3 feiten over de Google Mijn Bedrijf-omslagfoto

Google Mijn Bedrijf-omslagfoto

Google Mijn Bedrijf heeft een speciaal gedeelte voor de omslagfoto dat heel eenvoudig klinkt, maar eigenlijk nogal wat nuances heeft waar veel bedrijfseigenaren en marketeers zich niet van bewust zijn.

In een ideale wereld voeg je gewoon je omslagfoto toe, Google geeft precies weer wat je hebt neergezet en je gaat verder met je leven. Helaas gebeurt dat niet altijd.

Feit 1: De omslagfoto kan in het 3-pack verschijnen

Er zijn veel zoekopdrachten op Google die afbeeldingen tonen in de lokale pakketresultaten. Soms geven deze 3-packs afbeeldingen weer die gerelateerd zijn aan wat u zoekt. In dit voorbeeld heb ik naar banden gezocht en Google toont foto’s van banden naast elke vermelding:

Vaak is dat echter niet het geval en toont Google eigenlijk alleen de omslagfoto van het bedrijf,.

Feit 2: Google kan je omslagfoto automatisch bijwerken met recente foto’s 

Soms, wanneer u foto’s toevoegt in Google Mijn Bedrijf, kan Google de omslagfoto bijwerken met een van uw recente afbeeldingen, ook al heeft u deze niet toegevoegd aan het gedeelte ‘omslagfoto’. Dit is precies wat er in deze situatie is gebeurd. De foto aan de linkerkant was de aangewezen omslagfoto in Google Mijn Bedrijf, maar door een foto van een mug (de dienst die ze leveren) aan de vermelding toe te voegen ( niet in het gedeelte met de omslagfoto), werkte Google deze automatisch bij in de zoekresultaten.

Zorg ervoor dat u uw kennisvenster controleert nadat u nieuwe foto’s aan uw vermeldingen heeft toegevoegd om er zeker van te zijn dat Google u dit niet heeft aangedaan.

Feit 3: Google zal sommige soorten afbeeldingen niet weergeven als omslagfoto’s

Als Google ervoor kiest om de omslagfoto die u heeft geselecteerd niet weer te geven, heeft dit normaal gesproken een van de volgende drie redenen:

  1. Het is een logo
  2. Het is erg pixelachtig
  3. Google heeft besloten dat ze je foto haten om een ​​of andere obscure reden

We hadden onlangs # 3 een RV-resort in straat Petersburg.   Ondanks onze inspanningen om van deze afbeelding de omslagfoto te maken, bleef Google elke andere foto selecteren . Elke keer dat ik de foto verwijderde die ze hadden uitgekozen om te laten zien, kwam er een nieuwe in de plaats. Letterlijk elke andere foto dan degene die ik heb geselecteerd en die hieronder wordt weergegeven.

Na alle inspanningen te hebben geleverd, moesten we uiteindelijk voor een ander imago gaan – en dat werkte. De afbeelding was heel anders dan de afbeelding die we Google probeerden te laten zien.

Om de kans te vergroten dat Google de omslagfoto kiest die je hebt geselecteerd, moet je het volgende doen:

  1. Kies een afbeelding die er goed uitziet in zowel liggende als vierkante lay-out
  2. Kies een afbeelding met het grootste deel van de afbeelding in de bovenste helft (niet de onderste helft)
  3. De afbeelding moet een close-up zijn en niet veel achtergronddetail hebben
  4. Een buitenafbeelding heeft over het algemeen de voorkeur boven het algoritme
  5. Gebruik de afmetingen  1332 x 750  voor de omslagfoto
  6. Gebruik deze truc van Ben Fisher om Google de juiste foto te laten weergeven

Houd er rekening mee dat al deze stappen niet 100% van de tijd zullen werken, zoals in het bovenstaande voorbeeld, in welk geval uw enige optie is om een ​​andere foto te kiezen.

Mocht je vragen hebben of wil je geholpen worden met het kiezen van je omslag foto? Vraag gerust advies van onze experts