zodat uw potentiële klanten ervaren een consistent merk in alle media.
In de rest van dit artikel wordt precies uitgelegd hoe u Google Mijn Bedrijf en Google Ads kunt koppelen met behulp van locatie-extensies.
Opmerking: als u dit voor een klant doet, heeft u toegang nodig tot zowel hun Google Mijn Bedrijf-account als hun Google Ads-account.
Stap 1 – Zorg ervoor dat het e-mailadres van Google Mijn Bedrijf en het e-mailadres van Google Ads hetzelfde zijn
Om erachter te komen welk e-mailadres is gekoppeld aan het Google Mijn Bedrijf-account dat u verbinding probeert te maken, ingelogd bij Google Mijn Bedrijf hier en ga naar het account “Instellingen”:
Zodra u zich in het gedeelte “Instellingen” bevindt, ziet u het gewenste e-mailadres in het tweede gedeelte van boven:
Is dit e-mailadres hetzelfde als het e-mailadres dat wordt gebruikt om in te loggen op het Google Ads-account van u of uw klant? Als dit het geval is, gaat u verder met stap 2. Als dit niet het geval is, moet u inloggen bij Google Ads en beheerderstoegang geven tot het e-mailadres dat is gekoppeld aan het Google Mijn Bedrijf-account.
Ga hiervoor in Google Ads naar Tools > Setup > Account Access:
Klik in het scherm “Accounttoegang” op het blauwe “+”-pictogram en volg de aanwijzingen om het e-mailadres toe te voegen als een “Beheerder” -gebruiker:
Stap 2 – Navigeer naar Advertentie-extensies in uw Google Ads-account
Zodra u heeft bevestigd dat het Google Mijn Bedrijf-account voldoende toegang heeft tot het Google Ads-account, logt u in op Google Ads en gaat u naar het gedeelte ‘Advertenties en extensies’:
Klik vanaf hier op het tabblad “Extensies” bovenaan het scherm:
Stap 3 – Maak een locatie-extensie
Klik op de blauwe knop “+” om een nieuwe extensie te maken en kies de optie “Locatie”:
Selecteer in het pop-upscherm het gekoppelde Mijn Bedrijf-account in het vervolgkeuzemenu:
Opmerking: als u geen toegang heeft tot het juiste Google Mijn Bedrijf-account met dit Google Ads-e-mailadres, kunt u bij deze stap toegang aanvragen door het e-mailadres in te voeren dat aan dat account is gekoppeld en de aanwijzingen te volgen.
Klik op “Doorgaan” en controleer de locatie-informatie om er zeker van te zijn dat deze correct is en klik vervolgens op “Voltooien”.
Je bent helemaal klaar! Uw Google Mijn Bedrijf-account is nu gekoppeld aan Google Ads en u kunt de locaties die aan dat account zijn gekoppeld, als extensies in uw advertenties gebruiken.
Hier volgen enkele andere nuttige bronnen om uw Google Mijn Bedrijf-account te koppelen aan Google Ads:
Google-ondersteuningsdocumentatie
wil je geholpen worden, laat onze experts het via de chat weten of meld het even via dit formulier