[2021] Google Mijn Bedrijf-inzichten (GMB) interpreteren

Er zijn veel vragen die vaak opkomen over hoe je Google Mijn Bedrijf Insights goed interpreteert. Ik ga de verschillende secties opsplitsen en uitleggen wat ze betekenen.

Bekijk dit artikel over de 2021 GMB Insights Update voor een overzicht van de nieuwe uitsplitsing van mobiel versus desktop en de aanstaande weergave om routebeschrijvingen, website klikken en boekingen via GMB bij te houden .

Hoe klanten naar uw bedrijf zoeken

Dit diagram rapporteert alleen over  vertoningen (geen klikken).

  • Direct = Mensen die op naam of locatie naar uw bedrijf zoeken. Ik zou zeggen dat je deze indrukken kunt toeschrijven aan andere vormen van marketing, aangezien de persoon al over je heeft gehoord. Veel van deze impressies zijn hoogstwaarschijnlijk ook bestaande klanten. Dit zijn zoekopdrachten die een kennisvenster van uw bedrijf opleveren. Ik heb van Google bevestiging gekregen dat vertoningen in dit gedeelte meetellen wanneer de zoekresultaten slechts één bedrijfsvermelding bevatten (dit kan dus misleidend zijn in gevallen waarin u een één-vak ziet voor een zoekopdracht zonder merknaam).
  • Ontdekking = Mensen die zoeken in generieke categorieën en uw vermelding zien (autoverzekering, tandarts bij mij in de buurt, Italiaans restaurant, enz.). Dit zijn impressies die u hoogstwaarschijnlijk kunt toeschrijven aan uw SEO-inspanningen.
  • Branded = Dit zijn zoekopdrachten naar een merk dat uw bedrijf verkoopt en die een reeks resultaten opleveren (u bent niet de enige in de lijst).

Wat is het verschil tussen merk- en directe zoekopdrachten?

We zien vaak veel verwarring over het verschil tussen merk- en directe zoekopdrachten, dus ik ga enkele voorbeelden geven.  Dit is een autodealer die verkoopt voor Nissan (een merk) in Woodbridge, VA. Wanneer u zich in de buurt van de dealer bevindt en u zoekt op “Nissan-dealer bij mij in de buurt”, krijgt u één resultaat. Dit zou onder direct worden gerekend .

Als je echter iets verder van hem af gaat en dezelfde zoekopdracht uitvoert, krijg je nu een 3-pack. Dit zou worden geteld als  branded.  

Voor meer voorbeelden van wat wordt beschouwd als merkproducten vs direct, zie dit forum thread .

Wat is het verschil tussen merk- en ontdekkingszoekopdrachten?

Een manier om te zien of Google weet dat een term een ​​merk is, is door te kijken of de 3-packs een ABC-label hebben. Bijvoorbeeld, “botox” retourneert een normaal 3-pack, maar “progressive insurance” retourneert een merk 3-pack met het ABC-label. Zie dit artikel voor meer informatie over deze verschillende soorten 3-packs .

Aangezien dit echter alleen lijkt te gebeuren wanneer bedrijfsnamen het merk bevatten dat wordt verkocht, is dit niet altijd het geval voor bedrijven die producten verkopen. Ik probeer momenteel meer duidelijkheid te krijgen van Google over hoe ze een merkterm onderscheiden van een ontdekkingsterm.

Waar klanten uw bedrijf bekijken op Google


Deze grafiek is een beetje verwarrend als je niet begrijpt dat wanneer beide vakjes zijn aangevinkt, de grafiek cumulatief is (de bovenkant van de grafiek bevat het totaal van beide getallen). Dus voor degenen onder u die zich achter uw hoofd krabben en zich afvragen waarom de grafiek in godsnaam bijna 60 is voor 25 juli op deze foto als u erover zweeft, er staat 17, u bent niet de enige. Hier ziet u hoe u de cijfers daadwerkelijk ziet: het totale aantal zoekopdrachten op Maps was 41. Het totale aantal zoekopdrachten op Zoeken is 17. Daarom is het totaal voor de twee 58, wat de grafiek laat zien. Ja, erg verwarrend. Om verwarring te voorkomen, kunt u de grafieken afzonderlijk bekijken (klik slechts op één vakje – Zoeken of Kaarten).

Zoekopdrachten in de Local Finder zijn opgenomen in ‘Zoeken’ omdat ze plaatsvinden op Google.com en niet op Maps.Google.com.

Vanaf 4 maart 2021 zijn Weergaven in Google Mijn Bedrijf Insights het aantal unieke bezoekers van uw profiel.

Gebruikers die uw profiel hebben bekeken:  Aantal unieke bezoekers van uw profiel. Een gebruiker kan een beperkt aantal keren worden geteld als ze uw bedrijfsprofiel op meerdere apparaten en platforms bezoeken, zoals desktop of mobiel en Google Maps of Google Zoeken. Per storingsapparaat en platform kan een gebruiker slechts één keer per dag geteld worden. Meerdere dagelijkse bezoeken worden niet meegeteld.

  • Aangezien deze statistiek het aantal unieke gebruikers vertegenwoordigt, kan deze lager zijn dan het aantal weergaven dat u vindt op Google Mijn Bedrijf en in e-mailmeldingen.
  • Aangezien de statistiek is gericht op weergaven van het bedrijfsprofiel, in tegenstelling tot algemene weergaven van het bedrijf op Google, kan deze ook lager zijn dan het aantal weergaven dat u vindt op Google Mijn Bedrijf en in e-mailmeldingen.

Klantacties

Rij richtingen

Dit gedeelte laat zien waar je routebeschrijving vandaan kwam als je er genoeg van hebt. Google toont ook details over de gebieden waar uw routebeschrijvingsverzoeken vandaan komen, inclusief een mooie hittekaart. Als de routebeschrijving hoog lijkt, komt dat waarschijnlijk omdat u zich in een gebouw bevindt en Google de routebeschrijving telt die eigenlijk naar andere bedrijven op hetzelfde adres ging.

Telefoongesprekken

Wees niet verbaasd als de cijfers in deze grafiek niet overeenkomen met de cijfers onder “klantacties”. Deze grafiek toont 4 weken, terwijl de sectie acties 30 dagen toont.

Zoals Tim Capper illustreerde, kun je de waarden nog steeds kopiëren en plakken in een spreadsheet als het gemakkelijker is om de gegevens op die manier te interpreteren.

Met jou chatten

De GMB Messaging-functie is de nieuwste functie die inzichten genereert. U moet eerst de GMB Messaging-functie instellen voordat Google deze gegevens kan verzamelen. Als u bovendien een derde partij gebruikt voor de berichtenfunctie, kan de grafiek in GMB Insights nul weergeven, zelfs als u daadwerkelijk berichten heeft ontvangen. In dit voorbeeld gebruikt het bedrijf Podium voor deze functie en heeft het berichten ontvangen, maar GMB Insights toont nul.

Foto-inzichten

Fotoweergaven

Mijn kerk (in een heel klein stadje) krijgt gemiddeld 20-40 foto’s per dag. Hun maandelijkse fotoweergaven overtreffen het aantal mensen dat daadwerkelijk naar de kerk gaat. Toen ik Google om een ​​verklaring hiervoor vroeg, zeiden ze dat “bekijk foto’s” zowel vertoningen telt (de foto verschijnt in het 3-pack of kennispaneel) als of een gebruiker klikt om naar de foto’s te gaan. Dit zijn dus echt geen klikken maar eerder vertoningen (en kunnen erg misleidend zijn).

In dit gedeelte wordt ook het aantal keren dat uw bedrijfsfoto’s zijn bekeken, vergeleken met foto’s van andere bedrijven.

Foto Hoeveelheid

In dit gedeelte wordt het aantal foto’s dat op uw bedrijf wordt weergegeven, vergeleken met foto’s van andere bedrijven. Het breekt ze uit door “Klantfoto’s” en “Eigenaarfoto’s”

Populaire tijden en bezoekduur

Popular Times-gegevens worden naar het gedeelte Insights van GMB gehaald voor bedrijven met een behoorlijke hoeveelheid voetverkeer. Als u “Populaire tijden” in uw kennisvenster heeft, ziet u de gegevens waarschijnlijk ook in Insights. De bezoekduur wordt iets anders berekend. Het is gebaseerd op hoeveel voetverkeer u de afgelopen weken heeft ontvangen, terwijl Popular Times de gegevens van de afgelopen maanden bekijkt ( referentie ).

Zoekopdrachten

Dit gedeelte richt zich op de zoektermen die mensen in Google hebben ingetypt om uw bedrijf te vinden. De getallen onder Zoekopdrachten kunnen om de volgende redenen kleiner lijken dan andere statistieken die u in Insights ziet:

  1. Bij zoekopdrachten wordt het aantal unieke gebruikers weergegeven.
  2. Het bevat alleen zoekopdrachten die voldoen aan de privacydrempel van Google.

Het is belangrijk om te beseffen dat de hier getoonde gegevens voor “1 kwartaal” niet de laatste 3 maanden vertegenwoordigen. Het wordt niet in realtime bijgewerkt en toont vaak dezelfde gegevens gedurende meerdere weken. In tegenstelling tot andere delen van GMB Insights, wordt er geen grafiek weergegeven die verduidelijkt uit welke periodes het afkomstig is. Dit probleem lijkt te worden opgelost met de update van het nieuwe rapport met zoekopdrachten dat we bespreken in dit artikel, 2021 GMB Insights Update .

Omvatten Insights-gegevens gegevens van Google Ads?

Ja. Als een bedrijf een Google Ads-account heeft waaraan locatie-extensies zijn toegevoegd, worden de gebruikers naar de Google Mijn Bedrijf-vermelding geleid wanneer ze op de extensie klikken.

Wanneer een gebruiker op de advertentie in het 3-pack klikt, wordt de persoon naar de GMB-lijst gebracht (niet naar de website). Als u op de vermelding klikt, telt dit als een zoekopdracht in Google Mijn Bedrijf Insights. Als de vermelding als advertentie wordt weergegeven en vervolgens ook als organische vermelding in het 3-pack, telt dit als 2 zoekopdrachten (vertoningen) in GMB Insights.

Er is momenteel geen manier om Google Ads-gegevens afzonderlijk bij te houden van reguliere organische gegevens in het gedeelte GMB Insights, dus mijn aanbeveling zou zijn om een ​​nummer voor het bijhouden van oproepen toe te voegen in het veld Google Ads-locatie-extensie in het Google Mijn Bedrijf-dashboard, zodat u nauwkeurig de oproepen van advertenties.

Omvatten Google Mijn Bedrijf Insights-gegevens gesproken zoekopdrachten?

Als iemand op zijn Google Home of via de Google Assistent naar een loodgieter bij hem in de buurt zoekt, wordt dit dan meegeteld in Google Mijn Bedrijf Insights? Het huidige antwoord is nee. De gegevens bevatten alleen visuele zoekopdrachten.

Neem contact op met onze Google My Business SEO-experts bij Google my business hulp

Als u een lokaal bedrijf bent dat hulp nodig heeft met hun Google Mijn Bedrijf-vermelding of de online aanwezigheid van hun bedrijf op Google en andere zoekmachines, bij Google my business hulp kunnen we u helpen. Stel je vraag of vraag hulp via deze pagina.