Gebruik Google Mijn Bedrijf om meer klanten naar uw winkel te trekken

Om klanten naar uw bedrijf te leiden, moet u ervoor zorgen dat ze u kunnen vinden wanneer u op zoek bent naar een bedrijf dat biedt wat u verkoopt of aanbiedt. Een manier om dat te doen is door Google Mijn Bedrijf te gebruiken.

Wat is Google Mijn Bedrijf?

Google Mijn Bedrijf is een gratis bedrijfsvermelding op Google. Elke bedrijfslocatie kan een Google Mijn Bedrijf-vermelding maken. Franchisebedrijven of bedrijven met meerdere locaties kunnen voor elke locatie unieke vermeldingen maken. De vermelding bevat bedrijfsinformatie zoals:

  • Naam
  • Adres
  • Website
  • Telefoonnummer
  • Uren
  • Categorie

Het bevat ook andere mogelijkheden om zakelijke details te benadrukken door middel van:

  • Foto’s
  • Beoordelingen
  • Veel Gestelde Vragen
  • Populaire tijden

Waarom u een Google Mijn Bedrijf-vermelding nodig heeft

Online vermeldingen voor uw bedrijf helpen u nieuwe doelgroepen en klanten aan te trekken. Zij:

  • Help klanten u te vinden bij het doorzoeken van online directory’s. Klanten kunnen u niet vinden via de zoekfunctie als uw merk er niet is om gevonden te worden.
  • Voeg geloofwaardigheid toe aan uw bedrijf. Hoe meer klanten uw merk online zien, hoe meer ze u zullen vertrouwen.
  • Geef de zoekmachineoptimalisatie van uw website een boost. Hoe meer vermeldingen uw website online heeft, hoe belangrijker zoekmachines vinden dat deze is (en deze dus een betere ranking geven).

Van alle online listingsites is Google de belangrijkste. Het is waar veel klanten naartoe gaan om een ​​bedrijf in de buurt te vinden. Elke maand zijn er meer dan:

  • 5 miljard Google-zoekopdrachten naar restaurants
  • 3 miljard Google-zoekopdrachten naar hotels
  • 1 miljard Google-zoekopdrachten naar kledingwinkels
  • 600 miljoen Google-zoekopdrachten naar kapsalons en schoonheidssalons
  • 5 miljoen Google-zoekopdrachten naar coffeeshops

Bovendien heeft Google Mijn Bedrijf extra voordelen voor uw online zichtbaarheid.

Het leidt tot aanbevolen, rich search snippets voor uw bedrijf. 

Wanneer u een Google Mijn Bedrijf-pagina heeft, wordt deze weergegeven wanneer klanten zoeken naar termen die verband houden met uw bedrijfsnaam. Het verschijnt als een opvallende rich snippet waarmee u meer aandacht kunt trekken op zoekpagina’s.

Het voegt uw bedrijf toe aan de lijst met resultaten die betrekking hebben op uw branche. 

Wanneer u een Google Mijn Bedrijf-pagina heeft, kan deze worden weergegeven wanneer klanten zoeken naar termen die verband houden met wat u doet of verkoopt. Google geeft een lijst met relevante lokale bedrijven als klanten zoeken naar termen als haar salo n of hamburger restaurant . Om uw merk in de lijst te laten verschijnen, heeft u een Google Mijn Bedrijf-pagina nodig.

Het is de basis van een goede lokale zoekstrategie.

Lokaal zoeken verwijst naar wanneer een gebruiker op zoek is naar een bedrijf in de buurt. Het type algoritme (formule dat Google gebruikt om te beslissen welke bedrijven worden weergegeven in zoekresultaten) dat Google gebruikt om te bepalen welke bedrijven in de buurt moeten worden weergegeven, is grotendeels afhankelijk van Google Mijn Bedrijf-pagina’s. Google Mijn Bedrijf-pagina’s bieden context voor nabijheid (locatie) en relevantie, dus de zoekmachine vertrouwt sterk op deze pagina’s om hen te helpen beslissen wat er op de resultatenpagina moet worden weergegeven.

Als u een sterk lokaal SEO-plan wilt hebben dat uw bedrijf aan klanten in de buurt laat zien, heeft u een Google Mijn Bedrijf-pagina nodig.

Tips voor het gebruik van uw Google Mijn Bedrijf-pagina

Niet alle Google Mijn Bedrijf-pagina’s zijn even waardevol. Gebruik deze tips om een ​​pagina te maken en te beheren die de meeste aandacht krijgt op Google.

Controleer en update uw pagina regelmatig. 

Maak geen Google Mijn Bedrijf-pagina en ga daarna nooit meer terug om deze te beheren. Een pagina die verouderd of inactief is, kan erger zijn dan helemaal geen pagina hebben. Controleer regelmatig uw pagina en zorg ervoor dat alle informatie actueel en relevant is.

Focus op het genereren van reviews. 

Google beschouwt bedrijven met meer beoordelingen als betrouwbaarder en geloofwaardiger. Wanneer Google een bedrijf als betrouwbaarder en geloofwaardiger beschouwt, geven ze het hogere plaatsingen in de zoekresultaten. Richt je dus op het genereren van klantrecensies op je Google-pagina. Stel systemen en promoties in die tevreden klanten eraan herinneren uw vermelding te bezoeken en een recensie achter te laten.

Beantwoord veelgestelde vragen. 

Een Google Mijn Bedrijf-pagina heeft een gedeelte waar gebruikers en klanten vragen over het bedrijf kunnen stellen. Check in en beantwoord openstaande vragen. Als klanten geen vragen toevoegen, voer dan zelf een aantal in. Denk na over de veelgestelde vragen en voeg ze toe. De extra inhoud laat Google zien dat uw pagina boeiend en nuttig is en vergroot de kans dat deze wordt weergegeven in de zoekresultaten.

Zorg ervoor dat uw NAP consistent is. 

NAP verwijst naar de naam, het adres en het telefoonnummer van uw bedrijf. Om de beste SEO voor uw lokale bedrijf te krijgen, moet uw NAP consistent zijn in al uw online profielen. Begin met ervoor te zorgen dat uw NAP consistent is op uw website en Google Mijn Bedrijf-pagina. Gebruik op beide exact hetzelfde telefoonnummer en adres. Gebruik geen 1-800-nummer voor de ene, maar niet voor de andere. Of vermeld het suitenummer niet op de Google-pagina, maar niet op uw website. Creëer een consistente indeling en gebruik vervolgens dezelfde indeling voor al uw andere digitale bedrijfsprofielen.

Nadat u uw Google Mijn Bedrijf-pagina heeft ingesteld

Studies hebben aangetoond dat de betrokkenheid die wordt gegenereerd door lokale zoekopdrachten en Google Mijn Bedrijf-pagina’s extreem hoog is. Volgens een onderzoek van Nectafy “belt of bezoekt 88% van de zoekopdrachten naar lokale bedrijven op een mobiel apparaat het bedrijf binnen 24 uur.”

Weet dat klanten die u via de zoekfunctie vinden, snel de volgende stappen zullen nemen, en zorg ervoor dat die stappen klaar zijn om een ​​uitstekende klantervaring te leveren.

Wees voorbereid op het afhandelen van telefoontjes.

Click-to-call-knoppen in uw profiel kunnen meer telefoontjes genereren dan u gewend bent te ontvangen. Zet een systeem op voor uitzonderlijke belervaringen om ervoor te zorgen dat klanten niet afhaken voordat ze uw bedrijf hebben bereikt.

Optimaliseer uw website .

Verwelkom gebruikers die van uw Google Mijn Bedrijf-pagina komen door een sterke zakelijke website te hebben . Voeg alle informatie toe die een prospect nodig heeft voordat hij uw winkel bezoekt of van uw merk koopt.

Zorg dat er meer klanten naar uw etalage komen.

Zodra u uw Google Mijn Bedrijf-pagina in gebruik heeft genomen, moet u ervoor zorgen dat u klaar bent om ze in uw winkel te ontvangen door een uitzonderlijke winkelervaring op te zetten. Ontvang tips voor het opzetten van een gastvrije etalage door onze gratis checklist voor klantervaringen te downloaden waarmee u uw fysieke bedrijf van boven naar beneden kunt controleren.