4 Google Mijn Bedrijf-tips voor accountants

Het belastingseizoen is hier voordat je het weet. Dit is het moment voor accountants om ervoor te zorgen dat ze klaar zijn om voor klanten te staan ​​die online op zoek zijn naar accountantskantoren. Hoewel het belangrijk is om ervoor te zorgen dat u uw Google Mijn Bedrijf-profiel volledig invult, wilt u uw vermelding ook bijwerken naarmate het drukke seizoen nadert.

Als u nog geen toegang heeft tot uw Google Mijn Bedrijf-vermelding, is de eerste stap het verkrijgen ervan. Ga naar https://business.google.com om dit proces te starten . Zodra u eigenaar bent van de vermelding voor uw accountantskantoor, moet u deze verifiëren met een pincode en vervolgens profiteren van deze vier tips.

1. Werk uw openingstijden bij en voeg speciale openingstijden toe

Gewoonlijk hebben accountantskantoren langere openingstijden tijdens hun drukke seizoen, vooral naarmate de datum voor het indienen nadert. Zorg ervoor dat u uw openingstijden in uw Google Mijn Bedrijf-vermelding bijwerkt om klanten van nauwkeurige informatie te voorzien. Vergeet ook niet om je uren terug te zetten nadat het seizoen is afgelopen.

Google Mijn Bedrijf-vermeldingen hebben ook een sectie voor speciale openingstijden. Hoewel dit voornamelijk voor vakanties is, heb je de mogelijkheid om elke datum toe te voegen. De functie is handig als u op normale werkdagen gesloten bent nadat het extreem drukke seizoen is afgelopen.

2. Voeg afbeeldingen toe aan elke categorie

Onder het gedeelte Foto’s en video’s van uw vermelding, wilt u ervoor zorgen dat uw accountantskantoor afbeeldingen onder elke categorie heeft. Enkele bijzonder belangrijke categorieën zijn:

INTERIEUR

Voeg interieurafbeeldingen van uw kantoor toe om klanten een idee te geven van de inrichting en privacy die ze op uw kantoor zullen hebben.

BUITENKANT

Afbeeldingen van de buitenkant van het gebouw helpen bezoekers wanneer ze naar uw bedrijf komen, vooral als u een afbeelding van uw gebouw heeft met uw logo erop. Het geeft iets voor klanten om naar te zoeken als ze uw accountantskantoor naderen. Het is ook aan te raden om afbeeldingen van uw parkeerplaats toe te voegen. Zo weten mensen bij aankomst waar ze moeten parkeren.

TEAM

Het hebben van foto’s van uw teamleden en een korte biografie zal helpen bij het opbouwen van vertrouwen bij potentiële klanten. Het geeft een gezicht aan de naam van de persoon die vertrouwelijke informatie krijgt.

Voor alle foto’s die u aan uw vermelding toevoegt, wilt u afbeeldingen van hoge kwaliteit gebruiken, omdat dit de eerste indruk kan zijn die een klant van het bedrijf heeft.

3. Deel uw diensten

Uw accountantskantoor kan de diensten die het levert toevoegen aan uw Google Mijn Bedrijf-vermelding. Onder het kopje services kunt u de titel van de service, een prijs en een beschrijving van de service opnemen. Het beschrijvingsgedeelte van uw service-item is een geweldige plek om trefwoorden of veelgebruikte woordgroepen aan uw vermelding toe te voegen.

4. Voeg een afspraak-URL toe

Biedt uw accountantskantoor het online inplannen van afspraken aan? Tijdens deze drukke tijd van het jaar kunnen uw telefoons worden overspoeld. Door klanten online een afspraak in te laten plannen, voorkomt u dat uw receptionisten overbelast raken en maakt u het klanten gemakkelijk. Als het een optie is, zorg er dan voor dat het gemakkelijk toegankelijk is voor klanten en neem het op in uw Google Mijn Bedrijf-vermelding.

Bonus: gebruik meerdere bedrijfscategorieën

Het lijkt een goed idee om uw bedrijf als accountant op Google Mijn Bedrijf te vermelden, maar er zijn mogelijk aanvullende opties waarmee u rekening moet houden bij het invullen van uw vermelding. Dit is echter een lastige suggestie, aangezien de richtlijnen van Google Mijn Bedrijf aanbevelen om zo min mogelijk categorieën te kiezen om uw bedrijf te beschrijven. Dat gezegd hebbende, wees kieskeurig bij het overwegen van de volgende categorieën voor uw bedrijf:

  • Accountant
  • Accountantbureau
  • Belastingconsultant
  • Belasting voorbereiding
  • Belastingvoorbereidingsservice
  • Gecertificeerde publieke accountant

Wilt u meer weten over lokale SEO voor uw bedrijf?

Neem contact op via de chat om in contact te komen met onze experts. Wij helpen je graag verder.