Alle functies die je moet weten over Google mijn bedrijf

Wat u nu moet weten over uw Google Mijn Bedrijf-pagina


De mensen bij Google zijn er weer mee bezig. Ze hebben onlangs de nieuwste versie van Google Mijn Bedrijf aangekondigd, die enkele interessante upgrades bevat waarvan bedrijven zullen willen profiteren. Laten we eens kijken naar enkele van deze wijzigingen en bespreken hoe ze uw bedrijf ten goede kunnen komen.

Beschrijvingen
Als u Google Mijn Bedrijf al een tijdje gebruikt, zult u blij zijn te horen dat er nu weer beschrijvingen zijn. Je hebt nu 750 tekens aan ruimte om je beschrijving te personaliseren om je verhaal te vertellen en klanten aan te trekken. Het is echter vermeldenswaard dat Google verschillende regels heeft opgelegd over wat u wel en niet in uw beschrijving kunt zeggen, dus misschien wilt u een paar verschillende versies schrijven voor het geval uw eerste wordt afgewezen.

Google Mijn Bedrijf-websites
Google Mijn Bedrijf biedt al een tijdje basiswebsites aan, maar ze zijn alleen maar interactiever geworden door call-to-actions op te nemen. Deze sites moeten niet worden beschouwd als een vervanging voor uw huidige bedrijfswebsite, maar toch kunnen ze heel nuttig zijn voor nieuwere bedrijven die mogelijk nog geen eigen site hebben of gewoon als een alternatieve methode voor potentiële klanten om contact met u op te nemen.

Berichten
Met de nieuwe versie van Google Mijn Bedrijf kunnen gebruikers berichten maken die in uw kennisvenster worden weergegeven. Berichten zijn een geweldige manier om te delen wat er gebeurt met uw bedrijf, speciale aanbiedingen die u heeft of uw laatste blogbericht. U kunt ook evenementen plaatsen die langer kunnen duren dan de gebruikelijke periode van 7 dagen. Dit kan vooral handig zijn voor bedrijven in de detailhandel of in de dienstverlenende sector die verkopen of maandspecials willen aankondigen.

Berichten/SMS
Veel online gebruikers geven de voorkeur aan chatten en sms’en boven bellen. Google heeft dit herkend en bevat nu een berichten-/sms-functie die potentiële klanten kunnen gebruiken om contact met u op te nemen. Deze functie werkt redelijk goed voor eenmanszaken die veel van hun tijd buiten kantoor of onderweg doorbrengen, zodat u berichten kunt controleren en op uw gemak kunt beantwoorden.

Afspraak-URL’s
Een andere handige functie van Google Mijn Bedrijf is de mogelijkheid om een ​​afspraak-URL op te nemen. Dit kan worden gebruikt door restaurants om mensen in staat te stellen reserveringen te maken of door medische/professionele diensten, aannemers of andere bedrijven die afspraken met klanten aannemen.

Zelfs als je geen officiële boekingspagina wilt, kun je nog steeds de URL van je contactpagina gebruiken als een extra manier voor mensen om contact met je op te nemen. Zorg ervoor dat u uw URL test om er zeker van te zijn dat deze correct is.

Menu-URL’s
Sommige soorten bedrijven hebben de mogelijkheid om een ​​menu toe te voegen. Maar maak niet de fout om te denken dat dit alleen voor restaurants is, omdat het een menu wordt genoemd. De meeste servicegerichte bedrijven kunnen ook een menu toevoegen. Een chiropractor zou bijvoorbeeld een menu kunnen maken van de verschillende diensten die in zijn kliniek worden geleverd, of een carrosseriebedrijf zou bezoekers via een menu-URL kunnen laten weten welke diensten zij aanbieden.

Voorzieningen
Afhankelijk van het type bedrijf dat u heeft, kunt u uw webbezoekers mogelijk iets meer over uw bedrijf laten weten door enkele van de voorzieningen die u aanbiedt op te sommen. Een hotel kan bijvoorbeeld aangeven of ze gratis wifi aanbieden of dat ze een zwembad hebben.

Door uw voorzieningen op te sommen, biedt u bezoekers een snelle referentie om verschillende bedrijven te vergelijken.

Videos
Als u een video van 30 seconden heeft waarmee u uw bedrijf kunt promoten, kunt u deze nu toevoegen aan het fotogedeelte van uw Google Mijn Bedrijf-account. Dit is een geweldige optie voor bedrijven die moeten laten zien hoe hun product of dienst werkt.

Q&A-sectie
Potentiële klanten kunnen nu vragen stellen aan bedrijven, wat betekent dat nog meer informatie over uw bedrijf gemakkelijk online toegankelijk is.

Beoordelingen
Hoewel Google Reviews nog steeds erg belangrijk is, heeft Google erkend dat veel klanten ervoor kiezen om hun reviews achter te laten op andere sites zoals Facebook-pagina’s, TripAdvisor, Yelp, enz. Google Mijn Bedrijf zal nu reviews van derden van veel van deze sites weergeven.

Zorg ervoor dat de bedrijfsnaam en -informatie overeenkomen en voeg een link naar uw bedrijfspagina toe om ervoor te zorgen dat uw Google Mijn Bedrijf-account deze reviews kan vinden.

Google Mijn Bedrijf-beoordelingen

Richtingsverzoeken in Insights
Als je je Insights-pagina in de gaten houdt, is het je ook opgevallen dat Google een nieuwe Directions Heatmap heeft toegevoegd. Deze functie maakt het voor u gemakkelijker om te begrijpen waar uw klanten vandaan komen (waar ze zijn wanneer ze een routebeschrijving opvragen) en u kunt deze informatie gebruiken om uw marketing beter te targeten en uw klanten van dienst te zijn.

Als u Google Mijn Bedrijf nog niet gebruikt om uw bedrijf te promoten, is er geen betere tijd om te beginnen. Wil je hierin maandelijks onzorgt worden. Vraag hier een gratis Google my business analyse aan